Autor Tema: Farbanje plovila  (Pročitano 13543 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #15 poslato: 12, 02, 2011, 14:57:11 posle podne »
to ti kazem.dobro doso  :good:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #16 poslato: 12, 02, 2011, 23:55:22 posle podne »
Da se nadovežem na Mišin zaključak o tamnijim bojama na čamcima.
Tamnije ofarbano korito se mnogo sporije hladi od belo ofarbanih stranica ,samim tim u vreme kada su svi delovi ofarbani u belo, već hladni ,tamno ofarbani su još uvek topli ,samim tim u samom koritu je znatno toplije nego van i to je vrlo privlačno za zmije koje će vrlo rado tražiti toplije mestašce da se ugreju. Moje iskustvo govori da pored desetak čamaca ,zmija će sklonište potražiti u čamcima koji imaju tamno ofarbana korita.Ova tvrdnja je bezbroj puta u praksi potvrđena , pa za one koji nisu ljubitelji gmizavaca savet koji nemoraju prihvatiti , nefarbajte korita u teget, bordo ili neke druge tamne boje.Ko neveruje nek se seti ovog saveta kad se jedno jutro pozdravi sa zmijuljkom u krevetu

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #17 poslato: 13, 02, 2011, 06:29:51 pre podne »
dakle, zavrshni rachun za proshlu godinu mi zaista  svaki put  uzme jako mnogo vremena

prvo da vam svima zahvalim na interesovanju za temu. sasvimm sigurno cu  od sada imati vise vremena i drago mi je shto pitanja pljuste, ima se shta i reci. ovzirom da mi je ovo prvi forum, nemam pojma kako svakome pojedinacno da odgovorim, ne vidim tu opciju. ako neko zna - nek mi napishe. ucinice veliku stvar. zato cu ovog puta dati odgovore u ovom postu, a potom svakome odgovor na njegov. paa..da krenemo

retfala, moram da pitam zashto bi to skidao , u kakvom je stanju pramer, da li se ljushti, da li je adekvatan? kao u vicu s pinokijom i djepetom - shmirgla zakon s tim da je start sa cca 360 pa onda finijom 600 pa finijom 800 a finale sa polir smirlom min1200, najbolje 1500 ili 2000 . nekad kod pojedinih prajmera njihov razredjivach moze da ih ukloni. probaj i tu opciju. ako je hempelov, josh i oceanic s vlaknima...to je pravljeno da traje duze od broda

mossi: hempel pravi antifauilinge vrhunske klase i kompatibilni su, pogotovo Oceanic sa svim prethodno nanetim. ono shto preporuchujem je da mehanichki ochistish naslge do antifaulinga, dobro to ochistish i nanesesh antifaulig po ps-u, jednostavno obnovi stari i stvar u redu. antifauling kao boja spada u medjupremaze i ncesh imati problem da obnavljash uvek kad treba i gde treba

sLLayer izvuci na suvo, ochisti naslage i nechistoce i bez problema sprzi antifauling cetkom ili valjkom. ovde cu objasni zashto cetka/valjak a ne kompresor.
radi se deblini sloja koja se nanosi, punoci sloja i minimalnim gubicima kod farbanja. cetkom u klasichnim premazima mozesh u jednom sloju da nanesesh 40 do 60 mikronam npr a istom tom bojom kompresorom 20. zashto? zato sto da bi radio kompresorom boju morash da razredish vishe i automatski dobijash loshu zashtitu. zapamtite, ovo vazi za sve kod farbanja : BOJA STITI KVALITETOM I DEBLJINOM NANOSA. o pravilnoj primeeni necu da pricham.ako je cetka - onda je cetka, nije biciklo. to shto se boja kod tebe prashkala znachi da je bila previshe razredjena i da se poremetio odnos vezivo - pigment. odnos vezivo pigment je srz svakog premaza. nadam se da cesh  ovo lepo vreme koje dolazi super iskoristiti

kacintata , zorka je skoro menjala cene, treba da dobijem novi cenovnik vec sutra jer to vode kao poseban program, a pogledacu i shta imam od epoksi katrana koji sam uvozio od Venezziani-a od koga je Zorka kupila licencu 1974. Venezziani je u tehnologiji otishao josh 5 generacij napred, Zorka nazalost ostala na tu i tamo onome shto je kupila `74i obzorom da mi je otac radio u fabrici boja cesto sam kao klinac tamo odlazio i rastao uz Venezziani. Venezziani je pre par godina konachno demontiran iz Trsta i prene do zadnjeg shrafa u okolinu Milana. nadam se da dalje nece menjati vlasnike tako cesto kao zadnjih godina. proizvodnja u Trstu je stala 2002.

Luna, to shto bela vuce na zuckasto je stvar losheg belog pigmnta u njoj. pigment je titan dioksid i on se dobija na dva nachina : sulfovanjem titna ili hloriranjem. hlorirani titani su besprekorno beli. kao i u svemu - koliko para toliko muzike

generalno vezano za izbor boje : apsolutno se slazem s vashim iskustvima. bez greshke. podjimo od oblachenja sebe leti. oblachish li tamne ili svetle boje ? plvilo ma koje bilo je kao chovek, ima dushu koju je svako od vas osetio i zavoleo. oslushnesh to i sam ti kaze : HOCU NARANDZASTU!   :diablo:

toliko od mene za jutros, videcemo se josh i u toku dana mada mislim da ce vecina vas biti negde na vodi :) uzivajte  :drinks:

 
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #18 poslato: 13, 02, 2011, 08:56:11 pre podne »
Kolorac, slobodno ovde pisi sve odgovore. Ako bude bilo potrebe otvoricemo novi podforum koji se odnosi samo na farbanje plovila. Za sada ovde odgovaraj svima. Mnogi ce to citati i naci odgovore na svoja pitanja, pa se tako i tema nece nagomilavati pitanjima.

 :good: :drinks:

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1444
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #19 poslato: 13, 02, 2011, 09:42:26 pre podne »
To Kolorac,svaka cast,a i tebi Zorteru,pozdrav
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #20 poslato: 13, 02, 2011, 09:51:57 pre podne »
pre nego shto pochnem s nekimm detaljima moram da upozorim na sledece : PRILIKOM SVAKOG MEHANICHKOG ODSTRANJIVANJA ANTIFAULINGA OBAVEZNO, OBAVEZNO I POD OBAVEZNO - ZASHTITA. Maska , ako je s respiratorom josh bilje jer doccicete u situaciju da udahnete jako finu prashinu punu bakra i otrujete se ako se ne zashtitite. svaki antifauling sadrzi bakar koji je srz sistema funkcionisanja antifaulinga u eksploataciji. zahvaljujuci bakru, vasa plovila ne vuku 3t shkoljki i 2 tone algi. udisanje preashine je opasno, ako vam se nekad desi morate reci lekaru shta ste uradili ili ako vec niste pri sebi - to mora znati onaj pored vas. dakle, zashtita disajnih puteva je obavezna
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #21 poslato: 13, 02, 2011, 10:15:32 pre podne »
colorko svaka cast na odgovorim, samo ovo oko zastite ... da li to vazi i za taste ? :taunt:

e sad jos jedno pitanje, imam jedrilicu staru 34 godine unutra je plastika poprilicno pozutela , sta predlazes ? razmisljao sam pranje i farbanje al ne znam koliko e to pametno jer cu sigurno da unistim sjaj koji trenutno jos uvek na neki nacin ima ...

da li radis na terenu?


Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #22 poslato: 13, 02, 2011, 10:23:14 pre podne »
od tashe uzmesh respirator :lol: elem, oko tvog pitanja imam jedan predlog : vrlo finom smirglom matiraj, nanesi bilo koji plastik prajmer i odradi poliuretan u boji koja je bila. bice kao nova sem ako nisi ljubitelj patine za koju od zene dobijesh batine  :lol:

inache nisam farbar, ne radim na terenu, imam firmu koja 20 godina radi boje i lakove svih vrsta tako da sam ucheci od oca a i od ljudi iz branshe, pogotovo onih koji primenjuju boje - nauchio ono shto znam. mogu da pogledam na licu mesta problem i dam tehnichko - tehnoloshki cost effective savet ( shta da uradish da te manje koshta jer nisam alav na pare kad ih vec ionako nemam :)  ).
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #23 poslato: 13, 02, 2011, 10:32:52 pre podne »
Cao druze! Interesuje me neshto u vezi podvodnog  dela plovila. Radi se o brodu od fiberglasa. Ako zelim gitovati rupice po dnu chamca dal moram potpuno odstraniti antialgin do dzelkota odnosno prajmera ili se moze raditi bez skidanja antialgina? Ceo pdovodni deo je u Hempelovom zashtitnom programu.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #24 poslato: 13, 02, 2011, 10:37:03 pre podne »
ok..ukoliko ne uklonish antifauling i ne proverish stanje prajmera moguce da necesh sve pregitovati. velik posao. mozesh ici parcijalno skidanjem antifaulinga do prajmera, i odraditi deo po deo, mada ako imash da gitujesh na 5 mesta, budi siguran da su to 5 mesta koje vidish a ostalih 15 cesh videti tek kad zavshish. moj savet: ako je plovilo na suvom odradi celo, od detaljnog pregleda pa na dalje.
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #25 poslato: 13, 02, 2011, 10:40:58 pre podne »
ok..ukoliko ne uklonish antifauling i ne proverish stanje prajmera moguce da necesh sve pregitovati. velik posao. mozesh ici parcijalno skidanjem antifaulinga do prajmera, i odraditi deo po deo, mada ako imash da gitujesh na 5 mesta, budi siguran da su to 5 mesta koje vidish a ostalih 15 cesh videti tek kad zavshish. moj savet: ako je plovilo na suvom odradi celo, od detaljnog pregleda pa na dalje.
znachi da skidam antialgin. Shta mislish o Hempelovom hemijsko, skidachu antialgina? Namazesh i sastruzesh. Deluje brze lakse i zdravije po pluca?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #26 poslato: 13, 02, 2011, 10:43:48 pre podne »
ako to moze da ti olaksha posao ok, ali znaj da su svi skidachi boja veoma agresivne materije i nisu bogojavljenska vodica, vec smesha najagresiivnijih rastvaracha. iskoristi to, ali zastiti ochi i ruke, nemoj piti , jesti ili pushiti dok radish vec u pauzi
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #27 poslato: 13, 02, 2011, 10:52:11 pre podne »
Xexexex....:) reci mi samo josh ovo. Varijanta da preko antialgina koji je na chamcu hard racing bez skidanja, da namazem prajmer pa da gitujem oshtecenja sve preko? Dal ce se to posle ljuspati?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #28 poslato: 13, 02, 2011, 10:53:45 pre podne »
na shta josh obratiti paznju : V.O.C. oznka za kolicinu materija koje ce ispariti za 24 sata iz nanetog premaza- mokri film.

kad je V.O.C. 0,00 g/L to znachi da ako mamesesh 100 mikrona mokrog filma imacesh 100 mikrona i kad se osushi. shto veca vrednost V.O.C. - vishe boje za mokri film za zeljenu debljinu suvog. ubek pogledajte tehnichki list za premaz koji kupujete jer u njemu ( ako je ozbiljan proizvodjac ) mora da pishe sem odnosa meshanja komponenti i koliko debeo treba da bude mokar film da suv bio kako treba, uz vreme katalizacije ( pot life ) tj vreme za koje morash da iskoristish ili cesh baciti i sl.... ako vam ne daju tehnichki list (TDS iliti Technical Data Sheet ) obezbedicemo ga. ipak, mora da se zna s chim se radi, shta je pre a shta posle i da li nam to odgovara kao sistem ili ne.
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)

Van mreže color professionals

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Farbanje plovila
« Odgovor #29 poslato: 13, 02, 2011, 10:57:45 pre podne »
da postojeci antifauling zatvorish prajmerom i uradish nov i da li ce se ljuspati? kakav god da je antifauling on se vremenom troshi prashkanjem. mislim da cesh baciti pare i vratiti se na pochetak. a u nastavku mi reci shta te nasmejalo?
ofarbacu te...svim bojama iz moje prodavnice! :)