Autor Tema: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca  (Pročitano 61331 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #45 poslato: 15, 01, 2009, 10:08:37 pre podne »
Dule nemam pojma.Neznam da izracunam koji bi korak bio idealan za mene.Pokusao sam na raznim forumima i svi pametuju kako tu ima da se racuna i racuna.Na kraju sam odlucio da stavim to sto imam pa cu isprobavati ,menjati elise dok neubodem pravu.Sreca sto mekruzer ima veliki izbor elisa.Kazu i corava koka ubode neko zrno pa cu valjda i ja elisu.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #46 poslato: 15, 01, 2009, 20:00:45 posle podne »
Dule nemam pojma.Neznam da izracunam koji bi korak bio idealan za mene.Pokusao sam na raznim forumima i svi pametuju kako tu ima da se racuna i racuna.Na kraju sam odlucio da stavim to sto imam pa cu isprobavati ,menjati elise dok neubodem pravu.Sreca sto mekruzer ima veliki izbor elisa.Kazu i corava koka ubode neko zrno pa cu valjda i ja elisu.
sto bar nisi stavio vw1.9tdi nije velika razlika u potrosnji i gabaritima ,a ima duplo vise snage,sto bi sigurno vise prijalo...

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #47 poslato: 15, 01, 2009, 22:24:17 posle podne »
Ovaj motor mi je bio pri ruci sa tek uradjenom generalnom.Nisam uzeo turbaca zbog problema kako ohladiti turbinu.Nije nemoguce ali ima posla,zatim tu je i hladjenje ulja motora itd.
Smatram da mi nece trebati vise konja,a i ako zatreba pa nabavljacemo ih.Do ove konstatacije sam dosao posle probe broda sa vanbrodskim motorom,merkuri9,9 i plovio je sjajno.
PS.cena 1,9tdi stranac oko 700e a pola 1,4 sa polu generalnom 350e.Jos jedan veoma bitan razlog.
« Poslednja izmena: 15, 01, 2009, 22:36:43 posle podne giganova »

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #48 poslato: 16, 01, 2009, 11:09:42 pre podne »
Giganova, ne znam baš detalje kako ide marinizacija, ali znam da idu dve osnovne varijante.
Prva je da motor za hlađenje usisava vodu iz reke, a druga je da sistem hlađenja ostane zatvoren ( kao kod auta), a da se tečnost u hladnjaku hladi vodom iz reke. Turbina se podmazuje i hladi uljem i svi moderni "turbaći" imaju i poseban hladnjak za ulje. Znači i tu se problem hlađenja može rešiti na isti način.
Što se cena tiče, slobodno zaobiđi TDI. Uzmeš lepo Fiatov JTD ili Pežoov HDI. Dosta su jeftiniji, a jednako su dobri i izdržljivi kao i TDI. Čak imaju prednost što su Common rail dizeli, pa mirnije rade i tiši su od TDI motora. 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #49 poslato: 16, 01, 2009, 16:56:30 posle podne »
Dule hvala na predlogu razmislicu,mada mislim da cu zadrzati moju Z nogu.Prvo sto je novije generacije nego te volvo drugo sto sam je tek pregledao izmenjao zaptivne gume ,impeler i predihtovao.Jeste da mi je originalna trim pumpa riknula ali nabudzicu ja tu nesto.Sto se tice tezine nemam je na brodu ni dovoljno,mnogo plitko gazim,a smatram da tezina noge koju sam nosim nece bitno uticati na brod dimenzija 9m puta 5m

Sale upravu si nije problem napraviti razmenjivac toplote za ulje,ali to je jos jedan u nizu i jos puno vremena to sve ustelovati,bezim od motora novije generacije iz prostog razloga sto su puni elektronike i sto tu elektroniku neznam sam da povezem.Znaci moram da moljakam nekog majstorcica da izadje na teren da mi to uradi.Verujes pre bih okacio dve cetvorke i vozao se.Da nisam napomenuo da je ta elektronika strasno osetljiva na vlagu.Imao sam priliku da vidim golfov motor kod nesavesnog vlasnika koji ga nicim nije zastitio pred zimu,korozija je nacela sve aluminijumske delove,a alternator je totalno riknuo.
U svetu koliko sam ja skontao razgledajuci slike raznih sajtova najvise se mariniziraju stari mercedesi i golfovi bas zbog njihove jednostavnosti i lakog odrzavanja
« Poslednja izmena: 16, 01, 2009, 17:09:43 posle podne giganova »

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #50 poslato: 16, 01, 2009, 17:14:19 posle podne »
jbg. istina.  :agree: Ali golf ili stara mečka, nema tu više od 60-70 konja. Za bilo šta jače od toga se mora gledati turbo ili neki veći benzinac.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #51 poslato: 16, 01, 2009, 17:38:28 posle podne »
60/70ks je mnogo osim ako neces da glisiras.Po meni je bolje iskoristiti racionalno 30ks nego da mi bezveze urla130ks.Ako ti treba za glisiranje,a neinteresuje te potrosnja tu se koriste benzinci tipa mekruzer i sl.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #52 poslato: 16, 01, 2009, 17:50:18 posle podne »
60/70ks je mnogo osim ako neces da glisiras.Po meni je bolje iskoristiti racionalno 30ks nego da mi bezveze urla130ks.Ako ti treba za glisiranje,a neinteresuje te potrosnja tu se koriste benzinci tipa mekruzer i sl.

vidi ... gresis... ovo sam vec negde napomenuo... meni je isto trosio tomos 18 konja i ovaj sada evinrude od 50 konja...

sa jacim motorom sam dobio par bitnih stvari:

1 motor radi na 3/7 gasa znaci ne unistavam motor na maximalnom broju obrtaja
2 sigurniji sam da mogu da se iscupam iz problematicnih momenata jer imam vise snage
3 dobio samo mozda 1-2 km /sat brzu ladju..

ovaj prvi razlog je sasvim dovoljan da se odlucis za najaci motor koji mozes da priustis...

ma samo trebas da pipnes vodu na kontrolnom mlazu na mom starom, tomosu i na evinrudu... na tomos je bila recimo oko 60 stepeni jedva se drzala ruka.. na evinrudu maximalno 1 stepen iznad temeperature vode... mozda ti to govori dovoljno :)

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #53 poslato: 16, 01, 2009, 18:08:35 posle podne »
Kapetane mozda si upravu,mada pricamo o stabilnim brotskim motorima sa kojima ni ja nemam neko iskustvo.Planiram da eksperimentisem.Ostavio sam prostora da mogu ubaciti kamionski motor pa cemo videti.
Tvoj brod ide brzinom kojom ide i to mu je maksimum za taj tip korita,mozes ugraditi i mlaznjak nista neces dobiti osim na potrosnji.Sam si rekao da ti je istom brzinom plovio sa 18 ks koja kosta 400e i sada sa 50ks koji kostaju par hiljada e.Znaci dobio si gomilu neiskoriscenih konja i veliku novcanu razliku.To sto si naveo za temperaturu nije neko merilo svaki motor ima razlicitu optimalnu radnu temperaturu,a dosta zavisi i od stanja pumpe sa impelerom

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #54 poslato: 16, 01, 2009, 21:39:32 posle podne »
Ma ne znam baš za glisiranje. Kad bi se skipper otvorio za ona 2 E-tec Evinruda, pa da ih isprobamo na Kapetanovom "Tabanašu".
Evo ja se kladim u 'ladno pivce da bi izglisirao! Ako je skipper za, to bi bio u svakom slučaju zanimljiv eksperiment. :taunt: :yahoo: :yahoo:

 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #55 poslato: 16, 01, 2009, 22:17:33 posle podne »
Sale to je mnogo jako ali ako se kapetan slaze imam novu hondu 20ks pa da na prolece isprobamo.Mana joj je sto je provela par meseci pod vodom ali sad radi kao sat.Sa njom bi kapetan imao istu brzinu ali bar duplo manju potrosnju.
Opkladu prihvatam i placam dva ladna piva .

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #56 poslato: 16, 01, 2009, 22:24:18 posle podne »
Ma to već liči na ozbiljan izazov! Dolazim i ja sa mojim Džonijem pa da napravimo elaborat na tu temu- naravno uz fotke da i ostali mogu da uživaju!
To testiranje je ozbiljna stvar i mislim da to ne sme da prođe bez barem jedne gajbe  :drinks: - naravno , nakon testiranja, da ne bi neko napravio dojavu  :police:

Na Kapetanu je da zakaže termin!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #57 poslato: 16, 01, 2009, 23:47:28 posle podne »
uvek sam za testove sa mojom ladjom :) a termin mozemo da glasamo :) (pa da nasetujem koji mi odgovara )

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #58 poslato: 18, 01, 2009, 10:07:35 pre podne »
Za par meseci videcemo dali Zorkine boje podnose sneg i mraz.Nadam se da ce izdrzati.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #59 poslato: 18, 01, 2009, 10:18:28 pre podne »
Ala će ovo biti brod!!! Svaka čast!! Nek je sa srećom i da ga vidimo uskoro u punom sjaju!  :drinks:
Dunav je moje more.....