Autor Tema: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja  (Pročitano 52189 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #15 poslato: 19, 03, 2009, 23:53:31 posle podne »
a ko nebi,

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #16 poslato: 19, 03, 2009, 23:56:55 posle podne »
Ima skipper :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KCYADeobHaI[/youtube]
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #17 poslato: 20, 03, 2009, 00:45:49 pre podne »
Kako se isčupa vožnjom krmom :wild: neverovatno

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #18 poslato: 20, 03, 2009, 00:49:35 pre podne »
jedino mi nije jasno so spustaju brod po ovakvom vremenu .. imali su srece ,,,,

Van mreže Bane

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 422
  • Pol: Muškarac
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #19 poslato: 20, 03, 2009, 01:00:53 pre podne »
ovo bre ide na jet pesak
Duško Radović: Pametni i skromni ljudi neće ono što ne mogu. Zato se drugima čini da oni mogu sve što hoće.

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #20 poslato: 20, 03, 2009, 02:06:08 pre podne »
jedino mi nije jasno so spustaju brod po ovakvom vremenu .. imali su srece ,,,,

Pa to im je posao......
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #21 poslato: 20, 03, 2009, 02:40:55 pre podne »
Pristajanje:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zCUoIQ8bor0&feature=related[/youtube]
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #22 poslato: 20, 03, 2009, 17:13:53 posle podne »
Objašnjenje kako sa kanapom na pramcu (da pristaneš sam).

Ovu temu bi mogli podeliti na

1. pristajanje kada je na brodu više ljudi (tu je verovatno većini sve jasno),
2. kada su na brodu dve osobe i
3. kada je na brodu samo jedna osoba (samac).

Evo, ja ću nešto za (ovaj lakši) slučaj:

1.      Pristajanje bokom kada je na brodu više ljudi:

       - pretpostavka je da duva malo jači vetar (po slabom vetru nije problem) 
       - na brodu je više neiskusnih ljudi kojima je potrebno objasniti "što, kako, zašto" (ili, to nije         
         ekipa kojoj je dovoljno reći npr. "Pristajemo desnim bokom, između ona dva brodića  i da ekipa   
         dalje sve zna sama).

I) proveriti na karti (ili dubinomeru) dubinu uz obalu, na mestu pristajanja ( ako je mesto nepoznato)

a) postaviti bokobrane na onu stranu broda kojom se misli pristati, na visinu u zavisnosti od obale (niska, visoka, ...)

b) postaviti kanape za privez na pramačanu i krmenu bitvu na brodu, sa prave !!! strane (neretko se dogodi da neiskusna posada kanape postavi sa pogrešne strane, posebno ako se dolazi do pristana u suprotnom smeru), a to je uvek strana na kojoj su pre toga postavljeni bokobrani. Paziti da kanapi budu slobodni kada se povuku s obale, da nisu s unutrašnje  strane ograde i da nisu preko nečega (ograde, stubića, konstrukcije biminia, pomoćnog motora, ....). Često se viđa da ih ljudi vežu tako da uzmu jedan kraj kanapa, iz kokpita ili sa pramca zavežu za bitvu i onda ceo smotak ili klupko sada već zamršenog kanapa provlače ispod ograde, oko nečega i sl. Mislim da bi bilo jednostavnije i lakše na priveznom kanapu napraviti jedan pašnjak sa većim okom i onda taj kraj prebaciti preko ograde (i oko svega što bi moglo biti "na putu"), provući kroz bitvu i prevući preko kljuna bitve, ostatak složiti ponovno provlačeći kroz ruke ... i to je to.

c) tada kanape uredno povući do mesta gde će stajati dva čoveka koja će preći na obalu, (provučene kroz ruke i uredno složene, ako to nismo napravili kao na kraju tačke b.), tako da se na obali u prvi čas ne bavimo otpetljavanjem "Gordijevog čvora" nego privezivanjem ili privremenim pridržavanjem broda na nekoj, bitvi ili sl.

 d) tek sada objasniti (ako treba objašnjavati) posadi šta i kako ćemo raditi i odrediti dve osobe za "skakanje" na obalu, lakšeg, bržeg i spretnijeg za pramac i onog drugog za krmu, koji će stajati na boku broda, s spoljašnje strane ograde, jednom rukom se držeći za ogradu ili držač a u drugoj će imati uredan privezni kanap kojim ćemo se vezati za obalu. Što je vetar jači to će kormilar pod većim uglom i većom brzinom prilaziti obali a posada će srazmerno brže odrađivati svoj deo posla (i neće biti nikakvih problema), ono dvoje na boku će "skočiti", zapravo preći na obalu, privezne kanape prebaciti oko bitvi na obali (provući kroz alke i sl.), pritegnuti ih tako da brod smeste u željeni položaj i pridržavajući konop tako da se brod ne miče, vratiti kraj konopa na brod osobi koja to očekuje uz brodsku bitvu.

e) ako je na brodu više osoba onda će uz svaku bitvu na brodu biti po jedna osoba koja će prihvatiti kanape od onih koji su stupili na obalu. O dužini, položaju, napetosti i sl. kanapa sada, kada vežu drugi kraj kanapa na brodske bitve, brinu ovo dvoje na brodu.

f) kada je brod na svome planiranom mestu, umiren, kanapi vraćeni na brod, tek tada kormilar (ili osoba odgovorna za brod) može napustiti kormilo a motor ostaviti u neutralnom položaju ("leru") i pregledati prvo položaj broda u odnosu na obalu, i drugo kanape (veza s bitvama na obali, čvorovi na brodskim bitvama).

g) ako je sve OK, tek tada može "gasiti" motor .

h) ako je potrebno, postaviti dodatne kanape, koji će onemogućiti uzdužno (po)micanje broda, zavisno od struje, talasa, vetra ...

i) ponovno proveriti bokobrane, uzdužne položaje i visinu u odnosu na obalu i trup broda

j) Pivo, kafa, riblja čorba ... !


... napominjem, posebno za niske obale, da obavezno treba računati na nezgodnu varijantu dolaska velikih talasa, posebno onih paralelnih s obalom (od nekog većeg broda ili većeg neopreznog i ... gliseraša),  koji mogu biti veći (viši) od obale. Tada se brod digne visoko, bokobrani izlete i ... eto na boku velike štete.
 
Zato oprez!

Možda sam nekoga "udavio" ovim tekstom, ali reći nekome samo to da sve zavisi od toga kakav je brod, kakvi su uslovi, da je puno mogućnosti i sl. ... mislim da nije od velike koristi.

A sad da čujem ... u čemu sam u pogrešio, što sam bitno zaboravio !!! :smile:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #23 poslato: 20, 03, 2009, 22:20:48 posle podne »
Dobro to je varijanta u kojoj je više pomagača a šta ako sam sam uz vetar i talase. Jel pije vodu spuštanje sidra sa krme pa laganog popuštanja kanapa da obale, pa onda sve po redu :wild:

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #24 poslato: 20, 03, 2009, 22:37:03 posle podne »
Dobro to je varijanta u kojoj je više pomagača a šta ako sam sam uz vetar i talase. Jel pije vodu spuštanje sidra sa krme pa laganog popuštanja kanapa da obale, pa onda sve po redu :wild:
  Brokere, ti sa tvojim camcem nema da brigas!Plovan je,lepo slusa komande i sto je najvaznije jak je pa i ako cepnes nekoga,nista strasno!! :dance: :tommy:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #25 poslato: 20, 03, 2009, 23:17:19 posle podne »
trenutno se zanimam sa ovim, tako da nemam puno briga, brigica i problema. i zato slušam mišljenja sa malo slabijih mašina, jer ču nadam se uskoro i ja imati svoju malu ladju.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #26 poslato: 21, 03, 2009, 00:18:38 pre podne »
a 2 i 3 :) pre me zanima br 3 :)

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #27 poslato: 21, 03, 2009, 00:20:34 pre podne »
Ajde da čujem Vas. :yahoo:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #28 poslato: 21, 03, 2009, 00:26:47 pre podne »
joj ja sam tu nezgodan .. ali jako mi pomaze caklja .... znaci pod bilo kojim uslovima iskljucim motor udjem u marinu i sve cakljom do veza...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Zanima me kako savladati (strah ili tremu) kod pristajanja
« Odgovor #29 poslato: 21, 03, 2009, 12:45:55 posle podne »
Kapetane, što isključuješ motor zar on ne bi trebalo da se gasi tek po pristajanju i vezivanju, znači na kraju. Nikad ne znaš da li ćeš iz nekog razloga morati da ga koristiš. Ja do sada nisam imao prilike da pristanem sam uvek je bio neko da pripomogne na palubi. Jedva čekam da probam sam. Gledao sam starog vlasnika i bez obzira što je to radio hiljadu puta uvek je koncentrisan na usmeravanje broda u pravcu mesta gde pristaje a zatim izbacuje u ler i dok brodić prilazi mestu on izlazi na palubu prihvata konop sa pramčane britve i lagano privezuje lađu koja se na pravom mestu skoro zaustavlja. Naravno bokobrani su već postavljeni tamo gde treba. Rekao bih da je definitivno tajna u pravoj brzini prilaza. Kod pristajanja pramcem i blagog nasukavanja na leru, posle dodira sa kopnom vraća  u hod u napred i motor drži na blagom gasu da struja ne okrene brod dok on ne poveže prvo krmenu bitvu sa strane rečnog toka a zatim pramčanu. To sam nekoliko puta isprobao i ide super a opet je ključna brzina prilaza. Razumno mi deluje i ona varijata sa spuštanjem sidra sa krme a zatim popuštanjem kanapa prići mestu gde pristajemo, gde ovo sidro koristimo kao kočnicu. Ja to tako nekao skapirao ali ako nešto ne valja rado bih čuo šta imaju da kažu iskusniji.