Na svim kvalitetnijim punjacima pise optimalni kapacitet baterija koje pune.Punjaci od 40 A imaju preporuku za punjenje baterija od 300- 400Ah sto se moze videti na mnogo linkova.U SVAKOM slucaju treba kupiti vec spomenuti "pametni" punjac koji puni baterije u 3 ili 4 stepena,sto se obelezava sa IUoU.Ovi punjaci su obavezni za Gel i AGM baterije koje su tehnoloski sasvim razlicite od uobicajenih "mokrih" kakve najcesce koristimo.Takav nacin punjenja optimizuje punjenje baterija,sto na kraju rezultuje boljim kapacitetom i duzim zivotnim vekom.Takodje,za nas je vazno da se baterije nikad ne mogu prepuniti jer kad ne koristite camac nekoliko dana ,takav punjac vam je non-stop vezan na 220V u marini i nikad ne moze prepuniti bateriju.Ukoliko vam baterije nisu vece od 250- :)300 Ah,preporucujem punjac od 20-25A.To je kombinacija koju ja posedujem i vise sam nego zadovoljan zadnjih 6 god.Nije ni zanemarljiva ni razlika u ceni izmedju 20 i 40 A i krece se od 50-100%.Cena dobrog punjaca od 20A je oko 300 Eur napolju.
Nakon svega ovoga logicno se postavlja pitanje kvaliteta punjenja akumulatora dok ste u voznji,dakle alternatorom,jer isti spadaju u losije punjace.Ne bi imalo smisla obezbediti odlican kvalitet punjenja na obali,a dok ste u voznji takav kvalitet punjenja nemate.Za to postoje elektronski regulatori koji rade na istom principu IUoU, velicine su pola boksa cigareta i ugradjuju se izmedju alternatora i baterija.Cena im je oko 170Eur.Ovo je obaveza za Gel i AGM baterije ukoliko hocete da vam traju deklarisanih 10-ak godina.