Autor Tema: Suma - sumarum .....  (Pročitano 4213 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Suma - sumarum .....
« poslato: 08, 11, 2010, 21:45:55 posle podne »
Po želji našeg kolege Vuka pokušaću na jedno mesto da postavim šta je sve potrebno za ugradnju elektro motora kao pogonskog motora u plovilo.

Kao prvo i najvažnije, potrebno je izvršiti pravilnu procenu isplativosti ugradnje ovakvog pogona prema vrsti i težini plovila.

Počećemo sa osnovnim podelama:

 1.- Elektro pogon kao vanbroski motor (koji se montira kao pravi vanbrodski na sopstveni držač ili na vertikalnu osovinu kroz pod plovila)
 2.- Elektro pogon kao brodski motor (na osovinski vod)


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


 Ovom prilikom se neću osvrtati na vanbrodske elektro motore već isključivo na brodske....

*Pod brojem dva takodje ima podela a to je način napajanja motora gde razlikujemo takodje dva načina, a to su:

1a.- pogon iskljucivo na akumulatore (jednosmerni motori)

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us



2a.- pogon uz pomoć agregata (hibridni pogon), i tu se u zavisnosti od oblika hibrida koriste jednosmerni ili naizmenicni motori.


A pod hibridnim pogonom takodje postoji podela na nekoliko tipova:

1b.- agregat služi isključivo za dopunjavanje akumulatora (u vožnji ili prilikom stajanja) preko ispravljača (punjača). Motori su jednosmerni i regulacija broja obrtaja motora je naponska.

Image Hosted by ImageShack.us


2b.- agregat proizvodi struju potrebnu za pokretanje elektro motora koji su naizmenični i uglavnom trofazni. Da bi se plovilo kretalo mora da radi agregat i uglavnom u ovim plovilima nema mnogo skladistene struje u akumulatorima. Akumulatori postoje, ali uglavnom da bi se plovilo dovezlo (uz invertorski pretvarač) do obale, u slučaju kvara na agregatu. Regulacija broja obrtaja (brzina plovila), ovih motora je frekventna.

3b.- SUS motor pogoni plovilo i ujedno puni akumulatore a kad se akumulatori napune, SUS motor se gasi i prelazi se na elektro pogon plovila. Znači plovilo ne staje i izmena se vrši u toku plovidbe.

Image Hosted by ImageShack.us

Naravno, sve ove kombinacije mogu da se iskoriste i u "katamaran" verziji (odnosno plovilima sa dva osovinska voda, kakav je Dulov "Azimut") !

Image Hosted by ImageShack.us
« Poslednja izmena: 09, 11, 2010, 17:02:29 posle podne zorter »

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Suma - sumarum .....
« Odgovor #1 poslato: 08, 11, 2010, 21:59:28 posle podne »
U slučaju opredeljenja za pogon na jednosmerne motore, najvažnija stavka je odabir kvalitetnih akumulatora. Najlošiji je odabir "običnih" olovnih akumulatora. Veoma zadovoljavajući su dubokoprazneći (trakcioni) akumulatori, a još bolji su GEL akumulatori.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Suma - sumarum .....
« Odgovor #2 poslato: 09, 11, 2010, 16:24:50 posle podne »
Naravno i komande, kao i instrumenti su prilagodjeni novim potrebama.

[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img801.imageshack.us/img801/5214/strana7.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img835.imageshack.us/img835/2835/strana6.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img210.imageshack.us/img210/4518/strana5.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img577.imageshack.us/img577/7/strana8.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img99.imageshack.us/img99/3661/strana9.jpg[/img]


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Suma - sumarum .....
« Odgovor #3 poslato: 09, 11, 2010, 16:36:21 posle podne »
Osim jednosmernih motora sa elektro viljuškara koje je Dule koristio na Azimut-u i koje je dobro opisao, u svetu se proizvode namenski motori za ugradnju u plovila (da ih nazovem rekreaciona) koje "mi" najčešće posedujemo.

Image Hosted by ImageShack.us

Malih su dimenzija i veoma lako se ugradjuju na postojeći osovinski vod.


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Suma - sumarum .....
« Odgovor #5 poslato: 09, 11, 2010, 18:30:13 posle podne »
Svi koji bi da nešto nauče o i iz elektrotehnike, a želeli bi da to i primene na svojim plovilima, ovde ima od alata potrebnog za rad u elektrotehnici, preko osnovnih pojmova iz fizike i elektrotehnike pa do wind generatora na našim plovilima......  :download:

Ma ima svašta/nešto. :good:

Nažalost na Engleskom jeziku je, ........ ali nije sve savršeno !!! :good:


www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Essential-Boat-Electrics(1).pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Essential-Boat-Electrics(2).pdf
 
Na zadnje dve stranice drugog dela, su tabele potrebnog preseka kablova, u zavisnosti od struje (A) koja je potrebna da "prodje" kroz kabal i udaljenosti (m) na kojoj se nalaze potrošači.

U svakom slučaju treba pažljivo pogledati oba dela. Svako će naći nešto što će mu zatrebati a ranije nije znao. :heat:
« Poslednja izmena: 09, 11, 2010, 18:43:38 posle podne zorter »

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Suma - sumarum .....
« Odgovor #6 poslato: 14, 11, 2010, 08:58:42 pre podne »