Autor Tema: Metal  (Pročitano 16007 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #15 poslato: 02, 04, 2011, 23:07:35 posle podne »
Aluminijum je duplo jeftiniji od prohroma,a 3 puta laksi.Prohrom ne moze da se farba,nema prajmera za njega jer je predvidjen da bude nezasticen,koroziona postojanost mu se povecava poliranjem,jer sto su mikroprskotine manje,manja je i mogucnost da se prljavstina zavuce u njih,pa je i koroziona pasivacija bolja.Okvasena povrsina broda mora biti zasticena antialginom,jer ce se alge nalepiti i narusiti korozionu pasivaciju.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #16 poslato: 03, 04, 2011, 09:06:25 pre podne »
 :good:

Ne postoji stvar na svetu koje nema svoje PLUS i svoje MINUS...

Ako se poredi ponašanje laganih čamaca i onih težih, čini mi se da su oni lagani nestabilniji i lepršavi na talasima
a i lakše se prevrću. Kod težih čamaca možeš stati ili sesti na bočnu ivicu bez većih posledica, a kod laganih je to rizik.
Druga stvar kod aluminijuma je što baš i ne trpi društvo nekog drugog metala, odnosno u dodiru sa drugim hoće da se pojavi interkristalna korozija, tj. hoće da "trune". U slučaju oštećenja, ipak je potreban mnogo veštiji majstor.

Iskreno, nisam do sada čuo da se inox ne može ofarbati, bez obzira da li ima ili nema potrebe.

Ne mislim ni da bilo kome nešto namećem ili da dajem "najbolje savete", ali mislim da bi se u prokronskom čamcu i unuci slatko navozali.
Deda Zoran

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #17 poslato: 03, 04, 2011, 22:07:51 posle podne »
Da li si se nekad pitao zasto niko ne pravi prohromske camce,ili aluminijumske auspuhe.Sto se tice truljenja aluminijuma,trenutno prepravljam jedan brod koji je star vise od 50 godina,i nema ni trunke korozije na sebi,cak sam ovde na forumu pokazivao slike,gde je inzenjer aparatom merio debljinu lima na kriticnim mestima.
Sto se tice prohroma,svaki ce da korodira na mestu gde nije dobro ispoliran,ili gde su limovi slepljeni,pre par godina sam radio neku ogradu i pojavila se korozija na sredini cevi,gde nije uopste vareno ni bruseno,postoji dosta legura prohroma,ali svejedno u svakom ima preko 65% celika,koji korodira,a svi ostali elementi imaju funkciju da to ne dozvole,vec svojim povrsinskim oksidom obezbede korozionu pasivizaciju.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Metal
« Odgovor #18 poslato: 10, 04, 2011, 16:07:40 posle podne »
@kempii

posto je cena brodskog lima nekog prosecnog, nemora tacno nego orijentaciono, i koliko je skuplji od trgovackog

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #19 poslato: 11, 04, 2011, 00:37:21 pre podne »
Neznam,ne pravim brodove,moras pitati nekog inzenjera,da bi kupio lim preko brodogradilista,jer ne mozes kupiti malu kolicinu lima.Brodski celik se ne razlikuje samo po mehanickim osobinama od trgovackog,vec mu je daleko bolja otpornost prema koroziji,jer kvalitetan celik nece da korodira brzo.

Van mreže dimges

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 11
  • www.mojaladja.com
Odg: Metal
« Odgovor #20 poslato: 12, 04, 2011, 14:44:40 posle podne »
Da li si se nekad pitao zasto niko ne pravi prohromske camce,ili aluminijumske auspuhe.Sto se tice truljenja aluminijuma,trenutno prepravljam jedan brod koji je star vise od 50 godina,i nema ni trunke korozije na sebi,cak sam ovde na forumu pokazivao slike,gde je inzenjer aparatom merio debljinu lima na kriticnim mestima.
Sto se tice prohroma,svaki ce da korodira na mestu gde nije dobro ispoliran,ili gde su limovi slepljeni,pre par godina sam radio neku ogradu i pojavila se korozija na sredini cevi,gde nije uopste vareno ni bruseno,postoji dosta legura prohroma,ali svejedno u svakom ima preko 65% celika,koji korodira,a svi ostali elementi imaju funkciju da to ne dozvole,vec svojim povrsinskim oksidom obezbede korozionu pasivizaciju.

nisam dosad imao metalan čamac, ali imam iskustva oko korozije. Prokron ne hrđa od vode, ni od morske. Kod pente gde ima više vrsta materjala postoji i anoda koja štiti. Inače imao sam stari evinrude, verovatno nije imao to, pa mi se javljala abrazija ( ne korozija) aluminijumskih delova, prokronu ništa. Prokron može da se zamuti od hlora i kamenca u vodi , to se vidi kod mašina za pranje suđa ili nekvalitetnog pribora za domačinstvo. Prednost prokrona je osobito ako se radi zavarivanjem, za nitovanje ne mogu da kažem jer prokron je obično žilav, pa bi tu trebao majstor koji bi nitovao da proba na uzorku... ( a postoje  prokronske nitne).
Inače interesantna ideja je da se  radi splav ili katamaran od aluminiumskih avionskih rezervoara za gorivo, jedan mi je tvrdio da postoje s formom pogodnom za katamaranske komore, samo  dali ima toga u otpadu .. ??... kod nas je vojni davno raskrčmljen.