Autor Tema: Elise za elektromotore  (Pročitano 14523 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #45 poslato: 04, 10, 2010, 19:31:00 posle podne »
Mislim da mora da ugradi manju elisu ( u prečniku). Ako se motori pregrevaju, a brod ima dobar potisak, potrebno je rasteretiti motore, ugradnjom "brže" elise, koja će više proklizavati. Smanjiti prečnik i zadržati isti pitch.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #46 poslato: 04, 10, 2010, 19:42:25 posle podne »
Naravno da moze manja elisa. Veca ne moze da "stane". Nekako mi se cini da bi trebala i veca elisa i veci pitch.

Na motoru, koji sam ja radio, stekao sam utisak da zbog manje brzine elise, camac nema dovoljnu brzinu. A  da bi dobio brzinu camca kao sa "starom" elisom, trebalo bi da "pogura" vecu kolicinu vode (tj istu kolicinu vode kao originalna elisa na SUS motoru). A sa brzinom kretanja camca bi se dobila i veca upravljivost.


Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #47 poslato: 04, 10, 2010, 20:51:03 posle podne »
Posto ce tesko menjati precnik elise (bez drasticnih modifikovanja na koritu)

Naravno da moze manja elisa.

Па кажи брате одма' како јесте ... немо' да мутиш воду.

Ако се мотори прегревају и не могу да постигну жељени број обртаја онда мотор не развија довољно јак момент силе како би могао да окреће елису. Да би се смањило оптерећење мотора мора се смањити елиса, смањити корак и/или повећати преносни однос. Тачка.

Али без тачних података то се не може ни приближно израчунати. У том случају се може набавити неколико елиса разних пречника и применити популарна емпиријска метода узалудних покушаја ... лично бих се одлучио за нешто типа 14"x14" на 1000-1200 обртаја или 14"x12" на 1200-1400 ... све зависи од мотора и преноса.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #48 poslato: 04, 10, 2010, 21:18:05 posle podne »
Duletov elektro pogon ima prenosni odnos 1:1.
Motori postižu 600-700 obrtaja ( ako sam dobro shvatio) i pregrevaju se, postižu pritom dovoljnu brzinu i imaju sjajno ubrzanje.
Po meni, to je kao da uzmeš i cepaš auto prvom brzinom celo vreme! Prekratak prenos!

S obzirom da je prenos 1:1, duži prenos se može dobiti jedino drugom elisom.
Mora ići malo brža elisa, koja će imati malo lošije ubrzanje zato što više proklizava. Zato će motori morati da se vrte na 1000 obrtaja da bi postigli istu brzinu, ali će zbog proklizavanja lakše okretati takvu elisu, i neće se pregrevati.
Ne uspevam da pronađem post gde je Dule spomenuo koje su sad elise na brodu. Promer 14 je možda ipak malo premali za tako težak brod.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #49 poslato: 04, 10, 2010, 22:10:13 posle podne »
Ма и ја сам тражио али сад ко за инат нема нигде ... стоји ми у глави нека цифра 19" али нисам баш сигуран ...

Тешко је напамет без података било шта рећи ... са стране струје, електромотори би требало да могу да изгурају далеко више од тих 600-700 обртаја - опет ... напамет, без икаквих података ... ако може, онда то треба искористити. Боље је потерати мотор на већи број обртаја и ставити неки пренос него оставити 1:1. Пренос од 2:1 ће на мотору преполовити момент силе који има сада. Ако Дуле жели да остане на тако ниском броју обртаја, можда би прво требало пробати да се мотор растерети са неким преносом (са зубчастим ременом нпр.) ... можда и не мора да мења елисе.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #50 poslato: 04, 10, 2010, 22:13:02 posle podne »
12hp ETEK Repm permanent magnet max 3200 rpm 3: 1 reduction belt drive to 16" brass propeller.
Профа

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #51 poslato: 04, 10, 2010, 22:27:39 posle podne »
Čitajući ove postove po ovoj temi ne mogu a da ne prokomentarišem...Ja se možda ne razumem dovoljno u toj problematici samo mi nije jasno otkud elisa zna da je tera elektromotor.Ma možeš da vrtiš pedale postigni broj obrtaja i elisa će da odradi svoj posao.U redu,motor se greje..Stavi jači motor...Nema ubrzanje...Stavi motor sa većim obrtnim momentom...Ne vidim nikako vezu elisa-pogon

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #52 poslato: 04, 10, 2010, 22:50:23 posle podne »
Ljubac, tu i jeste problem. Snaga motora i jeste problematicna. Zadovoljavajuce potrebe donosi manji motor a za to je elisa neodgovarajuca. Ako bi motore prilagodjavali elisi, e to onda povlaci vece akumulatore, jace punjace, vecu tezinu..... sto je veci problem nego prilagoditi elisu vec prihvatljivo odredjenom motoru.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #53 poslato: 04, 10, 2010, 22:58:46 posle podne »
Вјерујем да је Дуле до сада ријешио проблем... Прича је  :download:.
Профа

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #54 poslato: 04, 10, 2010, 23:00:48 posle podne »
Aman ljudi,Duletov Azimut je gliser i njegove sadasnje elise su sa jako velikim korakom namenje za postizanje gliserskih tj vecih brzina a kako ce sada na el.pogon imati iskljucivo deplasmansku plovidbu i nekoliko puta manja brzinu za koje su te elise projektovane on mora da smanjuje korak ili kako rece Sale promer i da ih prilagodjava novoj snazi motora za tu zeljenu deplasmansku brzinu...

Al kao sto rece Profa -vec ce to Dule ispravno resiti i nemoramo mi sad glavu zamarati zbog toga :good:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #55 poslato: 04, 10, 2010, 23:02:56 posle podne »
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #56 poslato: 04, 10, 2010, 23:14:05 posle podne »
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.

Netreba mesati babe i zabe!!!
 Tvoji el motori nemogu da postignu poloviinu obrtaja koje je imao sus motor pa je to razlog tvoje relativno male brzine u odnosu na originalni,u tvom slucaju ti bih i trebao da povecavas korak elise ako to budu mogli ti mali motorici da izdrze tj ako budu imali snage da elisu vrte priblizno istim obrtajima sto verovatno nece biti,a Dule je zadovoljan brzinom al zeli samo da rasteriti malo motore tj da im poveca malo br obrtaja a da brzina manje vise ostane ista sto je kontra od tvog slucaja jel da??

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #57 poslato: 04, 10, 2010, 23:30:24 posle podne »
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.

...... sto je kontra od tvog slucaja jel da??

Da, bas tako.

U oba slucaja elise nisu odgovarajuce. I ne govorimo o tome da su isti problemi (osim sto elise ne odgovarju u oba slucaja), vec da elektro pogon i SUS pogon ne koriste iste elise.
Tako sam bar ja sagledao ovu temu!
Dulu bi trebala elisa sa manjim korakom a kod mene sa veci korakom. Ali u oba slucaja definitivno druge elise za konacan uspeh.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #58 poslato: 04, 10, 2010, 23:34:43 posle podne »
Obratno, Zorteru, obratno! :taunt:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #59 poslato: 04, 10, 2010, 23:37:24 posle podne »
Joj, greska "u koracima".

Da, obratno.
HVALA Sale!!! :good: