Autor Tema: Akumulatori  (Pročitano 48821 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Akumulatori
« poslato: 04, 03, 2009, 20:01:10 posle podne »
Generalno vidim da se predlaže posedovanje dve nezavisne grupe baterija, jedne za motor a druge za ostale potrošače. Bilo je tu jedan dobar tekst o akumulatorima od kapetana "Baš Jako" na onom drugom forumu. Kad mene na lađi je sledeća situacija, dva stara akumulatora od po 110A sa sklopkom za uključivanje i isključivanje. Jedan od njih napaja Yamahu9 a drugi DMB. Pri paljenju DMB povuče i sa jednog i drugog (pali na 24V). Ko koga ovde puni moram priznati da ne znam ali predpostavljam da dizel puni ova dva a Yamaha kada radi samo njen. Kod mene je situacija da iako je DMB glavni motor, Yamaha se često pali i vrlo često rade oba (znatno brže ide) tako da ova devetka nije baš samo pomoćni motor. Pošto me čeka zamena baterija zanima šta staviti, za početak, da li je isto racimo dve od po 110A ili jedna od 220A. Vredili se iskeširati za nešto iz marin programa ili je isplativije stavljati običnu auto bateriju. Što se tiče amperaže predpostavljam da što više to bolje ali koji bi bio  neki optimum za mene. Od potrošača tu su svtla, reflektor, GPS, sonar, muzika, pumapa za vodu. Od 220V tu će svakako biti lap top i možda po kapetanovom savetu i jadan monitor od 19-20 inči. :superstition:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #1 poslato: 04, 03, 2009, 20:11:56 posle podne »
Da li ces jedan ili dva zavisi od DMB motora.Moras videti da li je napajanje motora 12 ili 24V.Moras videti i koji je alternator (12 ili 24V), pa ces po tome odluciti koliko akumulatora moras da kupis.A sto se snage tice zavisi od "dzepa".Naravno da je najbolje sto vece a i tu moras videti po struju punjenja alternatora da ga ne preopteretis.Pozzzzzzzz  :) :good:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Akumulatori
« Odgovor #2 poslato: 05, 03, 2009, 00:21:21 pre podne »
Hvala na odgovorima,
Da li je moguća ova varijanta a to je da mi je poljenje na 24v a posle sve radi na 12v, tako mi je rečeno da je kod mene. Izvinjavam se što sam glup ali sa strujom baš ne stojim najbolje :suicide:.

Kada smo kod voltaže da li je bolje 12V ili 24V?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #3 poslato: 05, 03, 2009, 08:58:40 pre podne »
To je moguce ali iziskuje nekoliko prepravki na uredjajima, t.j. iskljucuje sve potrosace da ne bi izgoreli (narocito instrument tablu).Pogledaj koje sijalice imas pa ces znati koji napon je u upotrebi.Sta je bolje zavisi od celog elektro sistema u brodu.Prakticnije je na 12V, jer je lakse naci naci uredjaje na 12V nego na 24V (frizider, TV, radio.....).Obicno se anlasuje na 24V kad je smanjena kompresija (citaj-MOTOR na izmaku) da bi lakse upalio.Za sada ostavi tako, ali planiraj uskoro generalku motora jer nije "zdravo" anlasovati na 24V jer je verovatno anlaser na 12V (ne verujem da je ubacen 24V) pa ako duze anlasujes moze da izgori.Prvo sve to proveri pa ces onda lakse odluciti sta treba.Inace Aka je u pravu kad kaze da ti najvise odgovaraju akumulatori od 180 Ah ako to dozvoljava alternator.Pozzzzzzz :good:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #4 poslato: 05, 03, 2009, 17:52:20 posle podne »
Slazem se potpuno sa navedenim preklopnicima, ali mora prvo saznati sta ima od instalacije.Mislim na anlaser i alternator.Ima ljudi koji ugradjuju anlasere od 24V, a ima i onih koji tako vezuju samo pri paljenju zbog lose kompresije.Tesko je bilo sta preporuciti dok se ne sazna tacno sta je u pitanju. A sto se tice akumulatora BLACK HORSE
potpuno si u pravu.Obicno riknjavaju ubrzo po isteku garancije.Ako nema boljih dobri su i slovenacki VESNA.Uz pravilno odrzavanje traju i po pet godina.Najbolje bi bilo kada bi to pogledao (instalaciju) neki autoelektricar pa da znamo tacno sta je korisceno u ladji.Onda nije problem dati preporuke sta i kako uraditi.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Akumulatori
« Odgovor #5 poslato: 05, 03, 2009, 18:11:40 posle podne »
Zorter, pogledaću ovo čemu si pisao ali mislim da je reč o ovoj budževini da bi lakše palilo. Motor je bio na remontu i po majstoru nema više šta bi moglo da se uradi, po njemu bi trebalo da gura godinama. U subotu mi dolazi električar da mi iščekira instalacije i da mi ugradi obrtaljku, muziku i još neke zezalice pa ću da vidim. Što se tiče Vesne našao sam jedna akumulator od 130Ah i cena nije loša oko 9500 rsd što je jeftinije od 110Ah Bleck Horse. Znači ta Vesna je ok.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #6 poslato: 05, 03, 2009, 18:26:31 posle podne »
Prava stvar, a i cena nije losa.Cak sta vise, veoma povoljno.
A kad dodje majstor, nek pogleda koji je anlaser (na koliko volti radi) i koji je alternator (kojom strujim puni), pa kad budes imao te podatke onda cemo lakse resavati probleme.
I jos jednom, ako ima tih akumulatora slobodno uzmi dva komada, i zaboravices na probleme.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Akumulatori
« Odgovor #7 poslato: 08, 03, 2009, 18:57:14 posle podne »
Evo ovako,
Pazario sam onu Vesnu od 135A. Električar mi je povezao ovaj novi akumulator samo za paljenje a stari za sve ostalo. Motor puni ovaj za ostale potrošače a ovaj novi onda ostaje bez punjenja :suicide:. Uzeo bih ipak onu sklopku o kojoj je bilo reči i ako sam vas dobro shvatio tada bih mogao da biram koji će od akumulatora  alternator da puni. Znači to bi išlo sve preko te sklopke i ja bih mogao da biram koji ću u toku vožnje dopunjavati. Takođe me zanima šta mi je potrebno za dopunjavanje na vezu. Da li da uzmem neki kvalitetniji autopunjač (onaj pametni), kako izvesti tu instalaciju preko štekera na baterije, da li i to može preko te sklopke pa da se isto bira koji će se od akumulatora puniti. To je ova sklopka je li? http://prodavnica.navodi.com/artikal.php?id=568

Proverio sam za anlaser i on je od 12V ali je nasviran da pali na 24V. Sa ovim novim akumulatorom deluje da će da poleti kada zavergla možda bi bilo bolje vratiti ga na 12V, šta mislite?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #8 poslato: 08, 03, 2009, 20:31:19 posle podne »
Potpuno si u pravu sto se preklopnika tice.To je taj.Sa njim biras koji akumulator dopunjavas u toku voznje, a i na vezu.Sto se tice punjaca odaberi neku kvalitetan da ne bi imao problema ali u svakom slucaju uzmi neki sa rezervom snage.Dovoljno ti je maksimalno opterecenje 20A ali nemoj ici na manje od 15A.Mada ako imas dovoljno novca mozes uzeti i onaj od 40A pa preko njega mozes puniti oba akumulatora istovremeno (polozaj 1+2).No ipak bi bilo dobro da na sveki (ali bar na jedan) stavis diodu od nekih 100-nak ampera (najbolje bi bilo da ti auto elektricar izmeri koliko vuce anlaser prilikom anlasovanja pa diodu uzmes malo vecu da se ne bi grejala), da ne bi onaj prazniji "uzimao" struju od onog punijeg pa ga tako nepotrebno praznio.
Sto se tice anlasera bilo bi dobro ako ga novi akumulator dovoljno brzo vrti da ga vratis na 12V, jer onda i nije strasno ako ga i duze anlasujes.Samim tim cuvas i ostatak instalacije.Naravno ako je motor dobar (kompresija) on ce upaliti i na 12V.Pozzzzzzz

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Akumulatori
« Odgovor #9 poslato: 08, 03, 2009, 21:02:58 posle podne »
Hvala na odgovoru, nisam znao za maximalnu amperažu :suicide:punjača,
zanači da ne može neki od ovih http://www.srafovi.com/index.php?categoryID=82
i da li znaš gde mogu da nađem tu diodu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Akumulatori
« Odgovor #10 poslato: 08, 03, 2009, 22:30:12 posle podne »
...Dovoljno ti je maksimalno opterecenje 20A ali nemoj ici na manje od 15A...

sto ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: ???: Akumulatori
« Odgovor #11 poslato: 08, 03, 2009, 23:44:22 posle podne »
@ broker

Vidi, moja preporuka ti je da batalis te jeftine punjace za kola. To su punjaci za kola, tojest, punjac koji prikljucis na prazan akumulator, sacekas X sati i skines ga. Oni nisu predvidjeni da stalno pune akumulator. Odvoj malo vise novca kad budes mogao i uzmi brodski "pametni" IUOU punjac koji je predvidjen da radi kad god imas napajanje od 220V. Tako su ti akumulatori uvek puni ako imas 220V prikljucak na marini. Takodje, oni daleko efikasnije pune od obicnih, posto u prvoj fazi punjenja drze konstantnu struju, za razliku od obicnih kojima stalno opada struja punjenja, kako raste napon. Ja imam Mobitronic/Waeco od 45A, vec 5 godina i prezadovoljan sam. Kod nas ih imas u http://www.polarklima.rs/srpski/kontakt.htm. Mozes pogledati i na http://www.waeco.com/en/331.php.

Imas i "Quick" punjace, koji su takodje odlicni, ali mislim da ih kod nas niko ne prodaje...
Ne treba nista vise od ovoga.Aka je potpuno u pravu i sve je u pravu.
A za diodu cu pogledati pa cu ti javiti.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
???: Akumulatori
« Odgovor #12 poslato: 09, 03, 2009, 03:37:22 pre podne »
Nisam baš siguran da je dobro puniti obične olovne akumulatore ( a nešto mi se čini da većina ima takve na čamcima) sa tako jakom strujom, tipa 40 A. Dosta puta sam čuo da je najbolje da se pune sa strujom jačine 1/10 nazivnog kapaciteta, što bi značilo da za akumulator od recimo 100 Ah optimalno punjenje bi bilo strujom od 10 A, samo što bi to znatno potrajalo. Ali sa druge strane i prosečan alternator puni sa 50 - ak A, pa mi to baš nije najjasnije, ali navodno ukoliko se puni konstantno jakom strujom mogu da se pokrive ćelije.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Akumulatori
« Odgovor #13 poslato: 09, 03, 2009, 09:23:23 pre podne »
Zovem danas ove iz Polarklima za ove punjače da vidim koja je cena, šta mislite da li je možda pametnije sačekati sajam sledeće nedelje, barem bi ponuda mogla biti veća ako neće cena :nono:

Sve u svemu i taj punjač se kači na sklopku a napolje ide šteker, npr onaj kvalitetniji sa poklopcem i to je to je li?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Akumulatori
« Odgovor #14 poslato: 09, 03, 2009, 09:24:47 pre podne »
Zato i kazem ispravljac od nekih 40A da bi mogao da omoguci vecu struju punjenja ako se akumulator vise isprazni.Svaki akumulato u pocetku punjenja povuce vecu struju neko kasnije kad se malo dopuni.Nijedan akumulator se ne puni istom strujom od pocetka pa do kraja.Olovni akumulator od 135Ah ce u pocetku povuci sigurno 15-20A a pri kraju punjenja oko 2A.A da ispravljac to izdrzi bez grejanja i pregorevanja mora imati rezervu snage (struje punjenja).Ako su malo ispraznjeni i imaju one diode na sebi onda paralelnom vezom mogu oba da se pune istovremeno sa jednim ispravljacem, jer ce svaki "povuci" onoliko struje koliko mu treba.Ako je to mnogo i postoji mogucnost pregorevanja dovoljno je u pocetku punjenja (bar sat vremena), ubaciti redno jednu sijalicu od fara automobila da obori napon na akumulator da bi oborio i struju punjenja.Pa nije bez veze alternator 50A.I on a i ispravljac treba max da daju tu veliku vrednost koja traje kratko i retko ali time se obezbedjuje sigurnost od pregorevanja.