Autor Tema: Kasko osiguranje camca  (Pročitano 2621 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Kasko osiguranje camca
« poslato: 13, 12, 2010, 13:12:29 posle podne »
Ima li neko vise informacija o ovome?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #1 poslato: 13, 12, 2010, 13:17:37 posle podne »
nadjoh samo kod delte generali

http://www.deltagenerali.rs/active/sr-latin/home/vrsteosiguranja/node_1255428139/node_1269636072.html

Kasko osiguranje plovnih objekata

Potpuna finansijska zaštita od šteta nanetih čamcima ili jahtama obezbeđuje se ugovaranjem kasko osiguranja. Ovo osiguranje pokriva čamac ili jahtu u celosti, sa svim čvrsto ugrađenim i pokretnim delovima, kao i štetu nastalu samo na pojedinim delovima.

Ovaj jedinstveni proizvod pokriva štete od brojnih rizika na plovilima, pogonskim uređajima plovila, nautičkim i navigacionim uređajima i instrumentima, dodatnoj opremi i inventaru plovila (TV, radio, video i audio uređaji, kuhinjska oprema i sl.).

Dodatno se mogu ugovoriti:

    *
      osiguranje prtljaga osiguranika, članova posade putnika plovila,
    *
      osiguranje tokom prevoza plovila kopnom,
    *
      osiguranje brzih plovila i glisera tokom glisiranja.

Kasko osiguranje obezbeđuje osiguravajuću zaštitu na plovilu dok plovi ili je privremeno zaustavljeno, ukotvljeno ili usidreno, kao i tokom učešća plovila na regatama, tokom letnjeg ili zimskog čuvanja (parkinga), boravka u brodogradilištu ili servisnoj radionici, izvlačenja ili porinuća.

Ugovaranjem ove vrste osiguranja plovilo se štiti od sledećih rizika:

    *
      plovidbena nezgoda
    *
      saobraćajna nezgoda – prilikom transporta plovila na kopnu
    *
      nevreme
    *
      grad
    *
      udar groma
    *
      potonuće, prevrnuće, brodolom
    *
      sudar, udar o drugi plutajući ili plivajući predmet, nasukanje
    *
      pad ili udar nekog drugog predmeta u plovilo
    *
      požar, eksplozija
    *
      vulkanska erupcija, zemljotres
    *
      zlonamerni postupci trećih lica
    *
      krađa plovila
    *
      provalna krađa delova plovila

Kasko osiguranje plovnih objekata važi u teritorijalnim vodama Republike Srbije, kopnenim vodama evropskih država, Jadranskom, Sredozemnom i Crnom moru. Ova vrsta osiguranja može se ugovoriti na period od godinu dana i kraće, ili na više godina, kada je u pitanju lizing ili čarter plovila.

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #2 poslato: 13, 12, 2010, 16:15:52 posle podne »
Kap ima tu nekih vaznih stvari koje nisu napisane. Sve je tu da ti uzmu pare ali kada treba kesa da se odresi ondu kuku lele.
Hocu reci da i ako si platio kasko mogu da te zajebavaju da nisi imao odgovarajucu opremu sto ce raditi njihovi vestaci. Bla bla bla

Pre planiranja da uzme bilo ko kasko za brod treba da dovede coveka koji je zaduzen za tehnicki pregled.
Tehnicki pregled u razvijenim drzvama se zove survej test.
Survej test se radi na odredjeno vreme i u zavisnosti koliko je brod star kao koliko ces daleko ici od svog sedista.
Survej test je u stvari mali elaborat tehnickog stanja broda ili camca.
U njemu je strucno lice napisalo svoje misljenje o tom brodu.
Koju opremu ima i u kakvom je ona stanju. To lice ce te posavetovati sta da dokupis od opreme. Prvo ce pregledati unutrasnje stanje broda iza tapacirunga, fotografice svaki deo broda iznutra i spolja itd.
U raazvijenim zemljama ozbiljnije osiguranje sem od treceg lica ne mozes da kupis ako nisi uradio Survej test.
Ako hoces ozbiljno da plovis onda se to tako radi jer ce ti osiguranje uvek reci da sve moze ali treba gledati i onu drugu stranu.
Jer Survej testom si sebe ogradio od toga da je sve uradilo strucno lice umesto tebe.
Ako je on dao amin za nesto sto ne valja onda zna se ko treba da odgovara.
Pre ce verovati nekom organu kome je to posao nego vlasnik da kaze i uvek ce reci da je njegov brod u najboljem stanju.

Zao mi je sto se kod nas tehnicki radi na sasvim amatrski nacin, bez neke pratece papirologije, potpisa i specifikacije opreme.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #3 poslato: 13, 12, 2010, 16:21:49 posle podne »
e pricao sam ja sa deltom pre jedno godinu dana oko ovoga i trebali su da nadju procenitelje koji bi imali slican posao , ne znam gde su stali sa tim i da li su ih nabavili

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #4 poslato: 13, 12, 2010, 16:40:16 posle podne »
Dok kod nas ne zaživi taj "surway" test svako ko namerava da osigura čamac mogao bi da pozove osiguravateljevog procenitelja na ladju i snimi i njega i sve detalje ladje i opreme u tom trenutku (danas postoje aparati gde na snimcima postoji ispisan datum).
Verujem da bi to moglo da bude od koristi ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #5 poslato: 13, 12, 2010, 17:43:30 posle podne »
ako nadjem vremena cimnucu drugara iz delte da vidimo dal su nabavili coveka i da mi objasni proceduru ...
ako bude kao i u drugim zemljama pokrivace nam i iskrivljene elise :)

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #6 poslato: 13, 12, 2010, 22:20:51 posle podne »
Ne zelim da se pravim pametan ali zelja mi je da onaj ko zeli da se osigura da to zaista i bude.
Ovo sto sam napisao to sam svojim ocima video i slusao coveka koji je nekada radio u UK kod Loyda.
Ako se pogeldaju strane jahte koje se prodaju neki od brokera objavljuju rezultat Survej testa.

To odgovorno lice koje je to radilo je bio dugogodisnji poznavalac brodova. Poznavao je stanje plastike, metala, alu itd...
Ako proceni da nesto nije uredu reci ce ti da to uradis da bi mogao da ides dalje u smislu ispunjenja uslova za survej test.
Ne mora da bude covek iz osiguranja postoje agencije koje imaju ljude koji se bave time pa se sa tim papirima ide u osiguranje.

Taj survej koji sam radio to sam vec rekao covek je bas sa datumom slike i textom pored opisivao stanje.

Pisacu kako je radio bez nekog reda.

Prvo je gledao godiste broda, koji je tip gradnje, tip motora godiste i brodj radnih sati.
Da li je saildrive ili shaft drive, sklopiv propeler ili fiksni. Gledao je instrumente koji su za navigaciju i pratecu elektroniku. Zavirivao je po rebrima broda kao i ukrucenje kobilice.
Sve pumpe koje sluze za izbacivanje vode is trupa bilo da su rucne ili na struju.
Stanje instalacije za struju, sigurnosna oprema, koje je godiste life raft i kada je zadnji put servisiran.
Da li poseduje epirb njegov servis i kada je kupljen, pojasevi koliko ih ima, koje su godiste.
Sigurnosne gurtne za vezivanje posade, koliko konopca imas, koliko sidara, koja je njihova tezina i tip.
Navigaciona svetla, jesu li u funkciji, bilo kakav sistem upravljanja da brod ima mora posedovati pomocnu rudu u slucaju otkazivanja upravljackog mehanizma.
U kakvom su stanju prozori na brodu ako su prozori koji se otvaraju kako dihtuju takodje i promer.
Ako je jedrilica onda kakvo je stanje sajli i tip jarbola. Moze se navesti kada su zadnji put servisirane sajle.
Sva jedra koja poseduje i njihovo stanje. Jos jedna vazna stvar kao vlasnika broda da se u zapisnik belezi koliko je onaj ko ce upravljati OSPOSOBLJEN. To znaci koje dozvolje ima i godine iskustva.
Naravno da ce te pitati u kom regionu zelis da plovis. Ako je to da kazemo neki lokal na primer Adriatic on ce ti samo preporuciti sta trebas da imas od opreme. Da li je neophodno da se nesto na trupu odradi.
Takodje vazi ako mu kazes da hoces preko bare.
U svakom slucaju nikad i samo nikad na svoju ruku da uzimas osiguranje bez da neko napravi zapisnik o stanju broda.
Moraju da budu svi detalji navedeni kao datum kada je fotografisano.

Jos jedna vazna stvar ako se radi Survej test na recimo 5 godina treba naci nacin dopuniti ga svake godine sa svezim datumima ako se dokupi neka oprema ili servisira.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #7 poslato: 13, 12, 2010, 22:27:30 posle podne »
Zaboravio sam da dodam jos ovo u slucaju kada resite da uradite tehnicki (Survej test) prikupite svu opremu koja je neophodna za taj brod koji zelite osigurati.
Prikupljanje opreme radite radi pre toga da bi bila uneta u zapisnik Survej testa.

I jos jedna bitna stavka koju sam ispustio je apoteka za brod. Apoteka treba da bude opremljena toliko da moze svaki clan posade da bude ravnomerno zbrinut, tako isto prema distanci kojom zelite da se otisnete od obale.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kasko osiguranje camca
« Odgovor #8 poslato: 14, 12, 2010, 09:41:39 pre podne »
cisto sumljam da nasi imaju tako detaljan test ....
ajd videcu se sa drugarom pa javaljam  :good: