Ljubac, mislim da nisi bas potpuno u pravu, (a ni Dule).
Na alternatoru pise 12V/100A. Sta to znaci?
Znaci da se u alternatoru nalazi regulator (koji nije sastavni deo altermatora kako Dule kaze) koji ne dozvoljava da iz alternatora "izadje" vise od 12V, (u stvari je to 14V), bez obzira na brzinu obrtaja rotora.
A 100A znaci da su namotaji i diode dimenzionisane da mogu da proizvedu i propuste 100A kroz sebe.
Inace, teoretski, svaki alternator od 12V na dovoljno velikom broju obrtaja bi mogao da proizvede i 48V, ali je pitanje kolika je ta brzina obrtaja? Koliko se alternator mehanicki greje na tim obrtajima usled konstatnog veceg trenja? Da li su lezajevi (lageri) predvidjeni za tu brzinu okretanja?
A on ce i dalje davati mogucnost optercenja 100A iako je napon povecan, znaci dace vecu snagu.
E sad, u fabrici, se nekad prave identicni uredjaji za vise nazivnih proizvoda a izmene se samo neki sitni delovi. Moguce je, recimo, da iskra radi alternatore za 24V, a izmenama reglera, prodaje ih i za 12V i za 48V.
Hteo sam reci, Dule, da ne mora da znaci da je u ISKRI za svaki napon, nova konstrukcija.