Autor Tema: Elektro pogon - Kola  (Pročitano 32106 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Elektro pogon - Kola
« poslato: 19, 11, 2010, 12:18:29 posle podne »
Ako nije za ovu temu moderator neka otvori novu.

Intezivno mesecima razmisljam o elektropogonu na brodu kojeg nemam :) Ali koji sam sebi zadao kao domaci. A jos i ovo. Prethodnih dana mi se fiksirala ideja o izradi elektro-automobila. Pomenuti mladi inzenjer Sasa Bjekic koji je pisao diplomski na tu temu mi ne odgovara na upite... Dozlogrdilo mi da placam skupo gorivo, servis, registraciju za u proseku 25 km na dan gradske voznje...

Dule, mozes ti taksativno navesti kontakte i cene prepravke po tvom principu sa dve verzije motora  od viljuskara: 5kW i 7,5 kW?
Citao sam te pazljivo.Ta mi racunica od 800E za sve komponente za elktro pogon od 5kW deljuje bas primaljiva ali oprecna po ceni sa nekim drugim informacijama...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #1 poslato: 19, 11, 2010, 12:43:29 posle podne »
ovo bi pre bilo za neki automobilski forum , ali posto su komponente 95% identicne ja sam za to da otvorimo novu temu , jer sve sto se napise za kola vazi i za brodove (ok kola nemau osovinski vod  :suicide: da se ja pitam imala bi  :taunt:)

i ja sam razmisljao u tom pravcu, jer dajem brdo para za gorivo a realno prelazim do 40 km dnevno ...

prednost kola u odnosu na brod je sto na krovu garaze mozes montirati sasvim dovoljno solarnih panela da i ne moras da se kacis na mrezu ...

treba znati da Monocristalne (ove sto smo svi uzeli) ploce imaju najvecu uskoristivost u odnosu na sve druge ... recimo ako vam garaza 6 x 3 metra , to je 18 kvadratnih metara za celije sto daje oko 2,5 kwatta ili po sistemu:

12 v  210 ampera na sat
24 v 105 ampera na sat
48 v 52 ampera na sat

sta jos treba znati to je da u prvoj godini celije gube na kapacitetu jedan procenat snage sto ce reci da u drugoj godini dobijaju bas ono sto pise na njima :)

garancija na celije je obicno 20-25 godina :)



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #2 poslato: 19, 11, 2010, 12:51:36 posle podne »
jedino sto mi se ne svidja u celoj prici to je konverzija postojecih automobila u elektro ....

problem te konverzije je da kad izvadite motor ostane vam 500 600 kila nekorisnog tereta ... ako pravim elektromobil on je prevashodno namenjen gradskoj voznji gde obicno idem sam ili u dvoje ...

ne vidim razloga da imam 5 sedista i gepek u tom slucaju ... a vecina konverzija vuce takve skalamerije pa realno vucete 300 kila tereta sasvim bespotrebno... tih 300 kila moze da se zameni sasvim regularno sa akumulatorima i da resite problem autonomije ... mozda je najednostavnija konverzija SMART-da jer em je palstican em je lak ... samo treba naci sasiju za male pare...

ovo je neka pocetna racunica najverovatnij nije tacna ...

1 SMART sasija 1000 evra
2 el motor 1000 evra
3 elektronika 1000 evra
4 ruke za razne masjtore i razno 1000 evra ...

4000 evra ...


mesecna potrosnja benzina oko 100 evra , godisnja 1200 evra ,
redovno odrzavanje SUS motora oko 30 evra mesecno (tu racunam i kvarove) godisnje 360 evra

ukupno 1560 evra godisnje ...

za nesto manje od 3 godine se isplati ....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #3 poslato: 19, 11, 2010, 12:55:20 posle podne »

Van mreže fisherman

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 436
  • Pol: Muškarac
  • 44°42'5"N 20°18'32"E
    • Docek Nove godine
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #4 poslato: 19, 11, 2010, 12:55:34 posle podne »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #5 poslato: 19, 11, 2010, 13:00:38 posle podne »
50 km sasvim dovoljno  :good:

oko 700 evra ...

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #6 poslato: 19, 11, 2010, 13:27:12 posle podne »
Po mom misljenju moze velik broj gradskih auta da se prepravi. Ali sigurno su neki podesnijeg oblika i gradje za budzenje. E sad ideja mi je da ne izmisljamm toplu vodu nego da iskoristim pozitvno iskustvo. Ono koje je prakticno realizovano i  koje je najlakse izvodljivo . I ima najmanje zamerki u eksploataciji...

Naravnoo da bi bi sto lakse vozilo poboljsalo domet, ali treba da poseduje i potrebnu cvrstinu za akmulatore...

Za dvoje. Domet 50 km. Budzet oko 2000E ( dobro max do 3000E). Po Dulovim pricama bi se uklopio u tako nesto....

Al ima i ova prica http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=221&t=51224&view=unread

Citat:

Ovo je za one koji su blizu odluke da "krenu sa reci na dela" tj. da izvrse prepravku sa benzinca na elektro-pogon.
Podaci – Cene komponenti se odnose na YUGO (ili slican manji auto) i samo su priblizni.

- DC motor 72V/ 7,5kW EUR 550,-
- kontroler 72V/ 400A - 800,-
- punjac 72V/15A - 250,-
- pedala / regulator rezima rada motora - 130,-
- relej /glavni prekidac - 200,-
- instrumenti - 65,-
- konvertor DC/DC - 100.-
- adapter za motor - 50,-
- akumulator (olovni) 12V/45Ah (150Ah) 7 kompl. - 900,-

TOTAL EUR 3045,-
Ovo je specifikacija najjeftinijih komponenti i preporucljiva je za pocetnike.

kraj citata...



Van mreže fisherman

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 436
  • Pol: Muškarac
  • 44°42'5"N 20°18'32"E
    • Docek Nove godine
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #7 poslato: 19, 11, 2010, 14:00:34 posle podne »


ceo projekat na http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?t=1227

a na sajtu http://www.e-vozila.com ima i peglica detaljno kako je radjena i puno puno zanimljivih tema...


Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #8 poslato: 20, 11, 2010, 19:20:57 posle podne »
Hvala Dule. :)
Ova prica sto si mi ispricao (polovan viljuskar)- kolike snage je motor i koliko Ah baterije ?

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #9 poslato: 21, 11, 2010, 01:46:54 pre podne »
Ja imam slican problem sa gradskom voznjom i imao sam neku ideju da na postojecem autu (opel vectra) ugradim zadnju osovinu diferencijal i td od 4x4 modela. Tako da napravim nezavisni pogon, bez diranja postojećeg. Kapacitet koji bi mi bio potreban je 2x10 min, koliko je otprilike potreban pogon autu da prejase gazelu ili brankov most. Cak sam nabavio i neki motor za to (3kW 36V), ali kad vidim sta mi treba da atestiram prikolicu, shvatim da bi najveci posao, a verovatno i investicija, bila birokratija. Tako da je ceo poduhvat na čekanju.

Jos jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je kočioni sistem, posto nema motora, treba poseban deo koji se nakači na kočioni servo (pretpostavljam da je naka vakum pumpa), gledao sam ranije na netu, kod amera ima da se naruči komlet i samo se nakači na servo.

Puno srece u poduhvatu   :) :good:

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #10 poslato: 22, 11, 2010, 13:35:21 posle podne »
http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?t=1647

Citat:
Cene su sledeće:
Tranzistorski blok MS sa logičkom jedinicom MS0307 košta 800 eura.
DC/DC pretvarač za napajanje logičke jedinice košta 100 eura.
Pretvarač AKU-5 za punjenje 12V akumulatora košta 250 eura.
Uređaj AKU-3 košta 100 eura.
Sklopke po ceni od 100 eura po komadu.
Sigurnosni prekidač (pečurka) košta 90 eura.
Komandni organ (prepravljen komandni organ od Indos-a, ubačen potenciometar) košta 120 eura.
Vakum pumpa je nabavljena polovna, a elektronika je izrađena namenski.
Spoljašnji utikač 350V 600A košta 75 eura (nije obavezan).
Baterije su kupljene od Fabrike akumulatora Sombor po ceni od 1350 eura za 25 trakcionih ćelija 4P55 zajedno sa spojnicama i vijcima.
Kostov elektromotor 7,5kW je nabavljen polovan.
Tiristorski punjač koji je trenutno u Pandi je naš, polovan punjač i privremeno je rešenje dok se ne završi novi tranzistorski punjač.
Ostalo ti je gomila sitnog potrošnog materijala, osigurači sa pušama, kabel od 70 i 35 kvadrata, kao i tanka instalacija.

Naravno tu ima i razdvojna ploča za pričvršćenje elektromotora na zvono menjača, osovina koja prenosi rad elektromotora na menjač, nosači prednjeg dela baterije, limena posuda za zadnji deo baterije, drveni sanduk za zadnji deo baterije...

kraj citata

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #11 poslato: 22, 11, 2010, 15:27:23 posle podne »
Ok, Dule. Dobra kalkulacija...

Koliko su teski ti pomenuti akumulatori od 500 Ah?

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #12 poslato: 06, 05, 2011, 01:29:02 pre podne »
Davno videh ovu temu pa da se nadovezem...

Testirao sam Pezoa elektro, odusevljem sam tim autom...

radili su da u kooperacije sa mitsubishi-jem i citroen-om, sva tri auta potuno ista....pun pogodak...ide mnogo bolje od mnogih benzinaca koje sam probao,, 4 sedista, solidan gepek, sva oprema (klima, el. podizaci, retrovozori, grejanje u sedistima...), udoban, potpuno necujan, ima autonomiju od 150 km normalne voznje, max brzina 130km/h...kada se bat potpuno istrose (morao sam da testiram) aktivira se rezervna bat i turttle mod ( slabije ubrzanje)...u Norveskoj kosta 35K...ali si  oslobodjen svih taksi, besplatno punis gde hoces, besplatan parking i trajekt, mozes da vozis trakom za autobuse i sl....

 Norveskoj ima dosta razlicitih brendova el. kola i ljudi ih kupuju...najgori je  Buddy indijske proizvodnje, trosed, onda je tu reva, Think...ali su svi oni proizvedeni kao motocikli sa 4 tocka i kao takvi nisu u obavezi da izvrse crush testove...na drugoj strani postoje ova tri brenda koji su stvarno proizveli auto u svakom smislu...naravno tu je i Tesla, uskoro se ocekuje i Tojota elektro na Norveskom trzistu i sl...

Inace i hibrida ima dosta ovde, uglavnom Toyota prius, auris i nesto lexusa...testirao sam i lexusa ali nisam bas nesto odusevljan...

evo malo slika..
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Na mreži mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #13 poslato: 08, 05, 2011, 10:33:48 pre podne »
Dule, neće baš za 3 godine ali da hoće tj da će se desiti, desit će se.
Ipak taj E.Auto košta 35 kEura!

Taj luksuz jako malo ljudi sebi mogu da priušte.
Cene će padati, performanse će rasti, ali će se suva drenovina cediti do krajnjih granica.

Polovan motor košta max 1500e.
A gorivo se sipa kad se ima para i to max 1000-2000 dinara.
Puno će još vode Dunavom proteći dok se ljudi ne odluče za investiciju od 3-5kEura, sa ipak ograničenom autonomijom.

Mene samo mali panel i punjač koštaju 220e.
I to samo da ne bih teglio akumulator od max 45Ah.
Trenutno od samo 17Ah (još nisam odlučio koju minn kotu da uzmem).
A 17Ah mi dovoljno za sonar, svetlo, sirenu, punjač za mobilni.

To je kao mobilni, prvi modeli su koštali na hiljade maraka, a sad uz ugovor za 1. dinar!  :)

 :drinks:

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Elektro pogon - Kola
« Odgovor #14 poslato: 08, 05, 2011, 14:57:18 posle podne »
To sto kosta 35K preko i nije toliki problem, jer za neki drugi auto sa sus motorom treba platiti taksu (koja u Norveskoj zna da bude i 25K evra, zavisno od modela, namene i sl)  koja kada se doda na cenu auta da je veci zbir od 35K, tako da je nima svakako visestruko isplativije uzeti ovaj elektro pezo ili njemu srodan auto...ato ih toliko i ima...problem je sto je to a nase uslove mnogo elika para (svako ce pre kupiti garsonjeru ili neki SUV da se pokaze pred drustvom)...
Krivo mi je sto Teslu jos nisam probao, veliko je interesovanje za testiranje Tesle pa mora da se ima srece kad se zakazuje da je bas za taj termin neko otkazao i sl...
 definitivno moj sledeci pogon na camcu bice elektro, nesto mi je krivo da Jonsona rasturiim jer majstor tvrdi da je dobar motor, malo elektronika zeza ali za 20 evra ce je srediti inace bih se istog momenta bacio na prepravku..
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/