Da, bio sam u pravu. Ni jednog momenta nije spomenuo najnoviji nacin kontrole trofaznih motora (frekventni regulatori) i ako su u upotrebi AC trofazni motori na svim vozilima vecih max brzina i veceg dometa.
Uglavnom se osvrtao na istorijat, i prepravke koje je radio Varga sa sinom, koji je i vlasnik firme koja radi regulacione uredjaje za DC motore za viljuskare (FORMICO-S). Doduse u vreme njihove prepravke tek su se pojavili ovakvi regulatori kod nas (1994-95 god.) i bili su veoma skupi. Najpouzdaniji su bili uredjaji OMRON.
Tako da, ja licno, mislim da su bolja opcija trofazni AC motori za pogon camaca ali ne ovi "standardni" na 380V vec oni 4-polni (mislim da je njihov napon napajanja 72V i 144V). A tih motora nema u redovnoj serijskoj proizvodnji. Jedino, ako se ne koriste akumulatori za pogon motora vec samo za svetla i druge manje potrosace, a za pogon motora da se koristi iskljucivo agregat. U toj kombinaciji moze i standardni trofazni motor na 380V i to sa frekventnim regulatorom koji ce osim regulacije brzine omoguciti "meksi" start. To se postize prebacivanjem rezima rada motora zvezda/trougao. U zvezdi motor ima laksi, meksi start i povlaci manju struju, a prebacivanjem u trougao (kad dostigne dovoljan broj obrtaja) postize punu mehanicku snagu sa vec dostignutim strujnim rezimom.