Dule, definitivno jednosmerni motor ima bolje osobine po pitanju snage, obrtnog momenta, mekšeg starta.......
Ipak je on sinhroni motor.
Mana mu je što za vezivanje traži kablove veliklog preseka jer ima gubitaka u prenosu.
Trofazni motori su asinhroni i nema gubitaka tokom prenosa pa i kablovi mogu biti manjeg preseka. Manji im je stepen iskorišćenja u odnosu na jednosmerne ali su dugotrajniji, i pošto nemaju kolektor i četkice, manje su podložni kvarovima.
Jednosmernim motorima može da se skladišti energija u akumulatorima a naizmeničnim ne može. Istini na volju i oni mogu koristiti akumulatore ali samo preko invertera.
Znači, ako želiš da imaš hibridni pogon, lakše za upotrebu i manje održavanja imaš sa trofaznim motorima a ako želiš da imaš rad bez ikakvih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, onda definitivni jednosmerni motor.
Odluka je na tebi. :good: