Autor Tema: Dizajn ribarskog čamca  (Pročitano 30280 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Dizajn ribarskog čamca
« poslato: 13, 01, 2011, 14:29:37 posle podne »
Профа

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #1 poslato: 13, 01, 2011, 19:12:09 posle podne »
 :good:

Davno me nešto slično nije tako oduševilo kao ovi modeli.

Da li ima neki iskusan majstor koji bi ga napravio doslovce ovako kako je urađena dokumentacija


Sve je odrađeno od drveta, a mene zanima da li bi moglo od šperke i plastifikacija ?

Profo, uglavnom biće mi velika čast da te častim  za ovo na prvom našem susretu (neka to bude što pre :friends:)
Deda Zoran

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #3 poslato: 13, 01, 2011, 19:26:33 posle podne »
Morovicke drvene camce sam video i vozio,odusevili su me!!



http://www.okrugic-camci.co.rs/
« Poslednja izmena: 13, 01, 2011, 19:44:28 posle podne deda »
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #4 poslato: 13, 01, 2011, 20:16:37 posle podne »
 :good:

Nekako mi se čini da su majstori iz Morovića stvarno pravi majstori i ako bi se odlučio za pravljenje oni bi bili moj izbor.

P I T A NJ E :

Koliko je delikatno ili problematično održavanje drvenog čamca, u poređenju sa plastičnim.

Činjenica je da sam večito kratak sa vremenom, a duša me zaboli kada vidim propale drvene čamce kako se raspadaju
zbog neadekvatnog održavanja bez obzira na razlog.
Moje dosadašnje održavanje plastičnog čamca se svodilo na to da ga pred zimu prevrnem na stomak (zato sam i uzeo plastični)

Deda Zoran

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #5 poslato: 13, 01, 2011, 20:32:09 posle podne »
Sto se zime tice drvenjak vezes uz obalu,stavis kamenje i napunis vodom camac!!Za drvenjake je voda najbolji konzervans! :dance1:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže sharke

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 237
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #6 poslato: 13, 01, 2011, 21:34:30 posle podne »
Da se pohvalim kakav sam ja imao drveni čamac.Bio sam više nego zadovoljan.Možda su malo teži za održavanje,ali ko ih voli nepada teško.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #7 poslato: 13, 01, 2011, 21:45:49 posle podne »
 :good:

Lep čamac. Što ga više nemaš ?
Deda Zoran

Van mreže sharke

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 237
  • Pol: Muškarac
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #8 poslato: 13, 01, 2011, 22:05:21 posle podne »
Sledeće godine,dok je bio na tom istom mestu vezan,brod sa baržom i pijanim kapetanom ga je smrvio tu uz obalu. :sorry: :sorry: :shout: :suicide:

Van mreže medvedicibgd

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 252
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #9 poslato: 13, 01, 2011, 22:14:09 posle podne »
Moze od spera pa plastifikacija,i to vodootporna a ne vodonepropusna,isto sve spojeve lepiti a ne srafiti a ako se i srafe srafove izvaditi pre plastifikacije.Normalno sve posle ofarbati,penta i uzitak pocinje!!!!!!!!!ps ako se radi od drveta moze se samo spolja plastificirati a nikako unutra! :good: :stop:

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #10 poslato: 22, 11, 2011, 22:35:50 posle podne »
Brodovi u maloj brodogradnji, grade se od drveta zato što drvo sa epoksidnim lepilom i fiberglas platnom čini kompozitni materijal vrhunskog kvaliteta koji ima niz značajnih prednosti u odnosu na  druge  materijale kao što su čelik, staklo-plastika i aluminijum. Drvo ima najveći koeficijent kvaliteta (odnos između čvrstoce drveta i njegove zapreminske težine). To znači da drvena brodska konstrukcija u poređenju sa drugim konstrukcijama iste veličine i čvrstoće ima najmanju težinu. Ili, između jednako teških i jednako velikih konstrukcija, drvena ima najveću čvrstinu.
Drvo je ispred ostalih materijala  jer je najotpornije na tzv. zamor materijala. Ispitivanja su pokazala da su probni komadi različitih materijala izloženi dinamičkim opterećenjima od 1.000.000 ciklusa u vremenu od 30 sati trajno izgubili na svojoj čvrstoći kako sledi : staklo-plastika je zadržala samo 22% od početne čvrstoće, aluminilum je zadržao 37% od početne čvrstoće a lamelirano drvo sa epoksidnom smolom je zadržalo čak 64% od svoje početne čvrstoće.
Drvo ima bolja termička, akustična, galvanska i hemiska svojstva u odnosu na druge uobičajene materijale, tako da nema problema sa kondenzacijom, korozijom i osmozom. Održavanje drvenog broda zaštićenog epoksidnom smolom je jednostavno i jeftino jer su sve drvene površine izložene uticajima vode i sunca zaštićene  epoksidnom smolom, pa tako konzervirano tehnički suvo drvo  zadržava sva svoja izvanredna svojstva, praktično bez starenja više desetina godina. Troškovi održavanja takvog broda su minimalni, kao kod staklo-plastičnog broda.
Osim toga, drvo se izdvaja svojom prirodnom strukturom, dekorativnošću i toplinom koje nema ni jedan drugi materijal. Upravo zbog toga, od drveta se izrađuju skupocene i luksuzne jahte i brodovi, kao i unutrašnjost kod kvalitetnijih plovila od drugih materijala. Brodovi od drveta mogu imati finalni izgled kvalitetnog drveta, ili manje dekorativno drvo može biti bojeno što je jeftinija varijanta. U obe verzije, završni sloj čine lakovi koji štite epoksidne premaze i boju od štetnog uticaja sunca.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #11 poslato: 23, 11, 2011, 10:06:23 pre podne »
boro kako bi se pokazala kombinacija DRVO - STAKLOPLASTIKA, po meni to je jeftinija varijanta od epoxija, jeste dosta teza u kilogramima ali mislim da su jeftinije varijante blize nasim korisnicma

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #12 poslato: 23, 11, 2011, 11:00:49 pre podne »
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!

http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #13 poslato: 23, 11, 2011, 14:51:50 posle podne »
Sa staklo-plastikom nemam iskustva, ali sam negde čitao da je problematična veza(prijanjanje) drveta sa plastikom. Veza dva različita materijala u svakom kompozitu pa i ovom(drvo-plastika) mora biti izuzetno čvrsta, najmanje onoliko koliko je čvrst slabiji od ta dva materijala. Kod veze drveta sa epoksidnom smolom, uvek se postižu veze koje se me mogu pokidati bez loma drveta.
Ne vidim neki dobar razlog da se drvo plastificira. Zato što je drvena konstrukcija dovoljno čvrsta i bez plastike a ako se zeli zaštita drveta od vlage i truljenja, onda je to bolje i lakše uraditi sa par premaza epoksidnom smolom(spolja i iznutra) nego sa plastikom koja je mnogo teža.
Cene je teško odrediti bez poznavanja količine utrošenog jednog i drugog materijala. Moguće je da plastifikacija bude nešto jeftinija, ali ja ne bih prihvatio rizik da to uradim, evo zbog čega. Pukotine između drveta i plastike teško je uočiti pa ponosni vlasnik plovila živi i plovi u ubeđenju da je sve u redu sve do momenta kad šteta bude vidljiva i velika.

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Dizajn ribarskog čamca
« Odgovor #14 poslato: 23, 11, 2011, 19:28:01 posle podne »
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,