E, ovako treba... > Materijali za brodogradnju

Metal

<< < (5/5)

dimges:

--- Citat: kemppi  03, 04, 2011, 22:07:51 posle podne ---Da li si se nekad pitao zasto niko ne pravi prohromske camce,ili aluminijumske auspuhe.Sto se tice truljenja aluminijuma,trenutno prepravljam jedan brod koji je star vise od 50 godina,i nema ni trunke korozije na sebi,cak sam ovde na forumu pokazivao slike,gde je inzenjer aparatom merio debljinu lima na kriticnim mestima.
Sto se tice prohroma,svaki ce da korodira na mestu gde nije dobro ispoliran,ili gde su limovi slepljeni,pre par godina sam radio neku ogradu i pojavila se korozija na sredini cevi,gde nije uopste vareno ni bruseno,postoji dosta legura prohroma,ali svejedno u svakom ima preko 65% celika,koji korodira,a svi ostali elementi imaju funkciju da to ne dozvole,vec svojim povrsinskim oksidom obezbede korozionu pasivizaciju.

--- Kraj citata ---

nisam dosad imao metalan čamac, ali imam iskustva oko korozije. Prokron ne hrđa od vode, ni od morske. Kod pente gde ima više vrsta materjala postoji i anoda koja štiti. Inače imao sam stari evinrude, verovatno nije imao to, pa mi se javljala abrazija ( ne korozija) aluminijumskih delova, prokronu ništa. Prokron može da se zamuti od hlora i kamenca u vodi , to se vidi kod mašina za pranje suđa ili nekvalitetnog pribora za domačinstvo. Prednost prokrona je osobito ako se radi zavarivanjem, za nitovanje ne mogu da kažem jer prokron je obično žilav, pa bi tu trebao majstor koji bi nitovao da proba na uzorku... ( a postoje  prokronske nitne).
Inače interesantna ideja je da se  radi splav ili katamaran od aluminiumskih avionskih rezervoara za gorivo, jedan mi je tvrdio da postoje s formom pogodnom za katamaranske komore, samo  dali ima toga u otpadu .. ??... kod nas je vojni davno raskrčmljen.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju