Autor Tema: Katamaran 12 x 4  (Pročitano 28755 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže IKA

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #15 poslato: 05, 04, 2011, 14:52:44 posle podne »
http://img9.imageshack.us/img9/1475/23360477.jpg

Pa sad , dal je dovoljno široko , duboko ,visoko , nebitno . Važno je da može da se spava, za neke aktivnije krevetske aktivnosti verovatno da nije

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #16 poslato: 05, 04, 2011, 17:37:00 posle podne »
Pa ne znam bas. Kako plan pokazuje krevet je manji od 5 stopa (1.5m) u duzinu.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #17 poslato: 05, 04, 2011, 19:10:36 posle podne »
U bre Barba pa moze deciji krevet moze spajz moze za Ikine krevetske aktivnosti
daj malo mastu

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #18 poslato: 05, 04, 2011, 19:33:26 posle podne »
 :smile:


            Koliko ja znam,inox se ne koristi u brodogradnji,zato sto je to legura.Usled razlicitih elektropotencijala
neki element inox-a bi se pojeo i on bi postao porozan.(Tako sam objasnjenje dobio,za more).

Ajde da se malo vratimo na INOX materijale ili prokrone ili prokrome ili.....

1. Postoji i proizvodi se više vrsta tzv. prokrona ili HROMNIKL čelika gde su hrom i nikal glavni dodaci u leguri a dodaju se
    i molibden itd.

2. Da bi se postigle potrebne karakteristike, prilikom hlađenja se mora ostaviti u austenitnom području i da se ne bi
    formirali karbidi koji izazivaju interkristalnu koroziju.

3. Raznim varijacijama u procentima i vrsti legirajućih elemenata dobijaju se različiti "prokroni" sa različitim karakteristikama
    a za svaku pojedinačnu vrstu sa posebnom oznakom se daje i DIJAGRAM OTPORNOSTI datog čelika prema različitim
    agresivnim hemijskim jedinjenjima (voda, razne kiseline, bazna jedinjenja, slani rastvori.....) tako da se na osnovu
    tehnoloških zahteva bira onaj čelik koji ima adekvatnu otpornost prema datoj sredini.

4. Činjenica je da su zbog postupka legiranja i cene legirajućih elemenata prokroni skupi i koriste se onda kada je
    to ekonomski opravdano. Neki put se kod pojedinih velikih rezervoara za agresivne materije koriste kombinacije običnog debljeg čelika
    spolja i talnjeg prokrona iznutra kako bi mehanička opterećenja i pritisak trpe crni čelik a prokron bi bio zaštia od korozije.

5. kod konstrukcija gde se koriste tanji limovi i gde nije velika količina lima a želi se postići dugotrajnost nije nemoguće i neopravdano
    koristiti prokron, pod uslovom da investitor to želi i može da plati.

6. kao primer uzmimo recimo 1 m2 kvadratni lima i to od 2mm i recimo 5mm i odradimo ljudsku zaštitu kako Bog zapoveda, dolazimo do
    podatka da je cena zaštite jednaka za deblji i za tanji lim, ali je udeo zaštite u ukupnoj ceni procentualno veći kod konstrukcije od
    tanjeg lima.
    Primer :
       Neka neko uradi kalkulaciju za manji čamac koji ima ukupno recimo 200 kg  sa jedne strane od crnog čelika i dobrom zaštitom
       i iatog od prokrona i onda uporedi ukupni trošak.
       Tako nešto kada bi se računalo za veći čamac sa recimo 3000kg videlo bi se da je matematika drugačija i isplati se crni čelik sa zaštitom.

7. Kod nas na tržištu se obično nabavljaju KISELOOTPORNI čelici tj. prokroni ali nisu automatski i SLANOOTPORNI, i za primenu u
    slanimrastvorima se opet mora odabrati odgovarajući prokron. Morska voda je prilično agresivna tako da i ovi uobičajeni prokroni
    nisu pogodni ni za plovila. Sigurno da bi potrajao duže od običnog čelika ali nije večit.

8. Površinska obrada doprinosi nešto većoj otpornosti na izdvajanje karbida, ali ne toliko koliko neki smatraju, ona je mnogo bitnija
    zbog lakšeg pranja i održavanja ukoliko ima tehnološku primenu.

9. .......e pa neću više da zamaram :heat:. Svi su dovoljno pismeni da uzmu digitron u ruke i izračunaju svoju kalkulaciju...... :party:
Deda Zoran

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #19 poslato: 05, 04, 2011, 21:39:14 posle podne »
U bre Barba pa moze deciji krevet moze spajz moze za Ikine krevetske aktivnosti
daj malo mastu

Sad sam tek provalio da ovo dole nisu stope vec 25-ine duzine. Onda je krevet oko 180 cm i to je OK. 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže BEGEJ

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
  • www.mojaladja.com
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #20 poslato: 05, 04, 2011, 22:18:50 posle podne »
@Zoran Marinković,  neradi se koliko se ja razumem u ovom slucaju o parama  (premda nista bez njih) ,vec jednostavno sto brodogradnja inox priznaje samo za delove i najvise palubnu opremu , a nikako ne kao trup broda, pa ni kabina-nadgradnja.  Retko da je netko od bogatasa pravio od prohrona brod.  Ne zato sto on to zna da nevalja, vec zato sto su mu iskusni brodograditelji rekli da se to neradi od te vrste materijala. :nono: :hi:

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #21 poslato: 05, 04, 2011, 22:29:32 posle podne »
E ovo je vec nesto sto realno sanjam i nadam se .........  :good:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #22 poslato: 05, 04, 2011, 22:46:18 posle podne »
 :smile:

Svako neka shvati sve ovo kako želi. Ja sam i napisao ono što sam znao i ono što je nauka rekla.

Veliki i teški brodovi se jednostavno ne rade od prokrona jer bi bili previše skupi i nemaju ekonomsku opravdanost, a nikako ne znači
da bi prokron, odnosno određena vrsta prokrona, bila loša za plovila.
Ali se zato i tekako rade sidra, bitve, ograde, sajle.....i jako bi voleo da mi neko pokaže zarđalo prokronsko sidro koje je korišćeno
makar i na moru, ili zarđalu bitvu.....

Na sto metara od mene je jedan komšija uradio prokronsku bovu bez farbanja, a ja imam prokronsku sajlu ... ni ne pamtim od kada.

Slično poređenje bi bilo kao kada bi neko rekao da recimo prelep granit nije dobar za gradnju kuće umesto cigala, već se samo
eventualno oblaže fasada....
Deda Zoran

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #23 poslato: 05, 04, 2011, 22:59:48 posle podne »
koliko sam ja cuo razlog su losija mehanicka svojstva a nikako cena....
jer da je drugacije abramovic bi svakako imao jahtu od inoksa

Van mreže fisherman

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 436
  • Pol: Muškarac
  • 44°42'5"N 20°18'32"E
    • Docek Nove godine
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #24 poslato: 06, 04, 2011, 09:30:23 pre podne »
Mogu i majstori koji rade camce da daju najokvirniju cenu za ovakav projekat u limu 3mm .. Na primer...

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #25 poslato: 06, 04, 2011, 13:05:24 posle podne »
Sa 2 puta 25ks bi isla oko 22 km/h ...


Ne bi isla 22km/h nego 18Km/h po dijagramu.
Marke

Van mreže fisherman

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 436
  • Pol: Muškarac
  • 44°42'5"N 20°18'32"E
    • Docek Nove godine
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #26 poslato: 06, 04, 2011, 13:39:26 posle podne »
;) uzvodno il nizvodno :)

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #27 poslato: 10, 04, 2011, 00:58:19 pre podne »
Popreko.
Marke

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #28 poslato: 14, 12, 2011, 00:22:13 pre podne »
Marke a sa dva DMBa 9,9 jl bi iso 12

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Katamaran 12 x 4
« Odgovor #29 poslato: 14, 12, 2011, 00:30:31 pre podne »
Marke a sa dva DMBa 9,9 jl bi iso 12
sale m pakuj se za subotu da odemo do soleta...