Autor Tema: Peljar Crnog Mora  (Pročitano 13855 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #1 poslato: 16, 01, 2011, 03:57:45 pre podne »
Kap da te malo informisem po pitanju peljara.

Svaka pomorska zemlja ima svoj peljar koji se izdaje na skoro dve godine.
Uz peljar potreno je da imas i papirne karte.
Ima peljare koji nisu usko vezani za jednu zemlju vec za region na primer za ceo Mediteran ali u njemu ces naci samo vece marine i ostale informacije koje su potrebne.

Ako ima zainteresovanih mogu da nabavim bilo koji peljar iz EU.

Da se ne bi lutalo sa nekim od pre kraja 1847.

Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže pvb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #2 poslato: 10, 04, 2012, 09:29:26 pre podne »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #3 poslato: 10, 04, 2012, 23:54:22 posle podne »
nema slika luka ?

Van mreže pvb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #4 poslato: 11, 04, 2012, 08:05:47 pre podne »
Nema, to je neka verzija koja je dz a kad bude mapa onda ce da se placa.
Ali moze koristiti nekom i ove informacije.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #5 poslato: 12, 04, 2012, 10:09:24 pre podne »
Engelski admiralitet ima dosta tacne peljare ali daleko da su najbolji ... GPS ce te odvesti do uvale ali videsmo Konkordiju kako je prosla sa GPS-om ...

peljar pored karte koju imate na GPS-u daje brdo dodatnih podataka koji su vazni ... tipa ovde imate vodu, ovde imate prodavnicu, pazite se na stalni vetar iz tog pravca i slicno.. GPS navigacija MOZDA menja kartu ali peljar nikako...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #6 poslato: 12, 04, 2012, 10:50:02 pre podne »
Ako se nabavljaju peljari iz zemalja koje ih i izdaju za svoje podrucje oni su na lokalnom jeziku pa je problem tumaciti ih.

crno more, i mediteran ... skoro svi se rade se rade na engleskom ... trgovina bre:)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #7 poslato: 16, 04, 2012, 20:48:30 posle podne »
Kako si uporedio engleski peljar crnog mora i ... recimo Turski za njihov deo?

apsolutno ne zelim da znam sta turci predlazu da se poseti i koje kafane da se ne mimoidju :) nisam sovinista ali smo razlicite kulture.. ujedno postoji na desetine likova koji plove morem i izdaju svoje peljare ili nadopunjuju tudje ... drugim recima od toga zive...

Ili kako si uporedio engleski peljar sredozemnog mora sa egipatskim za njihovu obalu?
Ako se Engleski azuriraju na svake dve godine onda su oni tacni koliko i lokalni jer se koriste bas ti lokalni za azuriranje.

 greska... satelitski snimci,  tracklogovi, iskustva i slicno se ne mogu porediti sa Egipatskom Kapetanijom...

Verovatno si ucio.... najkraci put na karti je u stvari najduzi put dok GPS daje stvarni kurs i najkraci put za prelazak mora.

ovo je tacno samo kada prelazis velike distance , za male distance se niko ne obazire na to ... prosle godine smo isli Tivat Bari pa onda Bari Hercegnovi, na pocetku odredili kurs i pazili da ne opadamo ... e tu nam je GPS pomogao da nam kaze da li smo ili nismo odpali od kursa... Ujedno GPS i Peljar su dve razlicte stvari , gps je micro situacija na terenu i ima brdo podataka koje ni jedna nauticka karta nema...

 
Citat
To je tacno. Ako zelis nabavicu ti peljare Jadranskog mora kao i karte. iz 2002. godine.

cuvaj to za sada nemam nameru da se uvlazim u Jadran , ali ako nadjes dodatne grcke peljare javi :)

Citat
Da ne zaboravim... dobre GPS karte imaju marine uradjene u 3 d tehnici pa mozes vrlo tacno videti svaki kamen, dubine ... imaju i slike pa mozes i njih da pogledas...

Slike na GPS-u ? to jos ne videh ... skoro je Lowrance izbacio overlay sa satelitskim mapama ali da neko postavi slike kao sto su u peljarima tesko ...

Citat
Osim toga... kada jednom udjes u neku luku uvek to mozes po ruti i ne gledjauci kroz prozor.  sajkaca

I tacno i netacno .... preko noci mozes ocekivati da se na odredjenom delu luke postave bove , u dobrom broju slucajeva peljar ce prvi odreagovati i uneti te izmene ... Kad smo prosle godine uplovljavali u Bari i gledali Garminov ekran nismo mogli da odredimo gde se nalazimo .. na kraju se ispostavilo da su Italijani vec par godina pregradili sa dodatnim pontonom luku ... e u peljaru je to bilo na garminu nije.. (nije ni CMAP bilo upisano kada sam gledao  )

Citat
Svi taksisti po gradu su koristili one planove i vodice za Beograd.
Sada vise niko i nema mapu ali svi imaju GPS uredjaje i brze nalaze i ulicu i broj. Vise ne moraju da stanu, razviju mapu i voze po secanju.

a jel im pise u tim GPS uredjajima gde je jeftin a dobar sir?  e vidis ...

GPS sluzi za navigaciju na macro nivou , a peljari su vise za micro nivo kao i "pomoc na putu"... mrzi me sada da skeniram neke stranice peljara da vidis pregrst informacija koje se tu nalaze... kombinovanjem peljara i GPS-a se dobija jako sigurna i prijatna plovidba, oslanjanje samo na jedno od to dvoje ce u mnogocemu zakomplikovati plovidbu...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #8 poslato: 16, 04, 2012, 21:03:54 posle podne »
Dule da bi bolje razumeo o cemu pricam ... ovo je recimo izvod iz peljara koji je gore ostavljen u linku :


Van mreže pvb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #9 poslato: 17, 04, 2012, 08:20:39 pre podne »
Ako pricamo o sigurnoj i tacnoj navigaciji onda to izgleda ovako... karta na stolu, upaljen GPS i radar . I nema greske ni iznenadjenja. A kad se sigurno pristane i veze lako je saznati gde su dobri cevapi 

Slazem se sa ovim + sto vise informacija sa raznih strana; peljari, iskustva...a moze se i ovo kupiti http://www.naturist-holiday-guide.com/nudebeaches.html  i onda je sve komplet thumbup

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #10 poslato: 17, 04, 2012, 10:47:37 pre podne »
ljudi ne bezim ja ni od jedne novotarije... ali ...

3d pogled se bazira na izohipsama i kompjuteru koji popunjava nepoznanice... ko nerazume koliko je to ponekad lose nema sta da mu objasnjavam ...

aerial/satelite imaging ne moze da se poredi sa slikama iz peljara...

pogledaj recimo ovu sliku



a pogledaj ovu



mi vozimo ladje a ne avione pa nam pogled iz vazduha ne znaci nista ...

a kada ce to bluechart da napise i u kom meniju mogu naci taj info da u turskoj moram na obalu da izadjem u pantalonama ? a moras priznati da je ta informacija jako bitna ....


ujedno zasto treba UVEK imati papirnatu kartu ... nama se pri prelasku Jadrana desio mali peh, drugar je pri jednom manevru uspeo da se oklizne i padne bas na garmina, ok izlomio postolje iscupao kablove ... nista bitno jedan poziv peri garminu kad smo stigli u luku i stvar je bila resena...

moj zadatak pored glavnog jedra je bio da upisujem polozaj i proveravam kurs na karti  u toku cele noci ... i to sam i radio , posto nije bilo nikakve opasnosti more mirno , uredjaj nije razbijen za par minuta smo osposobili uredjaj sa malo izolirke za zice i kanapa da ga pricvrstimo za postolje... a da je uredjaj bio razbijen ?

pa nista koristili bismo kartu i eventualno mobilne telefone sa GPS-om da bismo brzo ocitali poziciju ...

ne postoji NI JEDAN ozbiljan brod koji ne koristi kartu .. doduse koliko ja znam ne postoji ni jedna turisticka ladja koja nema karte kod sebe..

danas je recimo totalno nepotrebno poznavati rad sa sekstantom jer imamo sada GPS u svakom uredjaju ... a opet evo u sredu pocinje kurs Astronomske navigacije pa ko voli nek izvoli da dodje u Lamar :)


Van mreže pvb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #11 poslato: 17, 04, 2012, 20:11:53 posle podne »
I sta ako munja sevne u taj GPS? Ipak je 100 kg. mapa i peljara neka siguracija.

Ja sam za varijantu od svega po malo. I uvek imati plan B pa i plan B od plana B.

Van mreže pvb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
  • www.mojaladja.com
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #12 poslato: 20, 04, 2012, 14:24:48 posle podne »
desilo mi se i to jednom, plus je odleteo i vazan spisak 55555, samo kazem da treba koristiti sve raspolozivo, tehniku, knjige, mape pa i saslusati savete

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #13 poslato: 23, 04, 2012, 11:07:21 pre podne »
A sta ako izneses kartu da proveris nesto a dune vetar i odnese je?

karta se nikad ne iznosi van kabine , to jest kapetanskog stola... ja mislim da sve jedrilice preko 8-9 metara imaju takozvani kapetski sto ...pocev od najnovije proizvodnje pa do jako starih...  naravno sada je tu vec GPS i sve sto uz to ide ... ali uvek podizanjem ploce stola dolazite do papirnih karti ...

bitno je upamtiti jednu stvar, na moru ne postoji servisna podrska , ne moze da se kupi osigurac, ako je nevreme solarci ne rade... uvek treba imati nesto sto ne zavisi od struje i spoljnih faktora ako zelimo bezbednu plovidbu ..


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Peljar Crnog Mora
« Odgovor #14 poslato: 23, 04, 2012, 14:37:49 posle podne »
Ako je nevreme neces uspeti da odredis poziciju broda bez elektronske navigacije. Mozes samo da predpostavis koliko je skretanje i zanosenje sa kursa i da se molis Bogu da ne bude preveliko.
Osigurac pravis sam ako ne mozes da ga kupis ili ga jednostavno prespojis. Struju racionalno trosis i imaces je za GPS uvek.
Ali se slazem da je covek mnogo sigurniji ako ima obe mogucnosti i znanje da obe primeni.

Dule vekovima su ljudi plovili bez GPS-a , tako da se pozicija apsolutno moze odrediti osim ako su sakriveni horizont i nebeska tela (ako si na pucini)...  ako plovis sa kartom onda imas i KOMPAS tako da te u slucaju oluje opadanje ne tangira mnogo posto pratis kurs (ok postoji opadanje od kursa ali barem znas gde si krenuo) sto za voznju bez GPS-a e vazi ...

kratko spajanje i preskakanje osiguraca je skoro sve sto ti treba za uspesan pozar na brodu .. osiguraci ne iskacu zato sto su stari ili jer im se cefnulo vec zato sto postoji neki problem u strujnom kolu ... preskakanje osiguraca rizikujes da se kratko spojena sijalica (nego zveknuo lapmu a nije primetio i spojio zice unutar nje ) pretvori u pozar u masinskom prostoru a posle par minuta mozes da se pozdravis sa akumualtorima a i kontrolerom za solar  ...

od mesta A do mesta B uvek mozes doci nekom masinom ... ali mozes i pesaka ....

ima onaj vic kada dva brodolomnika jedan sa motornim camcem a jedan sa jedrilicom hoce da predju na sledece ostrvo....

ovaj sa motornjakom kaze O Boze DA LI CU stici! (gorivo)
a ovaj sa jedrilicom kaze O Boze KADA cu stici (da li ce ga vetar posluziti)

ja cu na brodu imati obe opcije ... pa ukljucim GPS, pa upisem kurs u karti ... pa polako ...