Autor Tema: Egije ili Rebra  (Pročitano 17739 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #45 poslato: 15, 12, 2010, 02:05:23 pre podne »
Često u ovakvim situacijama imam svoju izreku : " Moj otac je bio odličan zidar i napravio dosta kuća, ali nikada neće biti arhitekta"

Ova recenica koja govori sve.

Ja sam prosle godine pricao upravo o ovom domacem fenomenu, ali u smislu da ima varioca koliko hoces koji bi ti cudo napravili za relativno male pare, ali pod uslovom da samo vare, naravno. Kapetan je u pravu sto se tice realnih troskova izgradnje broda u Srbiji. Ali kod nas postoje i samouki brodograditelji koji svoj kvalitet precenjuju zbog velikog broja radnih sati, a CNC im prakticno uzima te radne sate i zaradu pa ga uglavnom zbog toga ne vole. Bas bih voleo da upoznam majstora koji ce bilo sta uraditi preciznije od CNC masine.   
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #46 poslato: 15, 12, 2010, 08:31:46 pre podne »
Po pravilima Jugoregistra brodova ovlasceno lice(inzenjer)treba da nadgleda kompletnu brodogradnju,a mojstor mora imati uverenje o strucnoj osposobljenosti(atest) i samo da radi.Pa ako se zeli ozbiljno raditi,mora se angazovati inzenjer,jer se na srpski nacin svi proracuni i otpori svode na iskustvo majstora.
Pa kada nesto nece da se uklopi kako treba,inzenjer treba da se sekira i trazi propust,ali treba platiti inzenjera,a ne da bi sve bilo jeftinije,traziti od majstora(koji je pred penziju)da uci rad na auto cad-u.
Ko zeli napraviti ozbiljan brod moze otici na konsultacije u Jugoregistar,pa ce vam tamo preporuciti inzenjera,cak i u kapetaniji mogu da vam preporuce inzenjera.Ja sam zanatlija i priznajem da je moje iskustvo u brodogradnji jedna velika nula naspram znanja strucnjaka,ali da se razumemo i oni se odusevljavaju mojim radovima,nijedan ne zna da vari,ali zna da iskontrolise var iako je prefarban,na primer:

Van mreže medvedicibgd

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 252
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #47 poslato: 15, 12, 2010, 08:53:37 pre podne »
E to je ono o cemu govorim sve vreme,ako se sve radi kao svugde u svetu nije nista jeftinije.Postoji stara izreka ako ne znas sta je dobro onda kupi sta je skupo.Salu na stranu ako se ispostuju svi standardi (od projekta do zavrsnih radova uz sve ateste materijala i radova) dolazimo do cifara koje su za nijansu manje od zapadnih.Da ne zbunjuje kad odbijemo brend(naziv neke firme) svodi se maltene isto.Pozz

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #48 poslato: 15, 12, 2010, 09:36:17 pre podne »
a ja bih bas voleo da mi neko donese iskrojen brod pa da ga sklopim ko lego kocke

zoki pricali smo o tome pa je bilo vrdanja  :lol:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #49 poslato: 15, 12, 2010, 09:40:26 pre podne »
E to je ono o cemu govorim sve vreme,ako se sve radi kao svugde u svetu nije nista jeftinije.

pa dobro jesam ja negde gore u temi izracunao koliko izadje klot brod i to sa projektom i oborio tu teroiju?

jedino skupo u celoj prici je projekat i cnc fajlovi cene su od 1000-4000 evra.... nasi ovde naplate izradu projekta koji je pod velikim znakom pitanja isto toliko koliko i Bruce Roberts naplati za projekat i CNC fajlove za brod koji je napravljen u 500 primeraka i za koji se tacno znaju karakteristike...

nikad necu moci da shvatim zasto se ni jedan nas inzinjer brodogradnje nije usudio da rizikuje godinu dana uradio 10 projekata raznih brodova i ponudi ih na prodaju za CNC fajlovima... izgleda da im sladje da rade za 500 evra i piju kafe, cast izuzecima....

Van mreže medvedicibgd

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 252
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #50 poslato: 15, 12, 2010, 10:08:23 pre podne »
Ovde ne postoji nikakva poslovna logika,vec sve se radi da bude jeftinije bez obzira na kvalitet i standard,a da ne govorimo o laktanju,politickim podrskama,sili itd.Sve to ima uticaj na razmisljanje kako stvaraoca dobara tako i korisnika. Daleko smo mi od normalnog jer ako me neki camac ovde kosta maltene koliko i uvozni radije cu ga uvesti jer nisam siguran da li su nasi zavrnuli sve srafove(setite se juga).A sto se tice inzenjera,stara dobra stvar bolje vrabac u ruci nego golub na grani,niko nece da ulozi pa da saceka na svoje plodove.Svi bi da budu veliki(bogati) odmah a ne za 15-20 god sto je realnost,zato i ne postoje mnoge delatnosti(proizvodne) vec trgovina i usluge(uzmi pare odmah a za posle videcemo).I za to nije kriva samo drzava udgovorno tvrdim!Pozz

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #51 poslato: 15, 12, 2010, 10:16:07 pre podne »
Zasto je na zapadu skuplji brod neracunajuci cenu rada.Zato sto tamo mozes da tuzis proizvodjača i da dobije debelo obestecenje.Ovde dobijemo skoro isti kvalitet osnovnog plovila za male pare i svima odgovara to,majsorima jer zarade vise nego da rade za nekoga a mi dobijemo ipak dobru robu za male pare

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #52 poslato: 15, 12, 2010, 10:37:21 pre podne »
A sto se tice inzenjera,stara dobra stvar bolje vrabac u ruci nego golub na grani,niko nece da ulozi pa da saceka na svoje plodove.
neka zdrze oni goluba u ruci , ali neka posle posla rade na projektima... tu nema ulaganja novca ima samo ulaganja vremena....

Ovde dobijemo skoro isti kvalitet osnovnog plovila za male pare i svima odgovara to,majsorima jer zarade vise nego da rade za nekoga a mi dobijemo ipak dobru robu za male pare

da se vratim na pocetak i ponovo kazem da se u srbiji brodovi prodaju , a u inostranstvu nasledjuju.... toliko o kvalitetu ... da li znas ijedan metalni brod koji je iz 60tih ili 70ih a mozda i 80ih a da ga je radio neki majstor ?

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #53 poslato: 15, 12, 2010, 12:46:18 posle podne »
Neverujem i na zapadu da brodici i camci slicni kao i nasi se nasledjuju.Pa i Galeb je isao na remont.Svaki koji se remontuje ce da traje ,jedino pitanje je isplativost renoviranja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #55 poslato: 15, 12, 2010, 14:27:03 posle podne »
1919godina kad je napravljen prvobitno.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #56 poslato: 15, 12, 2010, 15:43:19 posle podne »
1919godina kad je napravljen prvobitno.

eee upravo ti o tome pricam.... taj brod je radjen po svim standardima i moze da se nasledjuje samo ako se odrzava ... bilo je jos par takvih brodova kod nas ista korita i pojave se ponekad u golasima ... al onda od 1930-do 1990 rupa sto se tice metalnih brodova ...

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #57 poslato: 15, 12, 2010, 16:09:16 posle podne »
Kapetane imali smo vec jednu temu gde smo gledali odbacene brodove.Ovaj iz 1919 je kod tih ljudi tradicija,prenosi se generacijama i svi oni vole brod i vodu.A koliko nas moze da tvrdi da ce njegovi naslednici zadrzati plovilo?Ma prodaju kuce,imanja a ce da cuvaju ocevu ili dedinu ladju,ili nece da prodaju ni da poklone nego ce da istruli i da zavrsi na nekom otpadu.Promeni i na tvom Cheu patos,egije i sredi kabinu i eto ti broda za sledecih 30 godina.To se tako radi svugde.Kako god ja postujem nase majstore jer saradjuju sa nama a Srbin kad placa nesto on je pravo zakeralo. :drinks:

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #58 poslato: 15, 12, 2010, 17:42:16 posle podne »
Uf...Na slici koju sam jutros postavio nije vrsena kontrola zavarenog spoja,vec lasersko merenje debljine oplate i stepen korozije,izvinjavam se.
@rade
Sa slike se da zakljuciti da je brod star,jer se do 50-ih godina proslog veka pramcana statva radila pod pravim uglom u odnosu na horizontalnu ravan(vodu),

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Egije ili Rebra
« Odgovor #59 poslato: 15, 12, 2010, 17:45:29 posle podne »
@rade
ma slazem se u potpunosti , ali nisam mislio na ekonomski momenat vec na to da jedan brod moze dve generacije da izvoza uz odrzavanje a ovi nasi nemogu jednu jedinu ....

@kemppi
rade li usluzno merenje debljine lima ? da li je potrebno da je camac van vode? daj please malo vise informacija o tome  :good: