Autor Tema: Šta je plovilo Temzom 1882. godine ?  (Pročitano 2272 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Dule

  • Gost
Šta je plovilo Temzom 1882. godine ?
« poslato: 22, 10, 2010, 03:28:37 pre podne »
Šta su naši preci radili 1892 godine?
Da li su znali za nešto bolje od zaprege i vesla?
Teško.
A znate li kada je počela istorija električnog pogona na brodovima i čamcima?
1834. godine. :)
Izmislio ih je Nemači fizičar Herman Jokobi. Prve motore je finansirao ... čik pogodite :) . Rusko Car NIkola i ugradio ih u, čak, 10 šalupa gde su zamenili veslače. Tada su napravljene i prve baterije...
Evo delića istorije sa reke Temze.

Većina električnih brodova je pravljeno u rasponu veličina od 15 do 45 fita dužine. Najveći na Temzi a za dugo i na svetu bilo je dug 65 fita. Osamdeset putnika je prevozila "Grofica Beri" po Temzi izmedju 1888 i 1910 kada je konvertovana na naftu i odvožena na Kembridž. Razvoj SUS motora na prelazu veka i posledice Prvog svetskog rata su bili posmrtna zvona za električni kao i parni pogon. 1930 su čamci i kanui na električni pogon definitivno nestali na reci Temzi da bi se 1975....
Dalje čitajte sami :)

http://www.electric-boat-association.org.uk/history.htm
« Poslednja izmena: 23, 10, 2010, 10:25:36 pre podne Dule »

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Šta je plovilo Temzom 1882. godine ?
« Odgovor #1 poslato: 23, 10, 2010, 11:19:27 pre podne »
Svaki komentar je suvisan!!! :pioneer:

Van mreže samardza

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 622
  • Pol: Muškarac
Odg: Šta je plovilo Temzom 1882. godine ?
« Odgovor #2 poslato: 23, 10, 2010, 13:29:32 posle podne »
Znaci Dule vracas se u19 vek :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Šta je plovilo Temzom 1882. godine ?
« Odgovor #3 poslato: 23, 10, 2010, 14:27:26 posle podne »
Činjenica je da se o jednosmernim sistemima (iz vremena pre Tesle) skoro, ili baš ništa ne zna.
Čak i svetske literature vrlo šturo opisuju taj period.
Šta je Edison zamerao Tesli? Kako je to opravdavao?
Kako su tadašnji motori radili, kako se napajali........
Koliko su elektrane bile udaljene od velikih industrija, kako se "efikasno" prenosila energija.......
Mnogo je pitanja a skoro nigde odgovora. Kao da ne postoji period (u elektrotehnici) pre Tesle.
A i činjenica je da se danas vrlo malo rade elektro vozila sa jednosmernim motorima, kao da postoji strah od povratka na staro, ili što Samardža reče -Povratka u XIX vek.
Sve više se na netu mogu pronaći primeri primene naizmeničnih asihnhronih motora u raznim tipovima vozila.
Ko zna, možda uskoro i ne budemo imali "pumpe" za gorivo kraj puta, već stubove za osvetljenje puta i na svakom izvod sa priključkom za punjenje naših vozila.