Verovatno ce mnogi prepoznati stihove Djordja Balasevica u naslovu teme... tako sam i ja zavoleo moj Misisipi otkrio da samo tu na reci imam mir i da tu svaki uzitak dobija novu dimenziju bilo to da je samo kafa na splavu ili sumrak na chamcu uz tihu muziku i dobro drustvo.
Sad kao i svaki prosecni zitelj ove nase napacene drzave stalno sam razapet izmedju zelja i mogucnosti !
Godinama sam na reci i upravo sam pazario svoj cetvrti camac. Uvek su to bila samo korita koja negde u mojoj i burazerovoj glavi (da on je moj saucesnik i sapatnik u svim sumanutim projektima) imaju "materijala" da postanu pravi camci.
Prvi camac je to i bio ...posle stotinak sati u nasem dvoristu osvanuo je pravi mali dnevni kruzer .Divno nas je sluzio tri sezone i prodali smo ga nakon prve finansiske frke ,nekako covek se prvo toga otresa kad zatreba kinta....
Puno mi je bilo zao tog camceta i danas dan ga vozi momak sa Novog Beograda koji ga je od mene pazario ...uvek sa setom ispratim pogledom kad projezdi sa novom novcijatom hondom od 20 konja.
Onda je nastala pauza ,apstinencija dve godine sam proveo bez camca...ruzan osecaj kad sedis na kopnu i gledas pasarice ,glisere i kojekakve 'metalne bojlere kako " treniraju hedonizam na vodi a ja nista.
Drugi camac sam iskopao na Adi kod chuvenog Rake , bio je to maleni fisherman nadrkanih linija cuvenog italijanskog proizvodjaca super sega mega brzih glisera "Tullio Abate" mislim da se pise ovako i preko oglasa kupim marinera od 25 konja iz 97 od nekog tipa iz Smedereva koji navodno uvozi motore iz Svajcarske. Odma mi je sve to bilo sumnjivo ,motor smo probali na Dunavu i trazio je "mali servis " zbog knedle na gasu i naravno neki momak ga je servisirao turirao do iznemoglosti a ja i burazer strpljivo cekali ...
Kako je radio na probnoj voznji tako je posle nekoliko sati uptrebe nastavio da trokira kao plucni bolesnik ,burazer ga je popravljao u nedogled ..karburator..paljenje ..karburator ..paljenje i tako ...ja sam predlagao da ga otshrafimo sa daske i da se ko ljudi doveslamo kuci .
Ta sezona mi je presela mada sam ojacao veslajuci Tulija ...zaklucismo ipak da nam treba nesto sa kabinom i tulio ode u oglase .....
Treci je sad vec legendarni Toma Sojer ,ako nista drugo onda po tome sto izmami osmeh zbog naziva ili zbog svog cudnog izgleda... e Toma Sojer je posebna prica...
Toma je samostalni projekat jednog interesantnog chaleta iz Titela .Na sharpi korito jedrilice nakalemio je kabinu od jedno tri metra duzine i stojece visine ,ko je plovio Savom oko Medjice sigurno je zapazio ovaj chamac na kant!U kabini ima tri lezaja sudoperu plinchek gomilu pregradica upravljacku konzolu i sve to jako pedantno i ergonomski rasporedjeno kao da je Nemachka kamp kucica ! Sad da se malo vishe ljulja ljulja se chinjenica ali zato sa malim parsunom ide ko zmaj...samo0 da napomenem da smo i parsuna pazarili u Smederevu :-)
Nije imao nikakvih kvarova osim...sto mu je plovak u karburatoru potonuo i malo je motorce presisavalo ali to je vec diplomirani kinezolog ( chitaj kao moj brat) uspesno izlecio .
I najzad dolazimo do poetka price o mom samostalnom projektu ..Toma je postao burazerov a ja sam kupio mladjani gliser iz 78 godine i resio da ga kastumiziram po svojoj meri. Ko kaze da je star nek pogleda kakve su cure 78 godiste i odma ce mu biti jasno da to nije za potcenjivanje!!
Dakle plan mi je da preradim nadogradnju tj razmontiram vetrobran i nad malom kabinom uradi nadkabinu .
Primenjujem sistem da odrdim metalnu podkonstrukciju od tankozidnih cevi a onda oblozim tankim shperom i impregniram stakloplastikom. Ukratko to je to i danas mi je dan 1
slede slike.... ako bude interesovanja objavljivacu sve faze rada i promene.