E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Elektro pogon - Kola

(1/4) > >>

haklberisojer:
Ako nije za ovu temu moderator neka otvori novu.

Intezivno mesecima razmisljam o elektropogonu na brodu kojeg nemam :) Ali koji sam sebi zadao kao domaci. A jos i ovo. Prethodnih dana mi se fiksirala ideja o izradi elektro-automobila. Pomenuti mladi inzenjer Sasa Bjekic koji je pisao diplomski na tu temu mi ne odgovara na upite... Dozlogrdilo mi da placam skupo gorivo, servis, registraciju za u proseku 25 km na dan gradske voznje...

Dule, mozes ti taksativno navesti kontakte i cene prepravke po tvom principu sa dve verzije motora  od viljuskara: 5kW i 7,5 kW?
Citao sam te pazljivo.Ta mi racunica od 800E za sve komponente za elktro pogon od 5kW deljuje bas primaljiva ali oprecna po ceni sa nekim drugim informacijama...

Kapetan:
ovo bi pre bilo za neki automobilski forum , ali posto su komponente 95% identicne ja sam za to da otvorimo novu temu , jer sve sto se napise za kola vazi i za brodove (ok kola nemau osovinski vod  :suicide: da se ja pitam imala bi  :taunt:)

i ja sam razmisljao u tom pravcu, jer dajem brdo para za gorivo a realno prelazim do 40 km dnevno ...

prednost kola u odnosu na brod je sto na krovu garaze mozes montirati sasvim dovoljno solarnih panela da i ne moras da se kacis na mrezu ...

treba znati da Monocristalne (ove sto smo svi uzeli) ploce imaju najvecu uskoristivost u odnosu na sve druge ... recimo ako vam garaza 6 x 3 metra , to je 18 kvadratnih metara za celije sto daje oko 2,5 kwatta ili po sistemu:

12 v  210 ampera na sat
24 v 105 ampera na sat
48 v 52 ampera na sat

sta jos treba znati to je da u prvoj godini celije gube na kapacitetu jedan procenat snage sto ce reci da u drugoj godini dobijaju bas ono sto pise na njima :)

garancija na celije je obicno 20-25 godina :)


Kapetan:
jedino sto mi se ne svidja u celoj prici to je konverzija postojecih automobila u elektro ....

problem te konverzije je da kad izvadite motor ostane vam 500 600 kila nekorisnog tereta ... ako pravim elektromobil on je prevashodno namenjen gradskoj voznji gde obicno idem sam ili u dvoje ...

ne vidim razloga da imam 5 sedista i gepek u tom slucaju ... a vecina konverzija vuce takve skalamerije pa realno vucete 300 kila tereta sasvim bespotrebno... tih 300 kila moze da se zameni sasvim regularno sa akumulatorima i da resite problem autonomije ... mozda je najednostavnija konverzija SMART-da jer em je palstican em je lak ... samo treba naci sasiju za male pare...

ovo je neka pocetna racunica najverovatnij nije tacna ...

1 SMART sasija 1000 evra
2 el motor 1000 evra
3 elektronika 1000 evra
4 ruke za razne masjtore i razno 1000 evra ...

4000 evra ...


mesecna potrosnja benzina oko 100 evra , godisnja 1200 evra ,
redovno odrzavanje SUS motora oko 30 evra mesecno (tu racunam i kvarove) godisnje 360 evra

ukupno 1560 evra godisnje ...

za nesto manje od 3 godine se isplati ....

Kapetan:
a da ne gresim evo ako izgleda smart electro



http://www.pappas.at/personenwagen/smart/aktuelles/news/detail/?id=smart-fortwo-electric-drive

fisherman:
Vise na http://www.forum.hr/showthread.php?t=430989











Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju