Autor Tema: Homemade E-outboard  (Pročitano 26848 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #30 poslato: 28, 08, 2010, 23:31:30 posle podne »
Hvala jos jednom svima na cestitkama.

 Inace,koliko vidim, a ubedjen sam da sam u pravu, ovi mali motori su idealni za mirne vode, pecanje u relativno malom krugu gde je potrebno samo pomeranje za boljim mestom i na pomocnim plovilima gde nije potrebnaneka velika brzina, snaga, autonomija. Za te uslove su idealni i ovi mali akumulatori iz TROTICA koji su ukupno teski oko 5-6kg a imaju struje za oko sat vremena voznje.
« Poslednja izmena: 29, 08, 2010, 09:27:15 pre podne zorter »

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #31 poslato: 29, 08, 2010, 13:38:53 posle podne »
Zorteru, mozda ima ovde nesto i za tebe sto je Zoran napomenua na: http://www.burzanautike.com/testovi/viko-25-ecopower

 Može i na struju
EcoPOWER u nazivu testiranog Vika 25 znači da ga pokreće elektromotor, što ga čini prvom takvom jedrilicom koju smo imali prilike testirati. Pogonski elektromotor ima maksimalnu snagu od 3,6 kW kontinuiranog opterećenja, dok u trajanju od 1 minute može razviti i 4,6 kW. Struju crpi iz 6 gel akumulatora napona 6 volti i kapaciteta 200 Ah, što znači da cijela instalacija radi na naponu od 36 volti. Zbog bržeg punjenja akumulatora ugrađena su 2 punjača, pa je za potpuno punjenje na 220 V potrebno oko 7 sati.
Motor je spojen izravno na osovinu, bez kopče i mjenjača, i cjelokupni rad motora kontrolira elektronika, tako da u cijelom sustavu nema nikakvih sajli, ni za gas ni za mjenjač. Zahvaljujući takvom sustavu, moguće je puniti akumulatore i u plovidbi: jednostavno se odabere opcija pri kojoj okretanje trokrakog propelera svojom rotacijom stvara struju. Zbog toga su u elektromotor ugrađeni visokokvalitetni trajni magneti iskoristivosti 90 %. Viko 25 s ovakvom motorizacijom za manje od 10 sekundi postigne brzinu od 5 čvorova, a maksimalna  brzina, po mirnom moru, iznosi oko 6,5 čvorova. Težina cijele instalacije, koja uključuje motor i akumulatore kreće se oko 250 kg, od čega na motor otpada 40, a na akumulatore preostalih 210 kilograma. S ovim akumulatorima autonomija pri brzini od 5 čv, kada motor troši oko 1,5 kW/h je oko 4 sata, a akumulatori bi prije zamjene trebali izdržati od 5 do 7 godina normalne uporabe. Cijeli sustav elektromotornog pogona, koji uključuje motor, punjače, akumulatore i instalaciju košta oko 5.000 eura, dok jednocilindrični dizel motor ekvivalentne snage košta oko 6.000 eura. Prednosti električnog pogona su prvenstveno ekološke prirode, a najznačajnija je "zero emission" - nepostojanje ispušnih plinova što omogućava plovidbu i po ekološki zaštićenim područjima poput jezera i nacionalnih parkova. Uporabne prednosti su to što nema spremnika goriva i pripadajuće instalacije, mogućnost stvaranja "pogonskog goriva" iz sunca i vjetra, te mogućnost korištenja kao dodatnog pogona  kada ima premalo vjetra kako bi se dobilo na brzini. To kod motora s unutarnjim sagorijevanjem nije moguće, budući oni ne mogu raditi dok su nagnuti na bok.

Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #32 poslato: 29, 08, 2010, 15:47:18 posle podne »
Misho, sve smo to takoreci apsolvirali na takvim primerima. Oni se uglavnom odnose na more i motore u brodskoj verziji. Tako nesto upravo radi i Dule na njegovom "Azimut"-u. Ovo sto sam ja pokusao je nesto sasvim drukcije, a takodje je vezano za jezera i mirne vode (mada moze da se koristi i na rekama), upravo zbog zakonske regulative koja zabranjuje upotrebu motora sa umutrasnjim sagorevanjem, iz ekoloskih razloga.
Ovi motorchici su male snage, male potrosnje a relativno velike upotrebljivosti i autonomije. I na njih mogu solarni paneli i windgeneratori, ali su uglavnom predvidjeni za mala plovila poput ribarskih camaca, gumenjaka......... Uopsteno govoreci, predvidjeni su za kratka kretanja po reci, moru, jezerima. Za sve ostalo ide ozbiljnija oprema i naravno vise novca i truda.
Hvala ti na odgovoru i sagledavanju ove nase problematike, sto samo govori da ima interesovanja za ovakvu vrstu pogona i kod nas.
Pozdrav!!! :good: :drinks:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #33 poslato: 29, 08, 2010, 18:54:21 posle podne »
Kratak izvestaj sa danasnje neuspele probe. :sorry: :wild:

U svoj zurbi zbog silnih danasnjih obaveza, a u zelji da zavrsim motor i sutra ga ponesem u Bgd, da se prosledi put Leskovca, napravio sam kardinalnu gresku. Naime, posto sam imao nameru da probam sa velikim automobilskim akumulatorima (2 x 60Ah), a do sada sam probe vrsio sa originalnim od Trotica (2 x 12Ah), onako iz navike sam povezao napajanje ne gledajuci na iznake na klemama. Posto su bile obrnute u odnosu na male akumulatore, naravno, "spalio" sam regulator i od probe nije bilo nista. :suicide: Hteo sam saam sebi pojesti nogu, da ne kazem nesto drugo.... :diablo: :diablo:

Evo makar delica utiska kako je to krenulo.

Naravno, posle mi vise nije bilo do slikanja. :nono: :diablo: :scare: :wild: :heat: :suicide:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #34 poslato: 29, 08, 2010, 18:59:40 posle podne »
Do novog pokusaja ce proci nekoliko dana. :sorry:

Tranzistori su vec poruceni.  :good:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #35 poslato: 29, 08, 2010, 19:01:01 posle podne »
Ne mogu da verujem! :shout:

Majstore, sad si nas sve razočarao... A tako smo čekali ovaj izveštaj!
Evo ti jedan drugarski  :on_the_quiet:

Hajde, obraduj nas što pre konačnim izveštajem. :drinks:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #36 poslato: 29, 08, 2010, 19:04:58 posle podne »
Ne mogu da verujem! :shout:

Majstore, sad si nas sve razočarao... A tako smo čekali ovaj izveštaj!
Evo ti jedan drugarski  :on_the_quiet:

Hajde, obraduj nas što pre konačnim izveštajem. :drinks:


Mozes li zamisliti kako je meni. :suicide:

Al, ne dam se ja tako lako. Ne kaze nas narod dzaba, "STO JE BRZO, TO JE I KUSO". Nema zurbe.

No, nije mi prvi put, a poznavajuci sebe (nije sramota priznati svoje greske kad si ih vec uvideo), a siguran sam, nece biti ni poslednji. :wild:

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #37 poslato: 30, 08, 2010, 13:39:50 posle podne »
Svi koji su ikada nesto ozbiljnije i duze radili sa polovima akumulatora doziveli su to bar jednom. Onaj ko ne radi taj i ne gresi...

Komsija, cekam te da se dovezes E-spravom na splav. Ne sumnjam da ces doci...

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #38 poslato: 30, 08, 2010, 15:20:45 posle podne »
Al ga je opravio!!

Bez sale,nista strasno,desava se.Sledeci put neces pogresiti! :download:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #39 poslato: 30, 08, 2010, 16:20:17 posle podne »

       Ne mogu da verujem,
       Ali  izgleda da tako mora da bude.Pa zar nemas kleme za akumulator?
 Da si mi pri ruci usi bi ti navio na 12h.Sada moram da crvenim pred ljudima.
 Imenjace imenjace.
       Ajd sad lagano,to uradi kako treba.  :drinks:
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2181
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #40 poslato: 30, 08, 2010, 17:23:17 posle podne »
Al ga je opravio!!

Свака му част! :)
Профа

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #41 poslato: 30, 08, 2010, 21:22:01 posle podne »
Steta za tranzistore ali samo napred.


Ako smem da predlozim treba ubaciti relej u napajanje a njegova spulna da bude vezana kroz diodu tako da ne ukljuci ako nije pravi polaritet. Ubacio sam u semu i dve LED diode da se vidi da li je dobar polaritet.
 
« Poslednja izmena: 30, 08, 2010, 21:51:52 posle podne marke »
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #42 poslato: 30, 08, 2010, 21:27:45 posle podne »
Marke, ovo postavljam pod obavezno.  :good:
Hvala na savetu. :good: :drinks:

Kad sam ja pogresio, mogu misliti sta se moze desiti Vlasinku koji oko struje ne voli ni sijalicu da zameni!! :taunt: :taunt:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #43 poslato: 30, 08, 2010, 21:54:10 posle podne »
I ja sam ovo ubacio kad sam spalio uredjaj, dok se ne opeces mislis da nikad neces naopako vezati, kako to tebi da se desi a onda cvrc.
Marke

Van mreže Dule HU

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 295
  • Pol: Muškarac
Odg: Homemade E-outboard
« Odgovor #44 poslato: 30, 08, 2010, 21:55:50 posle podne »
Zorter svaka čast samo napred.