Autor Tema: - Zimsko konzerviranje motora  (Pročitano 3754 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
- Zimsko konzerviranje motora
« poslato: 25, 12, 2010, 18:41:43 posle podne »
- Zimsko konzerviranje motora



Pre pocetka zimske sezone camac ili brodic svakako valja izvuci na suvo i pripremiti ga za prezimljavanje i za koriscenje tokom sledece sezone. 0 nacinima kako da se camac konzervira govoricemo redom - sve zavisi od vrste materijala od koga je plovilo napravljeno, njegove tezine i novca kojim vlasnik raspolaze. Medutim, za svaku vrstu plovila jednako je vazno da se njegov pogonski agregat pripremi za zimu - da se konzervira.
Konzervacija svih brodskih motora (vanbrodskih, ugradenih, cetvorotakt-nih, dvotaktnih. dizel i benzinskih) podrazumeva. pre svega, da se prostor za rashladivanje ocisti od prljavstine koju je vodena pumpa usisala iz vode to-kom eksploatacije. Taj postupak je daleko jednostavniji kod vanbrodskih motora. Potrebno je metalno bure napuniti cistom vodom (iz vodovoda ili bu-nara) i na rub bureta pricvrstiti vanbrodski motor, upaliti ga i pustiti da radi pod "srednjim forsazem" otprilike pet-sest minuta.
Ovaj postupak je kod ugradenih brodskih motora nesto komplikovaniji, jer je u usisni otvor za dovod rashladne vode potrebno uroniti u cistu vodu. Taj otvor se na brodicima uglavnom postavlja na deo korita koji je ispod gaza. Ukoliko vam ne podje za rukom da taj usisnik potopite mozete vodeni prostor isprati i odozgo tako sto cete odvrnuti otvor ekspanzione posude. Posle ispiranja potrebno je da otvorite sve posude za filtriranje, odvajanje i talozenje, dobro ih ocistite i vratite (najbolje s novim zaptivkama).
Kada zavrsite postupak ispiranja rashladnog sistema na stabilnim brodskim motorima, rasklopite sve vodene pumpe, pa njihova kucista i rotacione delove dobro namazite nekim antikorozivnim uljem, a rotacione delove i lezajeve zapakujte u najlon vrecice i odlozite (najbezbednije je da ih tokom zime ostavite u kuciste pumpi, da ih ne biste izgubili do proleca). Svi pokretni i nepokretni delovi transmisije treba da prezime dobro natopljeni sredstvom za odstranjivanje vlage (WD-40 ili slicno). Ovo vazi i za kardansku osovinu, njene lezejeve, semeringe i elisu.
Sledeci postupak konzervacije brodskih motora je zamena ulja u motoru i menjacu. Za ovo je potrebno identicno uije kakvo propisuje proizvodac za normalnu eksploataciju motora, ali pred novu sezonu i ovo ulje treba zameniti, jer ce tokom stajanja "povuci" vlagu iz vazduha i umnogome ce izgubiti svojstvo sprecavanja trenja.
U cilindre stabilnih brodskih motora potrebno je sipati izvesnu kolicinu motornog ulja i potom motor nekoliko puta pokrenuti - bez paljenja.
Iz rezervoara ispustite preostale kolicine goriva i ocistite filtere za gorivo. Sva gumena creva, zaptivke i remenje na stabilnim brodskim motorima zasti-te sredstvom za zastitu gume - najbolje apotekarskim glicerinskim uljem.
Konzerviranje vanbrodskih motora je i lakse i brze. Posto ste cistom vodom isprali "vodeni prostor", u rezervoar uspite 10-procentnu mesavinu benzina i antikorozivnog ulja. Potrebno je da s takvom mesavinom motor radi desetak minuta. Ova mesavina zimi treba da ostane u rezervoaru da bi ga zastitila od korozije. Potom treba skinuti precistac vazduha i oprati ga, a u otvor karburatora usuti ulje za konzerviranje. Motor se posle ovoga okaci na stativ i starterom pokrene nekoliko puta (nemojte ga paliti). To ce obezbediti da se cilindri dobro naulje, a i da iz vodenog prostora iscuri preostala kolicina vode.
Treba zameniti ulje u menjacu i u cizmi. Elisa se namaze sredstvom za od-stranjivanje vlage, a filter za dovod goriva i karburator ociste i premazu tan-kim uljnim filmom. To se uradi i sa gumenom zaptivkom na poklopcu moto-ra i gumenim crevom i pumpom za dovod goriva od rezervoara do motora.
Pred ponovno paljenje motora zamenite 10-procentnu mesavinu goriva uobicajenom i zamenite svecicu. Motor bi trebalo da upali brzo i lako.
Ako na plovilu imate akumulator, neophodno je da ga izvadite i obezbedite da prezimi u toploj prostoriji, uz povremeno delimicno praznjenje i dopu-njavanje. Povremeno kontrolisite nivo elektrolita u celijama akumulatora.
Konacno, sve sto ste uradili tokom konzervacije pogonskog agregata za-pisite, da ne biste zaboravili sta sve treba da vratite na pravo mesto.
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: - Zimsko konzerviranje motora
« Odgovor #1 poslato: 25, 12, 2010, 18:52:30 posle podne »
ko nece da konzervira motor i opremu on je "prinudjen" da jednom u 5-6 dana obrne djir od 15 20 minuta po reci :)

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 643
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: - Zimsko konzerviranje motora
« Odgovor #2 poslato: 25, 12, 2010, 18:59:07 posle podne »
Ma dovoljno je i malo u leru da radi
Ukopcas...iskopcas i gotovoooo

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: - Zimsko konzerviranje motora
« Odgovor #3 poslato: 25, 12, 2010, 19:03:10 posle podne »
Ma dovoljno je i malo u leru da radi
Ukopcas...iskopcas i gotovoooo

jeste, al lepse je da se udari djir  :good:

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 643
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: - Zimsko konzerviranje motora
« Odgovor #4 poslato: 25, 12, 2010, 19:04:53 posle podne »
To potpisujem :good:...samo da ne bude kao danas popodne