Autor Tema: Farbanje plovila  (Pročitano 13645 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #60 poslato: 16, 02, 2011, 22:43:49 posle podne »

4.ako mene pitash za alat - chetka i nitro otporan valjak. tad je sloj osnovnog premaza dobro nanet u svaku poru

ja koliko znam feropoks se najbolje nanosi kompresorom i to prvi sloj 60 mikrona, drugi 30...tako je po PS-u i jedino brodogradiliste kod nas koje tako radi je ono gdina Dragog Vasica...u slucaju da ide jedan sloj, definitivno 60 mikrona...inace potrosnja (tj. pokrivanje) je 6-8 kvm/kg, bas u zavisnosti od debljine sloja...a mogu da potpisem da valjak i cetka ne mogu da pridju tamo gde kompresor prilazi...i ta prica sa rdjom je totalna glupost, vrlo je bitno da se sto pre zastiti posle peskarenja, bilo koji tehnolog ce to reci...Feropoks jeste antikorozivni premaz ali zasto bi morao da ide na rdju?...jedini lim na koji ne mora da ide odmah jeste pocinkovani lim...

za sve ostalo se slazem....

tachno je da cetka i valjak ne mogu svuda da udju, to je logika stvari. tamo gde moze treba ih koristiti jer nanose kvalitetniji sloj. od kad postoji farbanje, za prajmere su se koristili cetka i valjak bash zbog debljine sloja. naravno, kompresor je dushu dao i za nepristupachne i pristupachne delove. mana je rastur na koji se uvek mora rachunati, a i boja mora vishe da se razredjuje shto nekad, kod premaza koji nisu podesheni za airless ili kompresor ume da napravi problem u ovezi odnosa pigment - vezivo.

za ovo shto kazesh da je glupost - necu da vredjam , jer zato nisam ovde. izneo sam iskustveni stav vecine antikorozivaca koji su posle peskarenja ostavljali metal da prenoci pa tek onda radili feropoks. pitaj bilo kojeg iskusnog tehnologa pa cesh chuti mishljenje.

zamolicu te da sledeci put birash rechi. ja nisam izmislio feropoks i farbanje, a nisi ni ti. moje znanje se do sada pokazalo i dokazalo u praksi. u praksi nema mesta glupostima. govorio sam o feropoksu i u nastavku dodao da ako zeli odmah da zashtiti metal treba to da uradi dugachije. tvojom javnom uvredom je moja i tvoja diskusija zavrshena.
« Poslednja izmena: 16, 02, 2011, 23:05:28 posle podne color professionals »
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #61 poslato: 16, 02, 2011, 22:57:08 posle podne »
professionals , posto vidim da zelis da podelis informacije imam ja par .
sta znaci (a+b komponenta +0,5 L razredjivach ) i uz to ti treba bar 5L razredjivacha) ?
ako drugi proizvodjaci pakuju u dogovoru sa trgovcem recimo moze 2,5 L(kantica) A komponente +0,5 b komponenta i odgovarajuci razredjivac 0,75 odnosno 1l. (pomenuta kombinacija 2,5+0,5 je najidelnija za nas individualce kako u kolicini tako i u lakoci rada).

i zasto sve vise brodo majstora ali i ozbiljnijih firmi u brodogradnji i mostogradnji izbegavaju zorku.

to a+b komponenta se odnosilo na dobijanje kilogramske garniture epoksi osnovnog ( fabrichki naziv Zorka Color ), a 5 L razredjivacha min za kantu Feropoksa. govorio sam o premazima tog proizvodjacha jer ako sam dobro shvatio, chovek se za to interesovao. ako drugi proizvodjachi pakuju drugachije - to je stvar do njih. Zorka pakuje tako kako pakuje.

razozi za potencijalno izbegavanje leze u tome shto po kvalitetu proizvodi Zorka Color za pomenute delatnosti nisu makli dalje od 1974. kamo srece da danas rade po onome shto su kupili od Venezziani-a. Jedno vreme koje Bogu hvala iza nas, kod svih domacih proizvodjacha se zakidalo u sirovinama, dobijan je loshiji kvaliltet da se odrzi cena i kakva takva proizvodnja. s druge strane , ni majstori nisu cvecke. kad sam pitao jednu ekipu zashto nanosi Cinkopoks na relativno zardjalu nepeskarenun povrshinu ( radilo se o jednom tanku za dizel za NIS ) doslovce mi je rekao : brate, pa moram ja ovde neshto da radim i za dve godine. ako nanesem na peskareno, necu ga pipnuti bar 5.

drugi problem je u tome shto svi proizvodjachi na neki nachin kupuju one koji ugradjuju industrijske materijale, pogotovo ljude iz nabavke. bukvalno , kao da su im na platnom spisku. za to znam, lichno sam video kako to rade, i danas , kad vidim da izadje tender - znam ko ce i dobiti posao i chiji premaz ide. to se zove korupcija i pohlepa. s tim ne zelim da imam veze i savest mi je mirrna.
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #62 poslato: 16, 02, 2011, 23:01:56 posle podne »
hvala drugar  :good:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #63 poslato: 16, 02, 2011, 23:05:17 posle podne »
Color hvala na odgovoru.  :good:

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #64 poslato: 16, 02, 2011, 23:07:15 posle podne »
hvala vama na interesovanju. tu sam da dam savet. ako ne znam - znam gde se nalazi :)
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #65 poslato: 17, 02, 2011, 10:06:58 pre podne »
@ color professionals

Polako, nisam mislio da vredjam bilo koga, pricamo normalno...pogresno si razumeo, jednostavno se najezim kad cujem da je cetka bolja od kompresora, to su gluposti nasih majstora (kao da je bolje seci brusilicom nego CNC-om)...sa tehnologom Zorke sam prosao razna pitanja jos davno, kod sam poceo da se bavim farbanjem brodica i camaca, bas zbog toga sto sam se naslusao raznih savskih i dunavskih prica, od toga kad se nanosi antialgin pa do toga sa rdjom...uostalom, da skratimo pricu, jedini domaci brodograditelji, svojevremeno, koji su davali garanciju na farbu su Dragi Vasic i Apic, mnoga njihova plovila i dan danas imaju prvu farbu i ona odlicno drzi i izgleda...meni je to dovoljan dokaz kvaliteta i ako oni tako farbaju to je onda definitvno pravi nacin...

zamolicu te da sledeci put birash rechi. ja nisam izmislio feropoks i farbanje, a nisi ni ti. moje znanje se do sada pokazalo i dokazalo u praksi. u praksi nema mesta glupostima. govorio sam o feropoksu i u nastavku dodao da ako zeli odmah da zashtiti metal treba to da uradi dugachije. tvojom javnom uvredom je moja i tvoja diskusija zavrshena.

Druze, ja ne vidim nista uvredljivo u tome sto iimam drugacije misljenje i uvek cu da ga iznesem kad mislim da sam upravu...valjda nam je cilj da zajedno dodjemo do prave info, bas iz razloga da drugi ne bi pravili greske...ako te moje misljenje vredja, to je onda druga stvar...ne znam zasto, od svih profesionalaca" na ovom forumu, samo Zoki Kacin tata i Pimi pozitivno reaguju na kritike i sugestije...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #66 poslato: 17, 02, 2011, 17:53:13 posle podne »
 :drinks: koliko ljudi-toliko cudi. jebi ga (magicna rec)svako stvari shvata na svoj nacin.nema ljutnje. nego
kao sto rekoh ceka me farbanje aluminijumskog camca za koji sam izracunao-grubo da ima 22m2 povrsine.kad  vec farbam 1 mislio sam i siklju malo da osvezim ali samo neokvaseni deo korita jer je do vodene linije odlicno zasticen epoxidom.znaci  i tu je jos 15ak kvadrata?mozda malo osveziti epox osnovu 1 ruku pa preko pur farba .koliko bi mi trebalo,najvise me zanima za aluminijumski camac,farbe?koje?i koji mi metod preporucujes za potpunu,kvalitetnu zastitu.koliko bi potrebna farba kostala kod tebe u prodavnici.jebi ga malo sam ga zakomplikovo al ajde..  :stop:

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #67 poslato: 17, 02, 2011, 19:53:24 posle podne »
zanima me  koliko kosta i u kojim pakovanjima nudite katran epoksi.trebalo bi mi oko 10 kg

konachno dobih nove cene. epoksi katran od 3kg koshta 3885.00 din +pdv (18%) znachi cca 4585.00 za 3 kg. za njega ide razredjivach 5610, verovatno ga imash a ako treba nije problem da se obezbedi. izvini shto si chekao, ali jbg, nije do mene.

 
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #68 poslato: 17, 02, 2011, 20:02:03 posle podne »
:drinks: koliko ljudi-toliko cudi. jebi ga (magicna rec)svako stvari shvata na svoj nacin.nema ljutnje. nego
kao sto rekoh ceka me farbanje aluminijumskog camca za koji sam izracunao-grubo da ima 22m2 povrsine.kad  vec farbam 1 mislio sam i siklju malo da osvezim ali samo neokvaseni deo korita jer je do vodene linije odlicno zasticen epoxidom.znaci  i tu je jos 15ak kvadrata?mozda malo osveziti epox osnovu 1 ruku pa preko pur farba .koliko bi mi trebalo,najvise me zanima za aluminijumski camac,farbe?koje?i koji mi metod preporucujes za potpunu,kvalitetnu zastitu.koliko bi potrebna farba kostala kod tebe u prodavnici.jebi ga malo sam ga zakomplikovo al ajde..  :stop:

epoksi osnovni ne ide na aluminijum. na aluminijum ide prvo wash prajmer. ako hocesh kvalitet na wash prajmer ide tankplast kao medjupremaz i potom poliuretan po zelji. imacesh i debljinu sloja i kvalitetan sistem. svai od premaza u jednoj ruci mora da uradi min 6m2 ako vredi. prajmer do 8. Wash prajmer je fabrichka + pdv 845.00, tankplast  oko 530.00/kg, poliuretani zavisno od nijanse od 1600.00/kg do neba.  :drinks:
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #69 poslato: 17, 02, 2011, 20:06:27 posle podne »
nisam ni primetio da sam postao moranar  :tenk:

kao chast evo saveta kako sachuvati vishak osnovne komponente ili jednokomponentnog premaza jer vam sigurno ostane u vishku. jednostavno spakujte u neshto manju posudu, dobro zatvorite i okrenite naopachke. proverite samo da ne curi. na taj nachin sasvim sigurno sprechavate stvaranje pokorice koja se stvara u kontaktu s vazduhom, a vazduh unutra ostaje inertan. otvarao sam tako chuvane emajle i posle skoro 5 godina im nishta ne fali. kao da su ispod chekica  :diablo:

ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #70 poslato: 18, 02, 2011, 13:51:55 posle podne »
Otvorio sam novu temu pod imenom Novusovo farbanje!!!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #71 poslato: 18, 02, 2011, 16:06:45 posle podne »
onda temu i nazovi Farbanje podova u radionicama da se ne meshaju pitanja i odgovori  :nono:
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže Pantic Dragan

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #72 poslato: 21, 02, 2011, 16:34:28 posle podne »
  Pozdrav ljudi,       i ja bi malo priupito kolorca ako moze jednostavno da mi odgovori.
          1. Na povrsinu premazanom nitro osnovnom sta je najbolje sad kao druga ruka i zavrsna na plovni donji deo ,a sta na gornji deo racunajuci i unutrasnji deo camca?
           Da malo pojasnim.,camac jos nisam finisiro te mi stajao u radionici sace 1 godina te i dobro izgleda nema znakova podkobucene rdje te zato pitam sta i kako je najbolje.
             Kolor, posto smo generacije,molim te uz put navedi kolika je i cena svakog od proizvoda koji mi preporucujes a sve to po 1m2.
            Pozdravljam sve forumase a ti generacijo kad imas malo lufta ti iskucaj koje slovo.       

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #73 poslato: 21, 02, 2011, 21:14:59 posle podne »
pozdrav i tebi Dragane

1. dobro proveri koliko se nitro osnovna drzi i ima li tachkaste korozije. kad krene da se dize - gotova je. ako je u dobrom stanju, obzirom da je kao osnovni premaz pogreshna, morash uraditi probu na jednom delu plovila a onaa se sstoji u tome da na taj deo nanesesh feropox tzv, epoksi osnovni. pusti da se boja osushi. obzirom da je dvokomponentan premaz, ne meshaj celu kolichinu ve u neku posudu ( cimni od zene, babe, devojke, komshinice ili koga vec ) vagu i odmeri komponente po uputstvu. rezultat pogledaj sutradan. ako feropoks "dize" nitro osnovnu - strdao si. morash peskariti i raditi po P.S-u : za donji deo broda fferopoks, balastin )epoksi katran i antifauling. ako ne "dize" - onda imash srece. naime, posle duzeg vremenskog perioda deshava se da epoksi osnovni nece da podigne nitro premaz. imao sam taj sluchaj na razlichitim povrshinama gde je prvo naneta nitro osnovna posle godinu - dve epoksi osnovni i nije dizalo" . tad preko celepovrshine nanesi epoksi osnovni premaz i smatraj da si imao mnogo srece.
2. kad reshish dilemu s feropoksom i nitro osnovnom, na feropoks praktichno do linije gaza ide epoksi katran i na njega antifauling
3. za spoljni deo plovila iznad linije gaza na feropoks ide tanplast kao medju premaz i poliuretan kao zavrshi. nijansi imash na volju
4. shto se tiche cene po kvadratu to cemo lako izrachunati kad ti farbar kaze koliko ti chega treba jer cu se potruditi da uklopim pakovanja u najoptimalnija da ne bi bacao boju. u svakom sluchaju, chak i da ostane boje, sve su dvokomponentne, tako da je bitno sachuvati osnovnu A komponentu jer ce katalizator - B komponenta izreagovati sa vazduhom i stvrnuti se , a  moze se ponovo kupiti kad sledeci put budesh farbao. kako sachuvati vishak boje - to sam vec napisao par postova ranije pa da se ne ponavljam
5. ovo uvek napominjem i pri svakom farbanju koje chovek amater radi sam ponavljacu dok mim ochi ne pobele : OBVEZNE SU MERE LICHNE ZASHTITE, MASKA S RESPIRATOROM PO MOGUCNOSTI, ZASHTITNE RUKAVICE, NE PITI JESTI ILI PUSHITI ZA VREME RADA. AKO SE FARBA UNUTRASHNJOST - NA PRVI OSECAJ VRTOGLAVICE ILI NESVESTICE MOMENTALNO NA VAZDUH JER MOZE SE DESITI VEOMA OPASNA STVAR. ISPARENJA TE SAVLADAJU, PADASH U NESVEST, UDISHESH OTROV U NESVESTICI I TU SE TVOJA PRICHA ZAVRSHAVA. ZATO , MOLIM SVE KOJI AMATERSKI FARBAJU, LJUDI, OVO SU MATERIJALI KOJI SU VEOMA OPASNI PO ZDRAVLJE I ZIVOT. NE BI IMALI NA AMBALAZI LOBANJE, PUTACHE, NAGRIZENE SHAKE U SLICHICAMA I SL. kad vidim da se samouvereni profesionalci toga ne pridrzavaju digne mi se kosa na glavi. svaka chast iskustvu i perfektnom farbanju, ali su do sada sebi skratili zivot bar 10 godina.

toliko u ovom postu, napravi probu, pa cemo videti.  :good:
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže Pantic Dragan

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #74 poslato: 22, 02, 2011, 16:08:10 posle podne »
  Generacijo shvatio sam sustinu te i zahvaljujem   na svemu ,ako te nanese put prema Vrscu javi mi se na 062209520 pa i pice da popijemo.Pozdrav svim forumasima, :