Autor Tema: Plastika  (Pročitano 7899 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Plastika
« poslato: 25, 12, 2010, 01:56:03 pre podne »
Plastika, epoksi ili kako već...

Ako imate iskustva sa brodogradnjom i upotrebom ove vrste materijala napišite koji red...
Профа

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika
« Odgovor #1 poslato: 08, 08, 2012, 13:10:09 posle podne »
 114

Juče sam na plaži sa jednim drugarom bistrio "nautičke teme" i postavio mi je pitanje koje me je baš zainteresovalo :

  - Da li bi mogao da se napravi čamac ali od LEKSAN iliti POLIKATRBONAT ploča umesto šperki i nastaviti postupak kao da je
    šperka, znači sa sve ojačanjima, egijama, pregradama....

Razlozi :

  - leksan je izuzetno čvrst i fleksibilan materijal i ima ga u dužinama takvim da nema nastavljanja
  - Izuzetno je otporan na spoljne uticaje (voda, temperatura, so, udarci, grebanje.....)
  - Težina plovila bi bila značajno smanjena a "životni vek" materijala neuporedivo duži....
  - Nema korozije i osmoze ili bubrenja
  -

Obzirom da me ostavio u rebusu rekao sam da ći preneti pitanje na forumu, a čisto sumnjam da neko ima konkretna lična iskustva.

Nisam mogao a da ne pomislim kako bi izgledao i Kapetanov katamaran rađen na sličan način, odnosno kakav bi bio Borin komentar ?
Deda Zoran

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika
« Odgovor #2 poslato: 08, 08, 2012, 14:21:22 posle podne »
Nisam siguran, da ploče leksana  koje se koriste za zastakljivanje (pune ili višezidne) imaju zadovoljavajuće mehaničke osobine za upotrebu u brodogradnji. Osim toga, ne znam da li postoji razrađena praktična i pogodna tehnologija spajanja ploča leksana, koja je neophodna u brodogradnji.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Plastika
« Odgovor #3 poslato: 08, 08, 2012, 19:46:12 posle podne »
Nisam siguran, da ploče leksana  koje se koriste za zastakljivanje (pune ili višezidne) imaju zadovoljavajuće mehaničke osobine za upotrebu u brodogradnji. Osim toga, ne znam da li postoji razrađena praktična i pogodna tehnologija spajanja ploča leksana, koja je neophodna u brodogradnji.


Polikarbonat je vrsta plastike koja se sve više koristi za sve različitije moguće namene. Ne znam da li sam ovo dobro rekao ali hteo sam da kažem da namena za prozore nije jedina.

Danas se proizvode različiti tipovi koji imaju različite karakteristike.
Mnogi bi se iznenadili kada bi znali koliko je delova u automobilima novog vremena napravljeno od ove vrste plastike. Obično svi vide one lepe "hromirane" farove i lajsne ali ima tu još mnogo onih delova koji moraju da budu izuzetno čvrsti i otporni na razne uticaje.
Dodatkom specijalnih aditiva predmeti od polikarbonata postaju otporni na UV zračenje, te na suncu ne menjaju boju. Otporni su na najrazliitije, čak vrlo agresivne hemikalije.

Ove ploče se obično rade postupkom ekstruzije i ko-ekstruzije. Mogu biti različitih debljina i boja. Mogu se savijati na hladno i na toplo. Mogu se rezati, bušiti, a mogu se i lepiti.

Znajući sve ovo zaključak se nameće samo od sebe: ove ploče mogu da se iskoriste i za izradu čamaca.
Postavlja se pitanje cene.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika
« Odgovor #4 poslato: 08, 08, 2012, 22:59:08 posle podne »
garantiram da wurth ima u ponudi ljepilo za tako nesto...nedavno sam bio na njihovoj prezentaciji i tvrde da aluminijski camac moguce napraviti samo ljepljenjem bez imalo varenja....i garantiraju vijek izmedju 15 i 20 godina...

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Plastika
« Odgovor #5 poslato: 08, 08, 2012, 23:26:27 posle podne »
Pa nek naprave jedan.  kgk

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika
« Odgovor #6 poslato: 09, 08, 2012, 00:12:37 pre podne »
i ja sam im isto rekao  lol

Van mreže eni blue

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 339
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika
« Odgovor #7 poslato: 09, 08, 2012, 07:21:25 pre podne »
Polikarbonat se kao materijal koristi i u kozmetickim aparatima tj., povrsina na kojoj se lezi u solarijumima prilikom suncanja, u originalnim verzijama prave se ploce od 4mm i prilikom nepaznje musterije moze da se desi da pukne, tj., imam to iskustvo a nasa Galenika odeljenje Klirit je te ploce pravila od 5mm koje su veoma krute i one isto tako pucaju a i u sebi vremenom prave riseve kao paukovu mrezu, to je moje licno iskustvo, za proizvodnju camaca nesto ne verujem 25648 25648

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Plastika
« Odgovor #8 poslato: 09, 08, 2012, 10:51:33 pre podne »
Može da se napravi takvo korito ali samo ako se poštuju (relativno jednostavna) pravila.

Naime ... prvo se šper, polikarbonat, poliuretanska ili (u novije vreme) PVC pena iskoristi da se dobije forma korita. Zatim se ona spolja i iznutra obloži epoksijem i platnom u nekoliko slojeva. Dobijena sendvič konstrukcija (epoksi-punjenje-epoksi) praktično ne zavisi od punjenja i svoju čvrstinu ima zahvaljujući gornjem i donjem sloju epoksija a ne punjenja. Zato je i moguće koristiti penu za izradu korita. Čak se i kobilica/egije itd mogu praviti na isti način.

Evo ... ako neko hoće da se zanima čitanjem ... http://www.bateau2.com/howto/foam1.php

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika
« Odgovor #9 poslato: 09, 08, 2012, 11:37:53 pre podne »

 114

Poenta priče je da li polikarbonat može da zameni šperku jer bi plovilo bilo znatno olakšano, a i znatno trajnije od špera .

I niko ne beži od epoksija spolja i iznutra, sve po redu i poretku.

Po onome što piše u prethodnom postu sasvim je moguće i ne postoji ni jedan tehnički razlog protiv, osim dobre volje naručioca
i izvođača radova

 25648 25648
Deda Zoran

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Plastika
« Odgovor #10 poslato: 09, 08, 2012, 15:05:59 posle podne »
Polikarbonat može da zameni šperku ali ...

Treba gledati i iz ugla sposobnosti korita da izdrži udarac u oštar predmet. Šper u tom slučaju ima svoju ulogu i svojom čvrstinom sprečava proboj. Da bi se u slučaju polikarbonata (ili pene) postigla ista izdržljivost na proboj, mora se staviti daleko više platna i epoksija. Kod malih plovila zato može da se desi da i nema neke uštede u težini a pritom cena ide drastično gore. Kod većih plovila to ima smisla jer iako košta više u procesu izrade, dobija se znatno lakše korito koje na duge staze štedi pare.

Da dodam ... ništa od ovog nije iz mog ličnog, praktičnog iskustva - to sam pokupio čitajući na stranim sajtovima.

Da se ja pitam, dobro bih razmislio. Ako se pravi čamac sa puno ravnih površina, nikada se ne bih odrekao šperke sa jednim-dva sloja laganog platna. Ako se pravi čamac sa puno oblina i krivih površina koje isključuju šperku, išao bih na varijantu sa penom i više slojeva debelog biaksijalnog platna i spolja i iznutra.