Autor Tema: High Trust - Visoki potisak  (Pročitano 20867 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #15 poslato: 08, 01, 2011, 23:41:37 posle podne »
Pitanje je , ako ja ( hipotetički ) hoću da kupim motor 4T i treba mi za teže plovilo, dali je bolje da uzmem Visoki potisak ili "običan" motor sa teretnom elisom ?

High trust. :good:
Профа

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #16 poslato: 09, 01, 2011, 00:38:22 pre podne »
Ima neko ko moze ovo da objasni kao malom detetu od 7 godina. Nis` ja tu ne razumem...

Ajde da probam ja, koliko znam ali se iskreno nadam da ima neko mnogo kompetentniji. Yamaha i neki drugi proizvodjači su na ovaj način iskoristili neke karakteristike brodskih motora tj. visoki potisak. Razlika ( ako ja to dobro shvatam ), nije razlika samo u  elisi - koja jeste veća, već i u drugačijem prenosu (1:3) kod "standardnih" motora je 1:2.xy , to je odprilike kao kod planinskog bicikla, znaš one brzine u kojima brzo verglaš a točkovi se okreću polako ali sigurno !
E sad, zašto neki proizvođači imaju taj drugačiji sistem prenosa a neki samo teretne elise, ja to još uvak ne shvatam :pioneer:

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #17 poslato: 09, 01, 2011, 00:42:01 pre podne »
Ima neko ko moze ovo da objasni kao malom detetu od 7 godina. Nis` ja tu ne razumem...

Ajde da probam ja, koliko znam ali se iskreno nadam da ima neko mnogo kompetentniji. Yamaha i neki drugi proizvodjači su na ovaj način iskoristili neke karakteristike brodskih motora tj. visoki potisak. Razlika ( ako ja to dobro shvatam ), nije razlika samo u  elisi - koja jeste veća, već i u drugačijem prenosu (1:3) kod "standardnih" motora je 1:2.xy , to je odprilike kao kod planinskog bicikla, znaš one brzine u kojima brzo verglaš a točkovi se okreću polako ali sigurno !
E sad, zašto neki proizvođači imaju taj drugačiji sistem prenosa a neki samo teretne elise, ja to još uvak ne shvatam :pioneer:

obrni okreni mi se vrtimo u krug ljudi hoce li neko pojasniti ovaj fenomen HT ili cemo ostati u zbunu i dalje??
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #18 poslato: 09, 01, 2011, 01:27:29 pre podne »
Ово је заиста занимљиво питање којим се изгледа неће нико да занима.

Прво треба разумјети преносни однос (Gear ratio), који представља однос између два зупчаника, односно у овом случају зупчаника на радилици и мјењачкој кутији ванбродског мотора.
Преносни однос како наводи Yamaha је 12:29 (2.42) на моделу 25Т. Што значи да радилица направи 2,42 циклуса-обрта, док се једном окрене погонска осовина на којој се налази и пропелер. Поред разумијевања истог фабрика наводи и да су димензије пропелера те које дају већи потисак. Велики пречник елисе и мали корак обезбјеђују више и до 60 % потиска у односу на двотактне моторе а поготово при употреби за теже бродове гдје их фабрика и препоручује.
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #19 poslato: 09, 01, 2011, 01:52:37 pre podne »
Шта би било када би било?

Одлазимо од Лабудове теме. Пингвин ово је опсервација већ за дугу тему или офф.
« Poslednja izmena: 09, 01, 2011, 02:11:55 pre podne Профа »
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #20 poslato: 09, 01, 2011, 02:15:05 pre podne »
Извињавам се, Лабудова је тема, исправио сам. Питање јесте у духу ове приче али ипак ријеч је о Yamahi 25Т,али нека вам Новус објасни разлику које сте поменули, ипак је то његова машина.
Профа

Na mreži mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #21 poslato: 10, 01, 2011, 20:53:58 posle podne »
Po meni stvar nije ništa komplikovana:

Jedam motor ima brzi /sportski/ menjač, a drugi sporohodni menjač, tj menjač sa manjim prenosom ali mnogo veće snage.

Običan motor može da DEPLASMANSKI  gura čamce recimo od 300-1500kg,
Za sve preko 1500kg preporučuje se HightTrust pa do recimo 5000kg.

Za sitna creva ode se na sajt proizvodjača i pogleda specifikacija.
Ili nazove distributer.

 :)



Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #22 poslato: 10, 01, 2011, 22:04:08 posle podne »
U redu je stvar.

Ja sam moju dilemu uglavnom rešio, kako za sitna creva tako i za ono što je bilo pitanje.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #23 poslato: 10, 01, 2011, 22:18:27 posle podne »
Probacu ja da objasnim...
Promenom elise na standardnom motoru se DONEKLE moze prilagoditi motor camcu T.J. sporija elisa kao manji precnik tocka na kolima lakse ubrzava i vuce tezi auto ali je manja max. brzina, motor lako ode u iberturu i pregreje se.
Da bi se prilagodio vecim teretima mali motor preprave jer zamene nogu sa cizmom koja ima manji precnik elise sa onom za jaci motor koja prima veci precnik elise. Pored toga i osovine, zupcanici i ostalo je jace pa trpi i veca opterecenja vece elise. I prenos sa radilice do elise je takav da se velika elisa okrene manje puta od standardne za jedan obrtaj radilice pa rasterecuje motor kad gura veliku kolicinu vode i omogucava da se ta velika sila prenese na tezak brod. Tako mali motor gura teski camac ali polako. Bez takve noge elisa gura malu kolicinu vode koja ne moze da postigne dovolnu potisnu silu pa teski camac jedva da se pokrene a voda "kuva" oko elise i dolazi do kavitacije.  Takva noga (HIGH TRUST) radi kao menjac u prvoj brzini i (kao na traktoru) sa malo snage iz motora moze da povuce veliki teret.:drinks:
Marke

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #24 poslato: 10, 01, 2011, 22:26:11 posle podne »
cista zamena elise sa standardne na teretnu (4 kraka) kod honde ne daje nista sem povecane potrosnje goriva i mozda skracenja veka motora.
provereno u praksi

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #25 poslato: 10, 01, 2011, 22:34:34 posle podne »
Zavisi na cemu se menja kakav je camac, sigurno je ne prave tek tako...
Ako je camac prevelik ni takva elisa ne moze da ga potera onda se preopterecuje i greje.
Ako je camac dovoljno lagan za taj motor onda motor ode u preveliki broj obrtaja i opet se greje.
Tesko je odrediti pravu elisu treba dosta proba da se utvrdi.
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #26 poslato: 10, 01, 2011, 22:39:35 posle podne »
Nekad je TOMOS za cetvorku pravio tri vrste elise plavu belu i crvenu i bile su: za male brze camce crvena sa korakom 160 za srednje bela korak 140 a za dereglije plava korak 120.
I tako mali motor je gurao tada sve sto je plovilo nasim rekama.
Kasnije kad su kape na cetvorkama postale sive sve elise su postale crvene samo je mala oznaka na elisi oznacavala korak. Sada je tesko naci sporu elisu kad vam je cetvorka pomocni motor..
Marke

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #27 poslato: 03, 02, 2011, 16:03:20 posle podne »
oduvijek sam mislio da su vece elise sportske a manje teretne na istom motoru , ocito bijah u krivu..mozes li mi malo pojasniti

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #28 poslato: 14, 03, 2011, 22:04:54 posle podne »
 teretna jamaha na 10 posto gasa niz savu camac 8.5 x 2,85

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: High Trust - Visoki potisak
« Odgovor #29 poslato: 14, 03, 2011, 22:06:27 posle podne »
uzvodno pola gasa