Autor Tema: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora  (Pročitano 32028 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #30 poslato: 12, 01, 2009, 21:43:11 posle podne »
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.

Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....

Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.

A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #31 poslato: 12, 01, 2009, 21:45:18 posle podne »
OM,
konzervacija vanbrodskog cetvorotaktnog motora pretpostavljam ista...ovo za dvotaktne sam gledao (zamalo da napisem: necu da kazem gde da me admin ne bi obrisao - sta ti je fobija, strah u kostima)...uglavnom znam da se gorivo ispusta iz lonceta karburatora i sve ono sto si naveo....ali za 4 takt nemam pojma...
mada, ja se i vozim preko zime, nego pitam onako...

www.navodi.com :)



brate mili pa napisi nije frka :) oni su inace zabranili da se cak napise ime naseg sajta tamo ... ako pokusate da napisete moja ladja ili mojaladja automatski se na to mesto u porici pojaviti * (zvezdica...) ne kapiram njihovu toliku paranoju ...

cak brisu i teme gde smo pominjali sajt (obrisali su celo glasanje za besplatnu berzu .... samo zato sto je bio pomenut nas sajt... :( )

slobodno bre :) pa bas je Pera Garmin pre par dana ostavio njihov link na nekoj temi ja uzeo i linkovao slike odmah ispod :P .. legalno je legalno :) taman posla da obrisem link ... pa to nikome ne ide u korist ....

na ovom forumu i portalu mora da se nadje SVE inace necemo ispuniti svoj cilj :)



jedini sto ce se brisati to su svadje :) ili cu napraviti temu zvanu kanalizacija i takve poruke bacati tamo :)

kakve crne zabrane , pa nije bre ovo demokratija  ;D

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #32 poslato: 12, 01, 2009, 21:48:30 posle podne »
Capt,
slažem se sa tobom, najbolja konzervacija je....
voziti se preko cele godine! Ovo malo leda neće bitnije promeniti stvari, zar ne?

ma stegao nece brod ni da se mrdne :(

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #33 poslato: 12, 01, 2009, 21:50:30 posle podne »
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.

Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....

Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.

A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...

hvala pero sto si preveo video u text , odlicno i hvala :-*

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #34 poslato: 12, 01, 2009, 21:56:29 posle podne »
svaka čast majstore, sada mije jasno zašto hoćeš da mi prodaš selvu kozna koliko puta sije sastavljo i rastavljo možda si i zaboravio poneki šraf ili je ostalo viška delova,

ti bi se uplasio kad bi stavio moju selvu na tvog crvenog , iglisirao bi nakon 3 metra  ;D ;D ;D ;D

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #35 poslato: 12, 01, 2009, 22:08:52 posle podne »


www.navodi.com :)



brate mili pa napisi nije frka :) oni su inace zabranili da se cak napise ime naseg sajta tamo ... ako pokusate da napisete moja ladja ili mojaladja automatski se na to mesto u porici pojaviti * (zvezdica...) ne kapiram njihovu toliku paranoju ...

cak brisu i teme gde smo pominjali sajt (obrisali su celo glasanje za besplatnu berzu .... samo zato sto je bio pomenut nas sajt... :( )

slobodno bre :) pa bas je Pera Garmin pre par dana ostavio njihov link na nekoj temi ja uzeo i linkovao slike odmah ispod :P .. legalno je legalno :) taman posla da obrisem link ... pa to nikome ne ide u korist ....

na ovom forumu i portalu mora da se nadje SVE inace necemo ispuniti svoj cilj :)



jedini sto ce se brisati to su svadje :) ili cu napraviti temu zvanu kanalizacija i takve poruke bacati tamo :)

kakve crne zabrane , pa nije bre ovo demokratija  ;D


HAHAHAHA...ZATO SAM I NAPISAO.... ;)
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #36 poslato: 12, 01, 2009, 22:25:36 posle podne »
na onom forumu tamo nema nista interesantno vise osim nekih tenzija i navala na nove forumase, ja tamo necu da idem vise i nije mi interesantno da gledam kako se naglabaju oko jedne te iste teme stalno. i to ce i ovde za zavisi sve od admina i od njegove kontrole nad temama ako se zapocne neka svadja ili slicno da to spreci odmah i onda je mir. tamo nikoga neinteresuje nista i ako neko pocne da psuje i td. nema veze , pa evo im sad sta imaju od toga.
ali nisam verovao da ce da banuju rec mojaladja sa zvezdicama >:( >:(


Ali da se vratimo sad na Temu: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #37 poslato: 12, 01, 2009, 22:29:19 posle podne »
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.

Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....

Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.



A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...


Pero meze jedna slika iz rupe gde se nalazi motor? interesujeme kako je zasticeno to da voda neulazi kroz rupu i potopi motor??

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #38 poslato: 12, 01, 2009, 22:40:31 posle podne »
Pero meze jedna slika iz rupe gde se nalazi motor? interesujeme kako je zasticeno to da voda neulazi kroz rupu i potopi motor??

Mislim da voda ne može da uđe nikako... imaš dosta slika na www.vario19.net, pogledaj u priči o Tomi Tiljku kako u bunaru stoji Tomos 10. A evo i ovde par da ilustruju:




Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #39 poslato: 12, 01, 2009, 22:43:33 posle podne »
veoma interesantno napravljen sistem :)

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #40 poslato: 12, 01, 2009, 22:45:44 posle podne »
u, sta se desilo sa smile-ovima???

cista fizika, mislim da se to zove zakon spojenih sudova...kao kod samoprazneceg kokpita, gde imas cev od kokpita do dna korita...voda ce se napuniti samo do nivoa vodene linije broda...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #41 poslato: 12, 01, 2009, 23:15:31 posle podne »
u, sta se desilo sa smile-ovima???


koji smajliji ?

 :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:

 :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:

Van mreže peconi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 29
  • Pol: Muškarac
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #42 poslato: 14, 01, 2009, 10:25:31 pre podne »
Moji motori su tokom zime na suvom i svakih par dana kad me put nanese pored njih ja povucem za konopac tek toliko da elisa napravi koji krug i nema sanse da zariba. Na taj nacin ne trosim WD ili slicna sredstva i motor mi je uvek u stanju pripravnosti.
Jedne godine sam ga konzervirao i na prolece sam dobio upalu misica dok je upalio promenio sam mu tri svecice i rasturao karburator da bi ga odmastio a zezao me jos tri dana posle toga.
Takodje sam probao i da mu nista ne radim i naravano da je zaribao do proleca mada je lako popustio posle spricanja WD-a u cilindar ja sam za svaki slucaj promenio karike.
Ako imate gde izvadite motor pa u shupu, podrum, radionicu, dnevnu sobu i svakih par dana/nedelja okrenuti ga malo i to je po meni dobitna kombinacija
Bolje biti malo lud nego malo pametan

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #43 poslato: 14, 01, 2009, 11:16:41 pre podne »
Moji motori su tokom zime na suvom i svakih par dana kad me put nanese pored njih ja povucem za konopac tek toliko da elisa napravi koji krug i nema sanse da zariba. Na taj nacin ne trosim WD ili slicna sredstva i motor mi je uvek u stanju pripravnosti.
Jedne godine sam ga konzervirao i na prolece sam dobio upalu misica dok je upalio promenio sam mu tri svecice i rasturao karburator da bi ga odmastio a zezao me jos tri dana posle toga.
Takodje sam probao i da mu nista ne radim i naravano da je zaribao do proleca mada je lako popustio posle spricanja WD-a u cilindar ja sam za svaki slucaj promenio karike.
Ako imate gde izvadite motor pa u shupu, podrum, radionicu, dnevnu sobu i svakih par dana/nedelja okrenuti ga malo i to je po meni dobitna kombinacija


peconi, nesadrzi se zimska ispekcija samo u konserviranju, i neradi se to samo zato sto stoji i zato sto je zima, ima tu mnogo vise razloga. Ima ljudi sto imaji vece motore po 120 ili 200 kg ili neko nezna i nece da skida sajle sa motora i td, pa im stoji napolju(marina) i td..

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #44 poslato: 22, 01, 2009, 10:41:55 pre podne »
OM moze i prirodna konzervacija,zasticen utopljen ma milina mu...