Autor Tema: Egije ili Rebra  (Pročitano 17815 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #60 poslato: 15, 12, 2010, 18:29:50 posle podne »
Kapetane,ne verujem da ce inzenjer izaci da izvrsi  merenje ispod 100-ak evra,prvo ce ti traziti bilo kakvu projektnu dokumentaciju od broda,da bi odredio kriticna mesta i obelezio mesta gde ce izvrsiti merenje,po pravilima Jugoregistra obavezno je merna mesta obrusiti i namazati tovat mascu,da bi sonda sto bolje nalegla na metal.U principu,uredjaj moze da meri i preko farbe,automatski ce odbiti debljinu farbe jer ultrazvuk prolazi samo kroz homogenu sredinu,tako da sa druge strane nece meriti ni koroziju,vec samo zdrav metal.Moze da meri debljinu i kada je brod u vodi,ali opet Jugoregistar priznaje samo merenje kada je na suvom.Sa tim uredjajem on meri stepen ostecenja na velikim brodovima,gde ima i dokumentacije,jer je svaki napravljen u brodogradilistu,na pr.pricao mi je kako su pre remonta broda starog 100 godina vrsili merenje debljine oplate i iznenadilo ih je sto je oplata jako malo korodirala,tako gde je po projektu bilo 8mm,posle merenja je utvrdjeno da je debljina 6mm,tako da je brod mogao da se prikrpi i nastavi dalje,jer se uvek ostavi rezerva debljine zbog korozije.
Zbog toga postoji brodski lim,nisu u pitanju samo mehanicke osobine,vec i povecana otpornost prema koroziji,a opet ovi nasi se prave od trgovackog celika(hvl i tvl).

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #61 poslato: 15, 12, 2010, 18:31:12 posle podne »
Kapetane slazem se da si ti u osnovi u pravu, ali ipak samo u domenu teorije.
Evo, kemppi je pominjao temperaturne diletacije koje prave problem pri varenju. Stoga pretpostavljam da svi ozbiljni projekti imaju neke zahteve po pitanju uslova u kojima se sam rad obavlja. Recimo ambijentalne uslove, karakteristiku elektrode, snagu masine i Bog te pita sta jos. To tesko da i jedan majstor, ma koliko da je vest, moze da obezbedi u garazi u dvoristu.

Drugo, stvarno me vise nervira taj bolesni odnos ili neka patoloska mrznja majstora i inzenjera, kao ovaj je dzabalebaros, pravi se mnogo pametan, a ne zna ni sanac da iskopa, a ovaj drugi pak u glavi ima tri zuba i rupu za mozak. Jednostavno moramo se kao nacija trgnuti iz tih nesrecnih devedesetih. Jednostavno se mora shvatiti da svako ima svoj deo posla koji jednostavno mora da odradi kako treba, ako zele da imaju dobar proizvod. Varioc mora strogo da ispostuje projekat, ogranicenja i zahteve projekta da bi njegova vestina dosla do izrazaja, a inzenjer pored kvalitetnih kalkulacija mora konstantno da bude prisutan tokom izgradnje. Njih dvojica jednostavno moraju da saradjuju.

To znaci, da ako uzmemo Zokija za primer, on bi trebalo da udje u posao sa inzenjerom koji mora da zaradi bar koliko i on, ako ne i vise. To je vec u startu udvostrucuje broj radnih sati. Kad na to dodamo ozbiljnog dizajnera, elektricara, mehanicara, hidraulicara, farbara, pravog stolara (ne ivericara koji zna za dve mere, 18 i 36 i akumulatorku) i uslove pod kojima oni moraju da rade, onda rad na izgradnji takvog broda mnogo kosta. Cena CNC usluge je u tome najmanja. Istina je da ce takav brod potrajati koliko i ovi koje si dao kao primer, ali tesko da bi se za takav brod mogao naci bar jedan kupac godisnje u Srbiji.

Siromastvo ove zemlje dovelo je do toga da varioc da bi ista prodao sve mora da radi sam. Produkat toga su novi sifonjeri koji plove rekom. Jednostavno ne moze jedan covek da bude dobar u svemu, koliko god mi mislili da smo najpametniji, najsposobniji i Bogom dani za bas svaki posao. Takve osobe se zovi svastarosi i skoro po pravilu su izuzetni samo u jednoj oblasti, pa efekat svog rada upropaste losim rezultatima u oblastima u koje se petljaju, a jednostavno nemaju talenta i vestine za njih.

Necu vise da kuckam, postajem gori od LSI-ja.  :) :) :)   
Ajd uzdravlje,
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #62 poslato: 15, 12, 2010, 19:17:54 posle podne »
Barba , potpuno se slazem sa tobom da je uska specijalizacija jedini nacin da se dodje do kvalitetnog proizvoda. Nimalo se ne slazem sa tobom da si gori od LSI-a od njega nema "gori " .  :yahoo: :taunt: :yahoo: :taunt: :lol:
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #63 poslato: 15, 12, 2010, 19:37:41 posle podne »
Ako 1mm lima se skida za10 godina,a lim je bez ikakve zastite onda prepolovi to ako korito dobro zastitis i ispada da za 30 godina se skine 1,5mm lima.Neko nas promeni lim i teraj dalje.Kemppi onaj brod je stvarno napravljen prvi put 1919 godine.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #64 poslato: 16, 12, 2010, 01:03:39 pre podne »
Zasto pricati o trajnosti broda u odnosu na projekat ?
I sa projektom i bez njega brod napravljen od iste vrste i debljine materijala isto zastcen trajace isto. Razlika je u plovnosti stabilnosti brzini itd ali ne i u trajnosti. Ako se skupim sredstvima dobar lim odrzava trajace isto i na zapadu i ovde.
Da li obavezno ako nabavite projekat imate bolji camac? Teoriski da ali pitanje je koji projekat.
Svi poznati projekti su provereni ali kostaju a ako nabavite nepoznati imate macku u dzaku kao i kad majstor radi po iskustvu a nije napravio deset brodova i na svakom malo popravio svoj "projekat".
I sami ste pisali o nekom bastardu izmedju glisera i jedrilice koji se pravi i prodaje ali nije dobar nizasta.
Ima puno primera promasenih projekata i zanatskih remekdela.
Svako ima pravo da odluci sta zeli i koliko ce se prvo informisati pa krenuti u akciju.
Nema tu univerzalnog resenja.
Ako imate dubok dzep izaberete projekat odete u brodogradiliste i eto resenje a ako stedite snalazite se kako znate,
nekad je dara skuplja od mere ali obicno u ovim uslovima za malo dobijete puno.
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #65 poslato: 16, 12, 2010, 01:57:31 pre podne »
Zasto pricati o trajnosti broda u odnosu na projekat ?
I sa projektom i bez njega brod napravljen od iste vrste i debljine materijala isto zastcen trajace isto.

u tome je trik nece... napravi brod od 6 metara sa egijama i sa rebrima... posle godinu dana naprezanje celoupnog materijala kod ovog sa egijama je visestruko vece , samim time i zamor materijala dolazi ranije ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7040
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #66 poslato: 16, 12, 2010, 07:51:19 pre podne »
Barba , potpuno se slazem sa tobom da je uska specijalizacija jedini nacin da se dodje do kvalitetnog proizvoda. Nimalo se ne slazem sa tobom da si gori od LSI-a od njega nema "gori " .  :yahoo: :taunt: :yahoo: :taunt: :lol:


Sram vas bilo, obojicu!
Znam čoveka - mnooooogo fini gospodin! Samo voli da kuca... baš voli  :dance:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #67 poslato: 16, 12, 2010, 13:38:42 posle podne »
Pa dobro bre da glisiras po talasima pa da razumem ali sa 15-20 konja po Dunavu i Savi koje naprezanje trpe jegije pogotovu kad ni ne izlazis na talase sa tabanasem. To mora da traje bar 30 godina a i flahovi su bar duplo deblji od limenih rebara tako da nece stradati nikad, pre ce se lim raspasti a oni ostati u komadu. ako imaju toruglasta ukrucenja nema zamora skoro uopste. 
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #68 poslato: 16, 12, 2010, 13:40:36 posle podne »
Da jos i ovo: na tabanasima i da 'oces nemozes da stavis rebra jer su plitki i koristi se prostor od samog dna, gde da stavis rebra pa da ih preskaces?
Marke