Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.  (Pročitano 39699 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #30 poslato: 17, 10, 2010, 14:58:19 posle podne »
Dule, sve ono što ste naveli u prikazu uporednih karakteristika toliko govori samo za sebe da nikakav drugi, dodatni, argument više nije potreban.
Samo neko nedobronameran i po prirodi zavidljiv nalaziće i dalje mane onome što ste uradili.
Ja Vam skidam kapu za Vaš pionirski rad (ovde kod nas).

Sreća je naša što ste bili u prilici da ovo uradite i da nam pokažete da je to moguće i da to radi.

Nemamo svi iste finansijske mogućnosti, a još manje znanja koja su potrebna za ovakvu prepravku.
Jer potrebno je mnogo znati o svemu ovome, a na sve to onda treba dodati i finansijska ulaganja koja nisu mala.

Istina, to sve treba posmatrati kao investiciju koja će se u relativno kratkom roku vratiti ali ipak, ovo je jedna od onih situacija u kojima čovek mora prvo da plati, pa posle da uživa u plodovima onoga što je platio - za sada drugačije nije moguće.

Kamo lepe sreće kada bi u ovoj državi bilo moguće podići neki kradit kojim be se isfinansirale ovakve prepravke koje su mnogostruko korisne, kako pojedincima koji bi ih primenili tako i zajednici.

Mi, koji bismo prepravili svoje ladje, uštedeli bismo na troškovima goriva i održavanja, a doprineli bismo zaštiti okoline.
Medjutim, kod nas postoje samo zelenaške kamate koje su zakonom zabranjene u drugim državama, a kod nas država ništa ne čini po tom pitanju - naprotiv.

Zato, još jednom, hvala na detaljnom prikazu ove transformacije i na detaljnim objašnjenjima samog postupka i mogućnosti e-pogona, kao i podataka o stvarnim troškovima koje ste imali. Siguran sam da će vremenom na stranicama ovog foruma još neko dodati svoju priču na ovu temu.

Inače, ovu temu sam sa zanimanjem pratio jer, osim od Vas, bilo je dosta podataka koje smo dobili od Zortera, Markea i još po nekog. Mislim da su ovakve teme i ovakvi tekstovi ono što će održati forum i pomoći mu da se razvija kao mesto gde zainteresovani mogu da dodju do kvalitetnih informacija.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #31 poslato: 17, 10, 2010, 16:25:17 posle podne »
Sve bi bilo jos lepse da se ne pokusava dobiti efikasna deplasmanska voznja od gliserskog korita.
Naime gliserska korita su pravljena da pri porastu brzine pocnu da pruzaju veliki hidrodinamicki otpor pretvarajuci ga u uzgon da bi izbacili camac iz vode i podigli ga na glisirajucu povrsinu. Zato ce dalje povecanje brzine povecavati hidrodinamicki otpor korita i zahtevati mnogo vise snage od odgovarajuceg deplasmanskog korita.  Primer je kad gliseri uspore pored nas i zaoru povrsinu toliko da nas zaljuljaju a kad projure ima samo dva kratka talasa jer ne oru vodu.  Bojim se da to ponistava dosta truda i dovitljivosti ulozene u projekat.
Nadam se da ipak nije cisto glisersko korito i da ce uspeti da ekonomicno plovi na nekih 10-12km/h. Bez toga nema smisla jer toliki camac nema svrhu ako se ide do Sveba i Medjice on je ipak za duze relacije i pravo uzivanje. Mozda bi u kombinaciji sa vanbrodskim motorima mogao da izglisira a onda bi se drasticno smanjila potrosnja po predjenom Km. S druge strane elise na elektromotorima ne mogu biti efikasne i za sporu voznju i za glisiranje pa je to onda problem.

Sve u svemu: "Ipak se okrece".

 
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #32 poslato: 17, 10, 2010, 18:54:09 posle podne »
Ne insistiram da sam u pravu a nisam ni spomenuo tabanase, oni nisu pravi deplasmanci, (pre poludeplasmanci) brzi deplasmanci su jedrilice recimo, ne izdignu se iz vode a idu jako brzo sa malo snage, takodje i kajaci, razaraci i slicno uglavnom uski dugi sa jako malom napadnom povrsinom. Noviji imaju i kljun pod vodom koji smanjuje ceoni otpor. Kod glisera (trebalo bi da) korito pruza najveci otpor na granici kad treba da izglisira da bi ga izbacio iz vode i to mu nije mana tako je namerno uradjen a na tim brzinama se nikako ne igra vec gura ispred sebe vodu kao buldozer da bi ga taj otpor izdigao a onda poleti. E sad nisam siguran da je vas camac cisto glisersko korito ali sam tako razumeo iz teksta dosada i motora koje je originalno imao.


Ako gresim izvinjanavam se i nije mi namera da nesto omalovazim samo sam mislio da bi bilo idealno probati na koritu koje se dobro ponasa sa motorima manje snage na nekim krstarecim brzinama oko 12 -18km/h.

Recimo jedrilica bez kobilice (samo korito) kome bi teske baterije bile odlican balast a letela bi i sa 10tak konja.
 
Marke

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #33 poslato: 17, 10, 2010, 20:30:46 posle podne »
Ovo Duletovo razmatranje mogu samo da potvrdim jer sad su i meni neke stvari dosle u glavu i odakle mi razlika u brzini u poredjenju sa Istranka pasarama:good:

U mom primeru moj T495 je glisersko korito koji je i u orginalu tj bez ove sad produzene vodene linije onom krmenom nadogradnjom uvek brze plovio (pricam o deplasmanskim brzina tipa10-11km/h) od pasare Istranke koja je istih dimenzija tj. 5m  Koristili smo isti motor Evinrude i Jonson od 6ks ali sam ja uvek imao vecu brzinu  za 1-1.5km/h tj za 10-15% i pri tom manje talase pravio




Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #34 poslato: 17, 10, 2010, 22:04:57 posle podne »
Pa i kazem za vece brzine je problem jer kad idete dalje zelite da plovite preko 15Km/h a i sam Dule rece da je oko 17km/h problem s otporom. Kazem zato sto mislim da treba dostici te brzine kod vecih plovila za duze plovidbe.  Naravno da je dobro i 12 Km/h ali bi bila prava stvar ako se moze brze krstariti.   Sto se tice poredjenja ne mogu da se porede tako razliciti camci.  kao Istranka je tipicni deplasmanac a T495 tipicni gliser ima boljih i losijih korita pre svega. Mali shark je cudo od promasenog dizajna ali ga ljudi koriste i uzivaju iako ide brze unazad nego unapred.
Marke

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #35 poslato: 17, 10, 2010, 22:31:18 posle podne »
dule jel prodajes te motore sto si povadio iz azimuta

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #36 poslato: 18, 10, 2010, 00:09:43 pre podne »

            Nesto tu ne pije vodu oko deplasmanaca i glisera,a stavivsi akcenat na
brzinu plovidbe.
            Da je to tako prestali bi da prave deplasmance jos kad je izbila prva na-
ftna kriza,a nisu.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #37 poslato: 18, 10, 2010, 09:31:43 pre podne »
A šta zna dete, šta je 300 kila!  :lol: :dance1:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #38 poslato: 18, 10, 2010, 09:46:14 pre podne »
Pa na to sam i mislio da takva jedrilica najbolje moze da pokaze sve prednosti elektropogona.

Pozdrav.

Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #39 poslato: 18, 10, 2010, 10:42:28 pre podne »
Odlicno, ako je ovo 12km/h onda ce dobro ici i na 17Km/h. Deluje kao da je 5Km/h. Mislim tako mirno klizi. 
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #40 poslato: 18, 10, 2010, 15:26:11 posle podne »
...........
Što se mene tiče ja sam uradio šta sam uradio. Jedno godinu dana ću se voziti ovako a onda verovatno jači motori. .......

Mislim da ti nece trebati. Bices ti zadovoljan i s ovim. :good:

Ko ce povecavati kapacitet baterija, veci agregat...... Samo da uzmes prave elise i sve ces ostaviti ovako a dobices ono sto si zeleo!!! :good: :good:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #41 poslato: 19, 10, 2010, 08:11:47 pre podne »
E kad cemo da docekamo da se motori menjaju za jace i bolje koji god da su pa da nam ih ugrade u marini koja ima prave majstore i uslove a ne da sve krpimo stedimo improvizujemo i sami unapredjujemo?
Ovo na cemu mi plovimo drugde prodaju i kupuju bolje.
Mozda ce nasa deca moci da biraju i plove na lepim i novim camcima a da nam reke budu ciste.
Ali ima i ovo svojih drazi.

 
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #42 poslato: 19, 10, 2010, 19:13:49 posle podne »
Jos jedan veoma vazan podatak o klasifikaciji radne temperature motora prema njihovim uslovima rada:

Klasa C - do 220stepeni (Automobili, brza zeleznica i teski uslovi rada)
Klasa H - do 180stepeni (klasicna zeleznica)
Klasa F - do 155stepeni (celokupna industrija)
Klasa B - do 130stepeni (jeftina izvedba i mali motori)
Klasa A - do 90 stepeni (motori koji pokrecu sitne kucne aparate)

Naravno prema ovoj klasifikaciji se vrsi i klasifikscija izolacije motora.

A i lezajevi za elektromotore se tako proracunavaju. U industrijskoj primeni najcesce vidjeni maksimum je 100.000 radnih sati sa domazivanjem.

Hladjenje ovakvih motora je vazdusno. Najcesce tamo gde ima mesta,motor se hladi prinudnim ventilatorom. Sopstveni ventilator je nemoguc,jer ne mozes vrteti ventilator na 10.000 obrtaja a da podjednako dobroradi i na 250 obrtaja (na primer). Kod sportskih auta je hladjenje bezventilatora - znaci koristi se strujanje vazduha jer je brzina auta dovoljna da obezbedi dovoljan protok vazduha.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #43 poslato: 20, 10, 2010, 06:02:10 pre podne »
.........
Da li bi bilo rešenje dodati na kućišta motora aluminijumske hladnjake? Kao one na diodama.

Kako ne bi. :good:

Mada, Dule, ja mislim da se tvoji motori uopste ne greju vise nego sto je, za njih, dozvoljeno. Pokusaj da nadjes kojoj klasi pripadaju pa ces znati sta da radis. Mozda taj podatak ima i na plocici na motoru. U svakom slucaju je to preko 100 stepeni. A to je prilicno velika temperatura za kontrolu na "dodir" rukom.
Mozda ima na nekom viljuskaru oznaka ili po oznaci motora moze da se nadje taj podatak.

Van mreže locomotiveMEN

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 1
  • www.mojaladja.com
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima .... Vol 2.
« Odgovor #44 poslato: 09, 04, 2011, 22:37:52 posle podne »
motori koje je dule ugradio su sa rednom ili paralelnom pobudom ?