Za duzi boravak sa mogucim vetrom ili mogucim talasima od vecih brodova nije bezbedno.
Ukoliko je zaklonjeni rukavac (kao rukavac i nasip kod Srebrnog jezera gde im je marina papreno skupa) za kraci boravak se ponesu 3-4 stare gume koje se privezu za pramac i na njih se oslonis, ali mora se brod kanapima nategnuti (takozvanim brkovima i na pramcu i na krmi) za obalu. Mada je tada tesko pronaci cvrstu vezu na tim nasipima.
Takodje kada se udje u prevodnicu sa ostrim betonskim zidovima guma bolje cuva bokove od bokobrana koji znaju da izlete, pogotovu pri odvezivanju i isplovljavanju iz prevodnice.
Slicna je sutuacija kada se vezujes za neku crvsti panj dalje od obale zbog dobrog mesta za pecanje. Guma na pramac ili na panj, pa se nategne brod, a krmeni kanap i za obalu i za donji panj. Malo ces posle ribati crne tragove od guma, ali i to nije tesko kao ponovno farbanje ostecenih mesta.
Guma , koja se priveze za pramcanu bitvu i spusti u blato, je odlicna da tabanas nalegne na nju uz blatnjavu i plitku obalu, pogotovu kod kolebljivog vodostaja i opasnosti da se nasuces preko noci.
Brod lepo radi u mestu, a kada se isplovljava samo se krene krmom i guma podje privezana za tobom, ispere se od blata sama i spremna je za nove avanture.