Autor Tema: Elise za elektromotore  (Pročitano 14524 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #60 poslato: 04, 10, 2010, 23:39:27 posle podne »
Овај чвор само Дуле може пресјећи! До тада :download: :download: :download:.
Профа

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #61 poslato: 04, 10, 2010, 23:39:36 posle podne »
Nije obratno: Duletu treba manji korak (pitch), a Zorteru ne znam šta bi pomoglo!  :taunt:

 :lol: :lol: :lol:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #62 poslato: 04, 10, 2010, 23:42:00 posle podne »
Sad ste me zbunili. :sorry:

Ipak nije bila greska u koracima. Meni bi trebao veci korak, a za Dula ne znam.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #63 poslato: 05, 10, 2010, 06:28:01 pre podne »
Meni je samo cudan oblik elisa za elektronotore. Kako na malim vanbroskim tako i na velikim brodskim tipovima. Vrhovi im nisu zaobljeni kao na standardnim elisama. Jedna strana im je "ravna", u shpic.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #64 poslato: 05, 10, 2010, 08:32:17 pre podne »
Važi neko generalno pravilo, što manje krakova to bolja iskoristivost, jer jedan krak sledećem bukvalno krade vodu, pa nema punog potiska. Ako je razmak između krakova veći, time je elisa efikasnija. Zato mali motori imaju elise sa manje krakova.
Dule, tvoji motori imaju direktan prenos, zato mislim da, ako staviš još sporiju elisu ( veći prečnik, manji korak) , tvoji motori će se još više grejati, jer će opterećenje biti veće.
Sa manjom elisom smanjuješ opterećenje na motore, a obrtaji se neće bitno promeniti pri istoj brzini.

Smanjivanje koraka za 1, donosi porast od cca 200 obrtaja na motoru (pri prenosnim odnosima između 2:1-3:1, koji su najčešći kod vanbrodskih motora). S obzirom da imaš odnos 1:1, kod tebe će max. obrtaji porasti više, ali tvoji motori ionako neće nikad ići na max. obrtaje.
Ja ipak mislim da tako nećeš rešiti problem pregrevanja, već tek ako smanjiš elise i opterećenje.
 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"