E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Elise - još jednom :)

<< < (2/14) > >>

SALE NB:
Maverick, u pravu si.
Ti imaš motor od 30ks na izuzetno lakom koritu, tako da taj motor svoju elisu dotera do max. obrtaja već sa pola snage.
A elisa ima svoju maksimalnu projektovanu brzinu koju je nemoguće premašiti.

Elisa sa većim korakom bi korisnije upotrebila snagu motora, u ovom slučaju bi mogao da podigneš pitch za 2 broja bez problema.

Koji motor imaš?

mossi:
Sale, nema elisa maximalnu brzinu, jer bi to onda pisalo na njoj.  :)

Maximalna brzina elise se se računa u odnosu na NJEN broj obrtaja.
I na to se dodaje umanjenje za SLIP, a u zavisnosti od korita i deplasmana.

Tako da elisa u zavisnosti od broja obrtaja motora, odnosa MENJAČA i opet deplasma - ima max broj obrtaja!
A onda se taj broj obrtaja množi sa dužinom koraka elise i dobija njena brzina.
Sve se to onda umanjuje za razne druge faktore.  :sorry:

Da predjem na konkretno, ne može elisa da dostigne svoj maksimum na pola obrtaja !!!!!!
Da ne bude nesporazuma, /deplasmanci/, elisa u jednom momentu, ako ima VIŠKA SNAGE - proklizava.
Kao i auto, kao i čovek, kad vuče konopac.

To što se dogadja kod Mavericka jeste zanimljiv fenomen, ali možda uopšte NIJE do motora, obrtaja elise, nego do RUČICE.
Možda ručica ima luft ili prenosni mehanizam koji otvara količinu smeše.
Pa se privid u stvari i nije privid, nego se zaista ništa ne dogadja.

Dobar programčić za proračun teoretske maksimalne brzine elise ali i realne, ukoliko se unesu dobri podaci, je CASTLE MARINE PropCALC.
Ima dosta linkova po netu, jedino je potrebno malo igranja na engleskom dok ne shvatiš gde se šta nalazi, ali u principu jednostavan i praktičan program.

 :drinks:

Zoran Marinković:
 :smile:

Elisa ima maksimalan broj obrtaja a da bude njen rad koristan. Elisa ima stranu visokog pritiska i stranu niskog pritiska.

Kada elisa prekorači maksimalne obrtaje i pređe kritične obrtaje, onda se na strani niskog pritiska ostvari toliko nizak pritisak da

se voda i na tim temperaturama pretvara u paru, odnosno dolazi do KAVITACIJE, a mi tu pojavu zovemo "proklizavanje",

odnosno vrti se bez učinka, a potrošnja je velika kao da se leti po vodi.

Najbolja kombinacija je da se koristi motor koji ne može drastično da premaši maksimalne odnosno kritične obrtaje elise,

a da se veliki učinak postiže već negde oko 2000 obrtaja, odnosno kada sveukupno postignemo maksimalnu brzinu korita

na 2/3 do 3/4 gasa.

maverick:
imam selvu 30 ks..standardna elisa je bila 12 picha, nabavio sam od 12.5 sa nesto veceg motora ali definitivno bi trebala veca...imam osjecaj da motor prebrzo dostigne max broj okretaja najekonomicniji sam na 2/3 gasa...jer potrosnju ne gledam na sat ili na neki drugi nacin...vec do mjesta imam recimo 40 km u jednom smjeru i gledam koliko potrosim do tamo i nazad...
rucica je u redu i orginalna je uz motor...

SALE NB:
Na Selvu bi, ako je dvotaktna, trebalo da pašu elise za starije Johnson/Evinrude modele od 25/30/35ks.  Ako je 4T, to je čista Yamaha, pa pašu i elise.

Ja sam na mom Johnsonu 25ks imao elisu 10x13, i to je neka standardna. Time sam gurao mali gliser (Kvarnerplastika G 370) do 46km/h!
Trebao bi da potražiš elisu 10x15, tu bi primetio razliku.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju