Autor Tema: Elise za elektromotore  (Pročitano 14525 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Dule

  • Gost
Elise za elektromotore
« poslato: 16, 08, 2010, 20:54:53 posle podne »
Kapetan mi je danas sugerisao nešto što svakako ima smisla. Za elektromotore (e sad nisam siguran da to ima smisla i kod osovonskog voda) se prave posebne elise.
Ja nikako ne stižem da se malo i time pozabavim pa molim sve koji su voljni da malo pomognu. Linkovima, savetima...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #1 poslato: 16, 08, 2010, 21:15:37 posle podne »
Mislim da je Kap u pravu.  :good:
I mene to zanima!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #2 poslato: 16, 08, 2010, 21:21:44 posle podne »
evo ih neke elise









primeticete da je stranica koja "sece" uvek ravna niej zaobljena kao kod klasicnih elisa


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #3 poslato: 16, 08, 2010, 21:23:59 posle podne »
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #4 poslato: 16, 08, 2010, 22:11:32 posle podne »
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?

ja sam pokusavao saleta nb da razumem oko tih picheva al nikako ne uspeh :) jebiga iz like sam :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #5 poslato: 16, 08, 2010, 22:15:18 posle podne »
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?

ja sam pokusavao saleta nb da razumem oko tih picheva al nikako ne uspeh :) jebiga iz like sam :)

 :lol: :lol: :lol: :lol:
Jbg, niko nije savrsen!!! :taunt: :taunt: :taunt:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #6 poslato: 16, 08, 2010, 22:47:33 posle podne »
Pa sta tu ima komplikovano, pitch je rastojanje koje elisa predje za jedan svoj obrt.

Ako napravimo paralelu sa kolima, veci pitch (korak) je slicno kao i visa brzina na menjacu u kolima. Znaci imas veliku brzinu kretanja koju bez problema odrzavas, ali je ubrzanje malo i obratno.

Precnik elise bi bio pandam precniku tockova automobila. Predjes veci put za jedan obrt tocka, ali vise opteretis motor. Upravo se zbog velike snage elektromotora prepurucuju elise od 18-20 inca. 

Broj krakova elise je pandam broju cilindara, znaci finiji rad. A posto ih ima vise to je i opterecenje na njima manje, pa su same lopatice tanje. Ali navodno su takve elise manje efikasne.

Ima tu jos zajebancija tipa poprecnog profila krakova, ugla krakova u odnosu na osovinu... Ma i to je nauka...


"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #7 poslato: 16, 08, 2010, 23:12:15 posle podne »
malo da dopunim -elisa i konstrukcija elise je nauka na koju jos nije stavljena tacka. Recimo u avijaciji elise djele na dvije kategorije lijevu ili desnu i po broju krakova elise
. Elisa zavisno od konstrukcije moze da ostvari svoju snagu kod samog korijena elise ili centra ili na izlazu kraka ili kraja elise. dvokrake elise imaju jaci potis ,brze se poleti ,manji zaletni put,i dosta je bucna pri lomljenju vazduha, trokraka je elisa tisa brza letilica ali treba veci zalet i stednja goriva je prisutna itd sa povecanjem broja krakova,ali je nauka dokazala da najveci potis i snagu ima jednokraka elisa jer uzima pun zamah bez ometanja drugog ili treceg kraka,tako da mnogi ljudi grijese kad ugradjuju motore pa ne dobijaju zeljeni efekat pa pribjegavaju mjenjanjem kopce ili redukcije umjesto da se pozabave iznalazenjem odgovarajuce elise

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #8 poslato: 17, 08, 2010, 01:01:46 pre podne »

Evo jednog programa... pa ko hoće neka ga skine i instalira.
http://www.svetbiciklizma.com/dd/propeler.exe

ja mislim da je tu trik... ovaj program je za elise koje se kace na motore sa unutrasnjim sagorevanjem... ako nisam lupio onda sam u pravu :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #9 poslato: 17, 08, 2010, 09:38:22 pre podne »
Mislim da je Kep u pravu. :good:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #10 poslato: 18, 08, 2010, 02:37:56 pre podne »
Pa ne piše kakvi su motori već samo njihova snaga :)

100 % su outboard klasicni, taj software je pravila neka marina za njihove clanove (gde mi zivimo  :suicide: ) , posto je recimo 1kw el kao 3kw obicnog onda mora i druga elisa definitivno ...

taj obrtni momenat je ono sto celu stvar komplikuje i cini prisupacnom :)

ispada da 100 kila perja i 100 kila olova nisu isto :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #11 poslato: 20, 08, 2010, 02:33:38 pre podne »
evo barba iskopao u drugoj temi

Citat
Dakle ono sto prvo upada u oci jeste da je elektromotor direktno vezan za posebno dizajniranu elisu i da je pod vodom. Znaci nema nikakvih mehanickih gubitaka i verovatno opasnosti od pregrevanja samog motora, a posebno dizajnirana elisa ima znacajno veci koeficijent iskoriscenja od klasicne elise.
Sve u ovom sistemu se svodi na smanjenje gubitaka.

ljudi ima li neko neku informaciju

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #12 poslato: 20, 08, 2010, 02:53:42 pre podne »
jurim svugde po netu i svi nesto nagadjaju ....

ono sto sam procitao kao korisno je da se propeleri prvo prave od drveta radi testiranja pa onda tek od metala za exploataciju ...

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #13 poslato: 20, 08, 2010, 02:55:58 pre podne »
Kako ja shvatam nije tu napravljen nikakav tehnoloski proboj. Vec posto DC motor ima veliku snagu, ali ne i brzinu, on moze da tera sporu elisu uz prihvatljivu potrosnju. A opet se sama elisa dizajnira na osnovu karakeristika motora ili mozda obrnuto. Ona prica, koka ili jaje. U principu, na ovaj nacin mozes da teras ogromne tezine, motorima relativno male snage, jer motor ima ogroman moment, ali ne mozes da postignes vecu brzinu, jer bi motor u tom opsegu opterecenja mnogo trosio. To je po informacijama koje sam do sada iskopao.

http://www.torqeedo.com/us/hn/background-knowledge/propeller-technology-and-hydrodynamics.html

 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elise za elektromotore
« Odgovor #14 poslato: 20, 08, 2010, 02:59:28 pre podne »
hoces da kazes da se dobije teretna varijanta ? i da je onda brzina ogranicena velicinom korita ?