Ljudi nemojte da se prevarite,na pocetku teme imate sliku uredjaja. na displeju imate brod sa isprekidanom linijom koja ide do dna. Linija kod stabilnog motora stoji posle kopce,od tog mesta sonda meri 20m unazad 100m napred.Dali me razumete, ako je sonda na pramcu brod vam je 10m onda vam ostaje samo 10m unazad.
Echo pilot ne vidi u nazad.
Moguće je na ekranu postaviti prikaz "istorije" dubine koju je sonda izmerila. Takav prikaz iza sonde najviše podseća na prikaz dna na običnim Fishfinderima. Ako se dugo stoji na istoj dubini, prikaz iza sonde je ravna linija. Dakle nema gledanja unazad.
Slika u realnom vremenu je samo ispred sonde, a domet zavisi od trenutne dubine. Kada se čovek navikne / nauči da gleda u ovaj sonar, sprava postaje zaista korisna.
Sonda se montira što bliže težištu broda da bi se smanjile oscilacije pozicije kod valjanja ili promene ugla kod kretanja / glisiranja. Svakako se postavlja ispred propelera, a kod "long keel" plovila (poput apotekarovog narvala ili bilo koje pasare) postravlja se levo ili desno od kobilice. Potrebno je obratiti pažnju i na ugao sonde u odnosu na poprečni presek trupa. Poenta je da sonda bude uperena što vertikalnije na dole.
Horizontalni snop sonde je oko 12 stepeni. Postoje dve sonde: standradna (manja) i Pro (veća). Ova druga bolje podnosi greške u montaži i generalno daje bolje rezultate u lošim uslovima. Evo zgodnog spiska saveta za montažu:
http://www.echopilot.com/user/image/fittinganflstransducer.pdf i detaljnijeg opisa tehnologije:
http://www.echopilot.com/howitworks-2.htmCenu za 2D FLS još uvek nemam, očekujem da bude u rangu sa cenama u SVB-u (okolo 1000€)