E, ovako treba... > Elektrika

Akumulatori

(1/35) > >>

broker975fx:
Generalno vidim da se predlaže posedovanje dve nezavisne grupe baterija, jedne za motor a druge za ostale potrošače. Bilo je tu jedan dobar tekst o akumulatorima od kapetana "Baš Jako" na onom drugom forumu. Kad mene na lađi je sledeća situacija, dva stara akumulatora od po 110A sa sklopkom za uključivanje i isključivanje. Jedan od njih napaja Yamahu9 a drugi DMB. Pri paljenju DMB povuče i sa jednog i drugog (pali na 24V). Ko koga ovde puni moram priznati da ne znam ali predpostavljam da dizel puni ova dva a Yamaha kada radi samo njen. Kod mene je situacija da iako je DMB glavni motor, Yamaha se često pali i vrlo često rade oba (znatno brže ide) tako da ova devetka nije baš samo pomoćni motor. Pošto me čeka zamena baterija zanima šta staviti, za početak, da li je isto racimo dve od po 110A ili jedna od 220A. Vredili se iskeširati za nešto iz marin programa ili je isplativije stavljati običnu auto bateriju. Što se tiče amperaže predpostavljam da što više to bolje ali koji bi bio  neki optimum za mene. Od potrošača tu su svtla, reflektor, GPS, sonar, muzika, pumapa za vodu. Od 220V tu će svakako biti lap top i možda po kapetanovom savetu i jadan monitor od 19-20 inči. :superstition:

zorter:
Da li ces jedan ili dva zavisi od DMB motora.Moras videti da li je napajanje motora 12 ili 24V.Moras videti i koji je alternator (12 ili 24V), pa ces po tome odluciti koliko akumulatora moras da kupis.A sto se snage tice zavisi od "dzepa".Naravno da je najbolje sto vece a i tu moras videti po struju punjenja alternatora da ga ne preopteretis.Pozzzzzzzz  :) :good:

broker975fx:
Hvala na odgovorima,
Da li je moguća ova varijanta a to je da mi je poljenje na 24v a posle sve radi na 12v, tako mi je rečeno da je kod mene. Izvinjavam se što sam glup ali sa strujom baš ne stojim najbolje :suicide:.

Kada smo kod voltaže da li je bolje 12V ili 24V?

zorter:
To je moguce ali iziskuje nekoliko prepravki na uredjajima, t.j. iskljucuje sve potrosace da ne bi izgoreli (narocito instrument tablu).Pogledaj koje sijalice imas pa ces znati koji napon je u upotrebi.Sta je bolje zavisi od celog elektro sistema u brodu.Prakticnije je na 12V, jer je lakse naci naci uredjaje na 12V nego na 24V (frizider, TV, radio.....).Obicno se anlasuje na 24V kad je smanjena kompresija (citaj-MOTOR na izmaku) da bi lakse upalio.Za sada ostavi tako, ali planiraj uskoro generalku motora jer nije "zdravo" anlasovati na 24V jer je verovatno anlaser na 12V (ne verujem da je ubacen 24V) pa ako duze anlasujes moze da izgori.Prvo sve to proveri pa ces onda lakse odluciti sta treba.Inace Aka je u pravu kad kaze da ti najvise odgovaraju akumulatori od 180 Ah ako to dozvoljava alternator.Pozzzzzzz :good:

zorter:
Slazem se potpuno sa navedenim preklopnicima, ali mora prvo saznati sta ima od instalacije.Mislim na anlaser i alternator.Ima ljudi koji ugradjuju anlasere od 24V, a ima i onih koji tako vezuju samo pri paljenju zbog lose kompresije.Tesko je bilo sta preporuciti dok se ne sazna tacno sta je u pitanju. A sto se tice akumulatora BLACK HORSE
potpuno si u pravu.Obicno riknjavaju ubrzo po isteku garancije.Ako nema boljih dobri su i slovenacki VESNA.Uz pravilno odrzavanje traju i po pet godina.Najbolje bi bilo kada bi to pogledao (instalaciju) neki autoelektricar pa da znamo tacno sta je korisceno u ladji.Onda nije problem dati preporuke sta i kako uraditi.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju