Nautika opšta... > GPS

Open CPN - By Pera Garmin

<< < (2/7) > >>

Pera GARMIN:

--- Citat ---pa jeste , ali bre niko se ne drzi standarda, neki put poludim kad vidim da se neko muci da napravi standard a onda njih 100 doda neke svoje stavke , sto su nasi koristili drugi standard od NOAA ? ok jesam ja nacionalista al NOAA je sve i svja sto se tice nautike ... e nasi resili da rade desetu varijantu ... doduse mozda NOAA nema software na prodaju da ne ispadne da ih pljujem bez razloga ...
--- Kraj citata ---

NOAA je američki agencija za okean i atmosferu, i nije baš da su oni postavili sve standarde po pitanju ENC-a, a daleko od toga da su svje i svja. Prvi britanac koji bi te čuo bi verovatno smatrao da si lud. NOAA je osnovana 1970: http://en.wikipedia.org/wiki/National_Oceanic_and_Atmospheric_Administration Sa druge strane stoji između ostalih npr. IALA (http://en.wikipedia.org/wiki/International_Association_of_Lighthouse_Authorities) koja je osnovana 1957 i od tada se bavi unapređenjem navigacije i navigacionih oznaka u plovidbi.

Što se unutrašnjih plovnih puteva tiče, glavnu reč u Evropi vodi Rajnska komisija osnovana 1815 godine! (http://en.wikipedia.org/wiki/Central_Commission_for_Navigation_on_the_Rhine) čija rešenja primenjuje i prilagođava uslovima na Dunavu Dunavska komisija osnovana 1948 (http://en.wikipedia.org/wiki/Danube_Commission) a čiji smo član od osnivanja, i kroz čiju smo istoriju kao bivša SFRJ odigrali nekoliko ključnih uloga za opstajanje i razvoj.

Ako pod "naši" smatraš današnji Plovput, veruj mi da ENC rade ne samo po aktuelnim standardima, nego i da prilično prednjače u regionu u izradi kartografskog materijala. Jedan od prvih multibeam sonara u regionu za kartiranje rečnog dna je stigao u plovput posle rušenja mostova u Novom Sadu 1999.


--- Citat ---a ne ispadne da ih pljujem bez razloga ...
--- Kraj citata ---
To ti ne bi bilo prvi put, pa se i ne iznenađujem.

Nego da se vratimo na tehniku:

--- Citat ---ujedno gledao sam AIS na netu bez prijemnika , ako nasi imaju gram mozga AIS ce biti free kao svugde u svetu (za siroke narodne mase), a oda cemo postavimo server na netu da 24/7 daje podatke AIS SRBIJA MOJA LADJA za mobilne ili bilo koje druge uredjaje , doduse bez pravog prijemnika to nije to slazemo se... i ajde predstavi AIS B pa da skupljamo lovu, il da cekamo nekog cobanina koji ce da uveze kineze koji nisu predvidjeni za uslove pojacane vlage
--- Kraj citata ---

AIS je free. Opis standarda je takav da se korišćenje infrastrukture nikome ne naplaćuje. Kupiš opremu, tj. transponder, staviš ga na svoj brod i koristiš, ali tebe niko ne vidi. Doduše platiš RATEL-u takse za korišćenje frekvencije (kao za VHF stanicu, radar i sl...) ali to već nema veze sa ovom temom. A možeš i da staviš samo prijemenik, što je kudikamo jeftinije i nema takse kod RATEL-a. GARMIN prijemnike imam na cenovniku, a trudim se da nabavim i jeftiniju alternativu manjih proizvođača.

Ono što predstavlja "problem", tačnije ograničenje, ne samo ovde nego i bilo gde drugde, je podela na Class A za komercijalna i Class B za rekreativna plovila. Za Class A plovila postoji server na netu, i za sada ga koristi samo nekoliko profesionalnih lađara (Dunav Grupa - bivši Heroj Pinki, Luka Beograd) da bi videli svoja i druga plovila koja su opremljena Class A transponderima. Kako je ceo sistem još uvek u fazi postavljanja, tako i taj server nije javan... ali verujem da će po uspešnoj implementaciji i tu biti izmena.

U opisu standarda postoji opcija da se Class B plovila mogu isključiti iz transmisije ako je gužva u etru, a čak se na sertifikovanim radarima može isključiti prikaz Class B AIS meta. Što predstavlja gadno ograničenje za primenu AIS-a kao sredtva za potragu i spasavanje. Oko toga se sad lome koplja među stručnjacima za nautičku navigaciju...

p.s. NOKIA ima čipset SirfStar III i neizmenjivu bateriju kao i većina kineza (i kao Garmin GPS10BT). Pre bi rekao da ti je problem u komunikaciji zbog visoko postavljenog Com porta na BT modulu računara nego da imaš problem sa uređajem i/ili softverom...

Kapetan:

--- Citat: Pera GARMIN  29, 12, 2010, 22:22:47 posle podne ---NOAA je američki agencija za okean i atmosferu, i nije baš da su oni postavili sve standarde po pitanju ENC-a, a daleko od toga da su svje i svja. Prvi britanac koji bi te čuo bi verovatno smatrao da si lud. NOAA je osnovana 1970: http://en.wikipedia.org/wiki/National_Oceanic_and_Atmospheric_Administration Sa druge strane stoji između ostalih npr. IALA (http://en.wikipedia.org/wiki/International_Association_of_Lighthouse_Authorities) koja je osnovana 1957 i od tada se bavi unapređenjem navigacije i navigacionih oznaka u plovidbi.
--- Kraj citata ---

i srpska taraba je starija od americke drzave pa nam to nista ne znaci ... veruj mi ovi su COPY PASTE i ulozili pare ... znaci ... ni jedna od gore pomenutih organizacija trenutno ili jako brzo nece moci da parira NOAA


--- Citat: Pera GARMIN  29, 12, 2010, 22:22:47 posle podne ---Ako pod "naši" smatraš današnji Plovput, veruj mi da ENC rade ne samo po aktuelnim standardima, nego i da prilično prednjače u regionu u izradi kartografskog materijala. Jedan od prvih multibeam sonara u regionu za kartiranje rečnog dna je stigao u plovput posle rušenja mostova u Novom Sadu 1999.
--- Kraj citata ---



--- Citat ---
--- Citat ---a ne ispadne da ih pljujem bez razloga ...
--- Kraj citata ---
To ti ne bi bilo prvi put, pa se i ne iznenađujem.
--- Kraj citata ---

nemam pojma zasto branis firmu koja ostavi link za mape na netu koje nisu u istom standardu ?! koliko je to profesionalno ?
a to sto smo lideru u regionu mi se "najvise dojmi"

pa pogledaj samo ovo , i jel to ENC standard ?



za one koji se ne razumeju sa jede strane su karte plovputa Dunava a sa druge Tise, ujedno sam i otvorio fajlove da bi se video header i tu je totalno razlicit zapis, sto znaci da koriste minimum dva softwera sa drugacijim standardima... i umesto da izbace u jednom formatu karte oni rade u dva formata...

karte : http://www.plovput.rs/?strana=47


 
--- Citat ---ali verujem da će po uspešnoj implementaciji i tu biti izmena.
--- Kraj citata ---
pu pu pu



--- Citat ---U opisu standarda postoji opcija da se Class B plovila mogu isključiti iz transmisije ako je gužva u etru, a čak se na sertifikovanim radarima može isključiti prikaz Class B AIS meta. Što predstavlja gadno ograničenje za primenu AIS-a kao sredtva za potragu i spasavanje. Oko toga se sad lome koplja među stručnjacima za nautičku navigaciju...
--- Kraj citata ---

meni jedino nije jasno zasto je ceo standard zasnovan na malo zastareloj tehnologiji ... kad je AIS zvanicno predtsvaljen ?


--- Citat ---p.s. NOKIA ima čipset SirfStar III i neizmenjivu bateriju kao i većina kineza (i kao Garmin GPS10BT). Pre bi rekao da ti je problem u komunikaciji zbog visoko postavljenog Com porta na BT modulu računara nego da imaš problem sa uređajem i/ili softverom...

--- Kraj citata ---
sve pokusao portovi ok, baud rate , parity ma sve (1200-9600n81 :) ), a ako se ne varam 99% mobilnih koristi SirfStar III kao i vecina garmina ? sto bi iskreno i bio moj izbor pri "sklapanju" proizvoda

Pera GARMIN:
Vidi,
mrzi me da se dalje prekucavam, mada mi je slatko te gledam kako braniš amerikance :yahoo: Ako me jednom ne bude mrzelo, pokušaću da ti objasnim gde sve grešiš... mada to svakako neće promeniti tvoje mišljenje  :scare:

Jesi li primetio da su jedne karte u .000 formatu (S57 standard) a druge u .7CB formatu (SENC SevenC's format)? Oba formata se smatraju standardnim za distribuciju elektronskih navigacionih karata. Odatle i razlika u headeru. Ali ni to nema veze, verujem da ti i o tome znaš bolje  :taunt:


--- Citat ---meni jedino nije jasno zasto je ceo standard zasnovan na malo zastareloj tehnologiji ... kad je AIS zvanicno predtsvaljen ?
--- Kraj citata ---
Ovo moraš da mi pojasniš... šta podrazumevaš pod zastarelom tehnologijom? AIS? Implementaciju AIS-a u Srbiji? ?!?

Probaj da spustiš port na Com 1 - 4, neki softveri ne umeju da se snađu sa visokim brojem Com porta (5 ili više)

Outboard Master:
eehh ja ovde nista nerazumem vise  :lol: :lol:
pa da pitam nesto, imam garmin nüvi 255wt sad i mogu li nekako da ga nautiziram ili blue chart na njega da se stavi , jel to moguce ili sta je sve moguce uraditi sa tim aparatom? karte imam sve na njemu .

broker975fx:

--- Citat: Outboard Master  30, 12, 2010, 12:10:19 posle podne ---eehh ja ovde nista nerazumem vise  :lol: :lol:
pa da pitam nesto, imam garmin nüvi 255wt sad i mogu li nekako da ga nautiziram ili blue chart na njega da se stavi , jel to moguce ili sta je sve moguce uraditi sa tim aparatom? karte imam sve na njemu .

--- Kraj citata ---

He, he lože nas bre OM Kapetan i Pera :lula:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju