E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Agregat I Alternator

(1/2) > >>

Dule:
Agregat ugradjen :)
Jedino što se čuje je auspuh i to van čamca. Vrlo, vrlo podnošljivo. Agregat je zatvoren u "kutiju" sa 5 cm izolacije. Upotrebio sam kamenu vunu i aluminijumsku foliju debljine 1 mm kojom sam obložio poklopac agregata.
Hondin agregat je mariniziran pa je auspuh i posle 2 sata rada ostao hladan. Dakle grejanja unutar poklopca ili motornog prostora nenema. Za marinizaciju sam morao da uradim potpuno nov auspuh ali i to je obavljeno.
Kako motor ima vazdušno hladenje morao sam da mu dovedem i svež vazduh uz pomoć creva prečnika 10 cm i obezbedim odvodjenje toplog vazduha drugim crevom prečnika 8 cm. Oba creva u sebi imaju ventilatore koji rade na 220 v i pale se startovanjem agregata. Kao i pumpa koja vuče vodu za hladjenje auspuha. Uspeo sam da 96 DB svedem na tihi šum u potpalublju i prijatno "pućkanje" na izlazu auspuha. Nameravam da i to umanjim tako što ću staviti jednu cev koja će gasove odvoditi pod vodu. Bez problema pogoni punjač 48v 65a, drugi 12 v 35a a dodatno sam ga opteretio i grejalicom koja vuče 3 kw . To ga je učinilo još tišim ali sam naišao na problem :)
Naime, kad se ovako optereti napon padne na 205 volti i tada moram da ručno dodam gas da bi se povećao napon sturje na 220 v.
Inače, na voltmetru struja je stabilna ali na unimeru neprekidno varira od 215 do 230 v. Ja sam kriv. Majstor je rekao ali ja nisam slušao, da se ručica gasa ne dira :)
Mora da sam raštelovao. E da, rekao je i da se slavina za gorivone dira. Zašto, nemam pojma.

Kapetan:

--- Citat: Dule  09, 09, 2010, 21:26:29 posle podne ---Mora da sam raštelovao. E da, rekao je i da se slavina za gorivone dira. Zašto, nemam pojma.

--- Kraj citata ---

zna te majstor ... proci ce ko rucica za gas   :taunt:

i dokle cemo mi srbi da pritiskamo dugme na kome pise "Ne pritiskaj"

ljubac:

--- Citat: Dule  10, 09, 2010, 09:33:10 pre podne ---Šta ćeš :)
Radoznalost... Ja o elektronici nemam pojma i sve učim iz ličnog iskustva :) . A stiče se tako što baš i pritiskaš ono što što ne bi trebalo. Uostalom imam i ja voltmetar pa ću naštelovati.
I taj majstor... e tek je on biser. Kažem mu ja da ću ugraditi na jedan motor alternator na 24 zato što ne mogu da nadjem onaj na 48v. Znaš šta mi je odgovorio? Povećaj gas i dobićeš 48v :)
Nisam imao srca da mu se u lice nasmejem.
On čovek naučio... mali gas 110v srednji 220 a kad daš pun dodje i do 400 :)
To može kod generatora ali kod alternatora ne može. I šta očekivati od mene kad neko ko je "stručno lice" toliko malo zna.

--- Kraj citata ---

Skini mu regler otići će i do 60V

ljubac:

--- Citat: Dule  10, 09, 2010, 23:44:06 posle podne ---Pa možda ali regler je sastavni deo alternatora. Ček bre, ti hoćeš da kažeš da ako na alternator od 12 v stavim regler za 48 v nema problema da on pravi struju jačine 48v?
Mislim da grešiš.
Zašto bi onda Iskra pravila alternatore za sve voltaže. I ne bi se oni i onako, na prvi pogled razlikovali.

--- Kraj citata ---

Verovatno je neko od forumaša doživeo da mu crkne regler i da mu popiče sve sijalice koje su tog momenta upaljene.

A ono drugo.Možeš da staviš i regler na 24v (mnogo je sa 12 na 48v)samo je pitanje struje koji će taj alternator dati.Snaga je proizvod napona i struje.povećaš napon smanji se struja.Uzročno je tu i konstrukcija alternatora.verovatno bi morao i veći broj obrtaja.

Alternator je u suštini najobičniji trofazni generator.U sebi ima diode(opet ograničavajući faktor) za odredjenu struju koje prave jednosmerni napon.

zorter:
Ljubac, mislim da nisi bas potpuno u pravu, (a ni Dule).

Na alternatoru pise 12V/100A. Sta to znaci?

Znaci da se u alternatoru nalazi regulator (koji nije sastavni deo altermatora kako Dule kaze) koji ne dozvoljava da iz alternatora "izadje" vise od 12V, (u stvari je to 14V), bez obzira na brzinu obrtaja rotora.

A 100A znaci da su namotaji i diode dimenzionisane da mogu da proizvedu i propuste 100A kroz sebe.


Inace, teoretski, svaki alternator od 12V na dovoljno velikom broju obrtaja bi mogao da proizvede i 48V, ali je pitanje kolika je ta brzina obrtaja? Koliko se alternator mehanicki greje na tim obrtajima usled konstatnog veceg trenja? Da li su lezajevi (lageri) predvidjeni za tu brzinu okretanja?
A on ce i dalje davati mogucnost optercenja 100A iako je napon povecan, znaci dace vecu snagu.

E sad, u fabrici, se nekad prave identicni uredjaji za vise nazivnih proizvoda a izmene se samo neki sitni delovi. Moguce je, recimo, da iskra radi alternatore za 24V, a izmenama reglera, prodaje ih i za 12V i za 48V.

Hteo sam reci, Dule, da ne mora da znaci da je u ISKRI za svaki napon, nova konstrukcija.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju