Autor Tema: paddlewheleer brodic  (Pročitano 7810 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #15 poslato: 04, 01, 2011, 10:51:40 pre podne »
meni se ovo jako svidja ... bas zbog tog starog designa, ili sto bi oni rekli retro... e sad jedino me brine koliko to trosi struje .... i koja je brzina koju moze da izgura...

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #16 poslato: 04, 01, 2011, 10:59:02 pre podne »
 :good:
meni se ovo jako svidja ... bas zbog tog starog designa, ili sto bi oni rekli retro... e sad jedino me brine koliko to trosi struje .... i koja je brzina koju moze da izgura...


Kad budem penzioner i napravim katamaran, planiram da mi brzina neće biti nešto naročito važna, uvek ću biti kući... :dance1: :dance1:
Deda Zoran

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #17 poslato: 04, 01, 2011, 13:27:29 posle podne »
:good:

Jedna od "varijacija na temu" kada sam razmišljao o pogonu katamarana je i ovakav pogon.

Stim, da sam razmišljao o hidromotorima i hidroagregatu, uz dopunu da bi ceo sistem na sidru radio kao agregat
obzirom na brzinu toka Dunava i količini obrtnog momenta koje je na raspolaganju, a Dunav teče i noću kada ne bi plovio....

Primena elektromotora u sprezi sa ovim sistemom bi u mnogome uprostili problem, a naravno i korišćenje solarnih panela.

Ako neko nečim nije bio zadovoljan, prvo treba videti da li su svi elementi dobro dimenzionisani i međusobno usaglašeni.
Samo golu  konstataciju "to ne valja" bez obrazloženja ne prihvatam.

Imenjače, i ja sam dugo razmišljao na temu hidropogona, pa čak i da sam napravim hidroturbinu nalik na one vazdušne turbine. Odustao sam kad nisam mogao da rešim sistem kretanja u nazad (rikverc), a da bude jednostavan i jeftin. Mnogo puta sam video benzinske pumpe za vodu kako pogone lake čamce i gumenjake.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #18 poslato: 04, 01, 2011, 13:43:25 posle podne »
 :good:

Ime, mislim da me nisi dobro razumeo, nisam mislio na Jet motor, nego na hidromotore kao kod građevinskih mašina, podeljeno na više izvršnih jedinica. Znači da bi imao jedan dobar dizel motor spregnut sa hidroagregatom a onda razvodnicima uključivati po potrebi
elise ili radna kola. To ti daje neograničen izbor stepeni prenosnih odnosa i po želji napred - nazad kako te volja. Možeš onda i na pramcu da imaš dodatnu elisu za manevrisanje na malom prostoru (recimo u marinama)
Deda Zoran

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #19 poslato: 04, 01, 2011, 15:42:55 posle podne »
 :smile:


Problem kod lopatica, a one su ostale u upotrebu samo na malim jezerima, je taj što kada se plovi a ima talasa... pola vremena su van vode a drugu polovinu vremena su uronjene vise nego sto treba. Zbog toga dolazi do maksimalnog rasterecenja pa odmah i maksimalnog opterećenja motora u roku od par sekundi. Elisa nema taj problem i ostala je u širokoj upotrebi. Ko se odluči na ovakav pogon i želi da plovi po  rekama, moru i po svakom vremenu neka dobro razmisli. Mislim da taj sistem ne bi preziveo celodnevnu povidbu po jačem vetru na Dunavu.


Dule , u pravu si !

Da bi se izbeglo nejednako uronjeno radno kolo, ceo sistem se postavlja na sopstvenim malim plovcima i velikim šarkama vezan za trup katamarana. Položaj je onda sa manjim oscilacijama nego kada je fiksno, ali ima još jednu prednost - ako u plovidbi naiđeš i na ceo trupac ili nešto slično, jednostavno se prekotrlja preko plutajućeg sra..a  i još može značajno da se podigne nad vodom ako se nešto namota (recimo neka mreža...) i onda ga normalo očistiš bez ulaska u vodu.
Deda Zoran

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #20 poslato: 04, 01, 2011, 15:43:50 posle podne »
:good:

Ime, mislim da me nisi dobro razumeo, nisam mislio na Jet motor, nego na hidromotore kao kod građevinskih mašina, podeljeno na više izvršnih jedinica. Znači da bi imao jedan dobar dizel motor spregnut sa hidroagregatom a onda razvodnicima uključivati po potrebi
elise ili radna kola. To ti daje neograničen izbor stepeni prenosnih odnosa i po želji napred - nazad kako te volja. Možeš onda i na pramcu da imaš dodatnu elisu za manevrisanje na malom prostoru (recimo u marinama)

Pored toga to omogućava da motor staviš bilo gde odnosno tamo gde ti odgovara, ne zvuči to loše ipak me zanima zašto nema veću primenu - ili barem ja ne znam?. Malo skrenuh sa teme ovim pitanjem ali mislim da je konstruktivno :) pa možda otvorimo i novu

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #21 poslato: 04, 01, 2011, 19:24:24 posle podne »
:good:

Ime, mislim da me nisi dobro razumeo, nisam mislio na Jet motor, nego na hidromotore kao kod građevinskih mašina, podeljeno na više izvršnih jedinica. Znači da bi imao jedan dobar dizel motor spregnut sa hidroagregatom a onda razvodnicima uključivati po potrebi
elise ili radna kola. To ti daje neograničen izbor stepeni prenosnih odnosa i po želji napred - nazad kako te volja. Možeš onda i na pramcu da imaš dodatnu elisu za manevrisanje na malom prostoru (recimo u marinama)

Ok, moja greska. Mislio sam da si ti pogresio, tj, da si mislio na JET pogon a da si rekao HIDRO pogon. Znam tacno sta su hidro motori, hidro pumpe, ventili ...... Susretao sam se vec sa tim stvarima na poslu a i sa Mezijom oko njegovog pogona camca.

Pored toga to omogućava da motor staviš bilo gde odnosno tamo gde ti odgovara, ne zvuči to loše ipak me zanima zašto nema veću primenu - ili barem ja ne znam?. Malo skrenuh sa teme ovim pitanjem ali mislim da je konstruktivno :) pa možda otvorimo i novu

Stvarno sam zamisljao da neki splav napravim da ide na ovaj pogon, vise kao atrakcija nego kao neka potreba. To plovilo sigurno ne bi islo daleko od maticnog veza, pa i ne mora da ima neku veliku brzinu plovidbe.
Dule, ovakvo plovilo sigurno nije za Dunav, ali na Savi bi se moglo koristiti. Sava uzvodno od Obenovca nema neke velike talase cak i kad je nevreme. Sava je u delu kroz Srbiju najsira oko 800m na minimalnom vodostaju ili 1200m pri nekom ne bas ekstremno visokom vodostaju. Takvo plovilo bi se leti, na nizem vodostaju, bas lepo moglo koristiti.
Pri takvom vodostaju nema ni balvana, ni granja na plovputu pa nece biti problema za plovidbu. Inace, slazem se da ovo plovilo nije za Dunav ili neke "jake" vode, ali Sava, Tisa, Tamis...... ne bi bilo problema.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #22 poslato: 04, 01, 2011, 19:46:29 posle podne »
 :smile:

Zoki, po čijem iskustvu ili preporukama ovaj sistem ne može za Dunav ?

Katamaran koji ja planiram bi bio oko 9,5 - 10m dužine i negde 4,5 - 5m širine. Da je manji, verovatno bi se i ja složio sa vama.
Drugo, ako je točak na šarkama i ako ima mogućnosti samopodešavanja uronjenosti, onda se taj problem smanjuje.
Treće, ništa me ne sprečava da imam i hidromotore i elise iza svakog plovka, kod hidraulike bar možeš da biraš šta će raditi.
Četvrto, i na Dunavu nisu svaki dan orkani i talasi - ne moram da plovim po nevremenu, a ako mu ugradim i točkove uvek mogu
da nađem mesto gde mogu da izađem.

Ovaj moj san predugo traje da bi se odrekao svih blagodeti koje katamaran u kombinaciji sa prirodom i slobodom pružaju.

Niko ne kaže da će biti lako i jeftino :sorry: ali kad pogledam da za iole pristojan brodić treba gomila para a po komforu ne može
da se nešto naročito poredi....

Ako si imao iskustava sa hidromotorima i hidroagregatima....imaću za tebe par stotina pitanja.. :friends: nema ti spasa.. :lol: :lol:
Deda Zoran

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #23 poslato: 04, 01, 2011, 19:56:45 posle podne »
Ovaj tip brodova se koristio na Misisipiju,Ohajo riveru,po Australijskim rekama,a ranije i po Dunavu.Koristili su se i kao guraci,bili oni tipa paddlewheleer -zadnji pogon ili sidewheleer-pogon sa strane.Mislim da Dunav nije veci od Misisipija pa ako tamo funkcionisu zasto ne bi i na Dunavu.Mozda cu na leto pokusati da napravim manji,4-5 metara sa malim dizelom, da vidim kako bi se on ponasao.Inace radno kolo je fiksno,nema plovaka.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #24 poslato: 04, 01, 2011, 20:00:59 posle podne »
Zoki, za tako veliki katamaran nema nikakvih problema za Dunav, bar po mom mišljenju. Jedino što verujem da sa ovim sistemom plovidbe baš ne može postići neka brzina, a Dunav baš ume da bude i brz i jak, naraočito u "kazanu".

A što se tiče pomoći..... SVE ŠTO MOGU i UVEK. Nemam baš neko veliko znanje ali imam dosta iskustva jer sam sve kvarove otklanjao zajedno sa serviserom pa je nešto i ostalo u glavi. Inače i Mezija može dosta pomoći jer je on baš saam ugradjivao u svoju ladju pa ima i ličnog konstruktivnog iskustva.

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #25 poslato: 04, 01, 2011, 20:12:02 posle podne »
Brzine paddlewheleerasu oko 12-13 milja.Zorane,probacu da ti nadjem sajt o katamaranu paddlewheleeru na hidraulicni pogon

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #26 poslato: 04, 01, 2011, 20:13:53 posle podne »
 :good:

Jedno je sigurno, BRZINA MI APSOLUTNO NIJE PRIORITET, svestan sam da ne pravim gliser. I kada budem krenuo prema Đerdapu,
nemam nikakvih kalkulacija brzine,da li ću ići 15 ili 30 dana nije me briga ( naravno kad budem penzioner !!!)

Sve što momentalno radim po tom pitanju je skupljanje informacija i rešavanje nepoznatih. Kada se sve to reši, nalazim ipak i dobrog
brodoinžinjera i slažemo kockice....

.Inace radno kolo je fiksno,nema plovaka.

Niko nam ne brani da ga uradimo kako hoćemo i nije neizvodljivo.... :good:
Deda Zoran

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #27 poslato: 04, 01, 2011, 21:50:56 posle podne »
Zoki, nisam mislio na brzinu plovidbe u smislu preci odredjeni put za kratko vreme, vec u savladjivanju brzine reke da bi se plovilo uzvodno. Ako Dunav tece brzinom 10km/h (na primer), plovilo mora imati brzinu nesto vecu da bi uzvodno uopste napredovalo. Lako je na mirnim i sporim vodama ali na jakim rekama je vec problem. A i ta brzina plovila je naravno direktno povezana sa snagom motora jer ni elisu ni lopatice ne moze pokrenuti motor male snage a da bi savladao snagu reke.

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #28 poslato: 04, 01, 2011, 22:51:33 posle podne »
Zorane,kako se pravi hidraulicna jedinica.sistem upravljanja,radno kolo i skoro sve sto ti je potrebno mozes naci na sajtu AmericanSternwheel.org.....Vessels Under Construction.....od Gary Mortona.Ako ti je potrebna pomoc oko hidraulike slobodno mi se javi.Masinac sam sa 35god.radnog staza.Pravio sam i drvene i metalne camce.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: paddlewheleer brodic
« Odgovor #29 poslato: 04, 01, 2011, 22:57:17 posle podne »
........
Ako ti je potrebna pomoc oko hidraulike slobodno mi se javi.Masinac sam sa 35god. radnog staza.
.........

Eto nam poznavaoca problematike. :good:
Bravo BatoC. Trebaces nam i sa znanjem i sa iskustvom. Pozzzz :good: :drinks: