Autor Tema: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca  (Pročitano 61338 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #15 poslato: 11, 01, 2009, 11:45:13 pre podne »
Sale super si odradio ceo postupak,samo me interesuje kako si zadovoljan Zorkinim lakom,kakav je sjaJ,Ja sam u jesen ofarbao brod i nisam zadovoljan.Cim prenoci boja matira,dovodio sam tehnologa iz fabrike i on mi je tupio da je upitanju velika vlaznost vazduha.Na kraju sam uzeo polirku i ispolirao,dobio sam pristojan izgled mada cu na prolece ponoviti zavrsni premaz.
Giganova

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #16 poslato: 11, 01, 2009, 12:08:07 posle podne »
Ja sam upravo pregledao Hempelove preporuke, cudo jedno kako se na nasim sajtovima ne objavljuje cenovnik.
Za ovaj posao oni predlazu prvo Epoxy Filler Hempadur 3525. Jedan majstor preporucio da epoksi smolu pomesam sa nekim aerosilom da bi dobio git, pretpostavljam da je ovaj filer nesto slicno.
Kad se sve lepo popuni i ismirgla, za povrsine iznad vodene linije preporucuju Epoxy Light Primer 4555, a ispod vodene linije Epoxy High Protect 3565.
Za farbanje preporucuju poliuretansku boju Polybest 5555 iznad, a antifaouling ispod vodene linije.

Sale, ajde pojasni koji si ti prajmer koristio, epoksi osnovni ili pur prajmer i kojom si farbom farbao, poliuretanskom ili nekom drugom?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #17 poslato: 11, 01, 2009, 12:50:52 posle podne »
Ja sam koristio Zorkin Maestral dvokomponentni PUR prajmer i Maestral PU lak. Jedini problem sa tim Zorkinim bojama je upravo jako neujednačen kvalitet. Uz to se vlasnici farbara (ove koje sam ja obilazio) žale da Zorka neće da isporučuje novu količinu, dokle god ne rasprodaju staru, pa makar i rok istekao.
Giganova, moj lak ima visoki sjaj, nisam polirao čamac, već ga samo operem od Dunava tu i tamo. Vlaga mu ne smeta ( barem za sada) Pretpostavljam da si naleteo na "lošu kanticu" farbe -istekao rok ili otvarana i sl. Moguće je da si prilikom obrade malo promašio meru u mešanju komponenti ili da je podloga bila malo lošija. Dali ti je ceo čamac matiran ili samo na nekim delovima? Koliko slojeva laka si naneo? Da li si prelazio finom šmirglom između slojeva? To laku daje dubinu i sjaj.

Barba, farbara u Ivićevoj u Zemunu ( produžetak Bežanijske prema Tošinom bunaru) drži kompletan Hempelov program i dobro su opremljeni. Ljudi koji rade se dosta razumeju i voljni su da pomognu savetom. Meni je Hempel bio pre skup, ( kantica laka oko 1800-2000 din), prvenstveno zato što mi je ovo bio prvi pokušaj farbanja ikada, pa nisam hteo da upropastim tako dobru farbu.
Čak i sa Maestralovim lakom me samo materijal koštao 100 evra i to na ovako malom čamcu!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #18 poslato: 11, 01, 2009, 13:30:39 posle podne »
Hvala za info o opremljenoj farbari. Hempel jeste skup, ali cenim da za to postoji razlog, mada danas nista nije sigurno.
Dvoumim se da li da umesto Hempelovog epoksi prajmera (Hempel preporucuje ili 4-5 slojeva Light ili 2-3 sloja High Protect Epoxy Prajmera - znaci to mu dodje manje vise ista stvar) iskoristim Zorkin Epoksi osnovni. Po specifikaciji rekao bih da je to isto. A valjda je epoksi epoksi.  :)
Sto se farbe tice ipak bih koristio Hempelove poliuretanske, tu ne bi trebalo da kvalitet zavisi od kantice.

Hempel Light Primer 4555:
HEMPEL’S LIGHT PRIMER 45551 is a two-component polyamide adduct cured epoxy high build paint.
It forms a hard and tough coating resistant to water and petroleum products.

Zorka:
Dvokomponentni osnovni premaz na bazi epoksi smola, poliamidnog sredstva za otvrdnjavanje i odabranih antikorozionih pigmenata. Koristi se za zaštitu suvih metalnih površina koje su prethodno peskarene ili mehanički očišćene i odmašćene. Odlikuje se velikom otpornošću na vodu, industrijske gasove, kiseline, baze, maziva, goriva i mnoge ugljovodonike. Koristi se kao osnovni premaz za nanošenje među i završnih epoksi i poliuretanskih emajla, i kao osnova za poliestarske kitove i sl.

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #19 poslato: 11, 01, 2009, 13:48:24 posle podne »
Taj Zorkin epoxy je predviđen za metal, tako da nisam siguran kako će držati na poliesteru
Možda je bolje da, ako već uzimaš, uzmeš sve od Hempela

Mislim da će te i ovo zanimati:

http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036

kapetane, ovo bio moglo biti zanimljivo još ponekome...
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #20 poslato: 11, 01, 2009, 16:48:11 posle podne »
http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036

kapetane, ovo bio moglo biti zanimljivo još ponekome...

veceras cu najverovatnije prekucati taj i jos neke linkove za interneta da sto pre obogatimo sajt :)

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #21 poslato: 11, 01, 2009, 20:50:03 posle podne »
Sale izgleda da sam ja naleteo natrideset losih kantica.Mesanje komponenti sam ispostovao digitalnom vagicom,jedino sto sam sve to izvodio u popodnevnim satima i na otvorenom prostoru.Inace kompletnu pripremu sam odradio skolski po svim merilima,i na kraju dve ruke pur prajmera i dve poluretanskog laka.Sve to sija do prvog sumraka i onda matira.Moguce je da stvarno vlaga odradi svoje.Inace Zorkine boje sam koristio na malom camcu pre par godina i fenomenalno drzi podnosi gazenje grebanje i ostale fizicke aktivnosti,sto je i bio razlog za ponovni izbor istih.
« Poslednja izmena: 11, 01, 2009, 21:39:21 posle podne giganova »

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #22 poslato: 11, 01, 2009, 23:08:57 posle podne »
giganova, znači to je "rebus"! To je standardno kad se čovek bakće sa domaćim proizvodima  ;D  ;D ;D

Ništa, šta da ti kažem, sam si rekao da ćeš ponoviti još jedan sloj. Pre toga uzmi vodeni šmirgl, najbolje neki od 500 pa naviše, pa polako. Ima da blista. Gledaj ipak da bude suvo vreme kad farbaš, Zorka je to!  ;)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #23 poslato: 11, 01, 2009, 23:43:03 posle podne »
@giganova prijatelju sta je ovo na slici  :o

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #24 poslato: 12, 01, 2009, 00:51:04 pre podne »

Kapetane neznam ni ja,zamisao je bila da se odradi skromnije plovilo za penzionerske dane a na kraju sam malo preterao.Nikako da ga zavrsim,proslo leto sam proveo u smirglanju,ovo cu u montazi enterijera i hromovih ograda.Nigde kraja na vidiku.Evo jos jedna slicica zadnjeg dela
Sale a sta da radim sa komarcima i ostalim insektima koji se lepe na svezu farbu.Kako njih da eliminisem po lepom suncanom danu.Znali tko resenje osim da zidam farbarsku komoru oko broda
« Poslednja izmena: 12, 01, 2009, 00:58:17 pre podne giganova »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #25 poslato: 12, 01, 2009, 01:06:15 pre podne »
moram priznati da izgleda zanimljivo , koji motor je u pitanju ?

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #26 poslato: 12, 01, 2009, 01:25:21 pre podne »
Probacu sa folcvagenovim iz pola 1,4 d mislim da je oko 45ks pa ako bude slab ubacivacu nesto vece, prostora sam ostavio da mogu i kamionski motor da prikacim,kako sam cuo ova moja Z noga trpi i 200ks.Zasada me interesuje da mi motor sto manje trosi a postigne brzinu oko12-15km/h.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #27 poslato: 12, 01, 2009, 01:39:18 pre podne »
Probacu sa folcvagenovim iz pola 1,4 d mislim da je oko 45ks pa ako bude slab ubacivacu nesto vece, prostora sam ostavio da mogu i kamionski motor da prikacim,kako sam cuo ova moja Z noga trpi i 200ks.Zasada me interesuje da mi motor sto manje trosi a postigne brzinu oko12-15km/h.

za brzinu nemoj da brines meni je brzina ista sa tomosom 18 i evinrude 50.. 12 km/s cekam prolece pa cu opet da trimujem motor i ponovo da merim ali mozda ako dobijem 2-3 km maximum

Van mreže Outboard Master

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #28 poslato: 12, 01, 2009, 01:42:00 pre podne »
jao koja zver od camca  :o :o :o  mozes da me provozas kad to bude gotovo jednog dana!!? ;D ;D

giganova kad pricas o tim motorima jeli mislis vec marinizirane motore ili ih ti mariniziras? zar nije lakse uzeti neki polovan npr. mercruiser i ubaciti njega? . posto znam jedan slucaj da je neki tip hteo da marinizira VW VR6 motor sa 2,7l ali nikako nemoze da to uspe.
uopste se nerazumem tako u tu temu pa zato pitam ::)

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca
« Odgovor #29 poslato: 12, 01, 2009, 01:57:00 pre podne »
OM Pola sam vec zavrsio,ali nikakva mudrost nije marinizirati bilo koji motor.Nogu sam i skinuo sa mekruzerovog motora.Taj motor se nikako ne uklapa u moje svatanje uzivanja na vodi.Kao prvo necu da budem tovarno magare koje vuce silne kanistere goriva,drugo prebucan je a nisam ni za glisiranje sa brodom od 4t po nasim plitkim vodama.
PS.da neko ne protumaci moju izjavu pogresno vozim i gliser i volim da glisiram gde mi se ukaze prilika

OM ja i ti smo drugari i sa proslog foruma i ako se secas obecao sam festu za porinucena kojoj ces mi biti drag gost kao i ostali ljubitelji druzenja na vodi.Bice i vozanja...
« Poslednja izmena: 12, 01, 2009, 02:04:03 pre podne giganova »