Autor Tema: Хидро-крила  (Pročitano 15786 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #15 poslato: 14, 07, 2010, 13:41:45 posle podne »
Evo, i ja sam zainteresovan.
Nadam se da su svi zainteresovani svesni da montaža hydrofoila zahteva bušenje kavitacione ploče na vašem motoru.
Ako vam se ne dopadne, posle vam ostaju 4 rupe za uspomenu na test.

jeap ... ali ako test urodi plodom onda cu imati hidro foil povezan kroz njih  :good:

Van mreže BeoMarine

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 99
  • Pol: Muškarac
  • Miro
    • BeoMarine Nautička oprema
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #16 poslato: 14, 07, 2010, 15:36:45 posle podne »
Naravno da mozemo da organizujemo test, uvek zelimo da izadjemo u susret nasim nauticarima. Jedini problem je sto zbog povoljne cene imamo na stanju jos samo 2 kom za motore preko 50HP, ali sl nedelje nam stize roba tako da bi tada trebalo da se steknu uslovi za test.
Beomarine nautička oprema, za više informacija marketing@beomarine.rs    www.beomarine.rs
011/312-15-52;  312-15-53

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #17 poslato: 14, 07, 2010, 21:19:11 posle podne »
Koliko vidim svi su ispod 50 konja, bilo bi dobro da pozovete i Nauticar da i oni proprate textom u novinama,  korisnik Manda vam moze pomoci oko kontakta i predstavljanja ideje ...

moj predlog je da odvojite jedan Hidro foil koji bi svi probali , nadjete majstora koji ce da ga monitora i svako proba taj isti na svom camcu ... naravno izvrse se merenja i prezentuju se... ako se pokaze da rade niko nece zaliti 2000 i kusur dinara za komad :good:  a tu je i radnja pa ce uzeti jos po nesto   :friends:


Van mreže ronac

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 919
  • Pol: Muškarac
  • Vucedolski vuk
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #18 poslato: 14, 07, 2010, 22:19:08 posle podne »
Ja bih odma onu do 50,putujem u petak na Djerdap. :good:

(iako je nema) :diablo:
Lisica je najmudrija životinja, ali je njenih koža najviše na prodaju!

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #19 poslato: 16, 07, 2010, 12:51:10 posle podne »
Ako mogu da uskočim sa svojim komentarom ... ja ovde vidim dva sistema:

Prvi je hidrofoil koji se vidi na slici koju je postavio BeoMarine i koja liče na avionska krila. Hidrofoil uvek generiše vertikalni potisak i obzirom gde je postavljen, podiže krmu. To može imati za efekat da čamac lakše izglisira, na manjoj brzini nego bez krilaca. Ukoliko je korito takvo da se pramac jako izdiže neposredno pre glisiranja, onda će efekat krilaca biti izraženiji. Kod deplasmanca ovo nema nikakve svrhe stavljati na motor.

Drugi sistem je ovo što je postavio mossi. To mi više liči na nešto što usmerava protok vode preko elise ali sam uveren da neće imati nikakav efekat na podizanje krme. Ovo bi moglo imati uticaj i na deplasmanski režim plovidbe.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #20 poslato: 16, 07, 2010, 14:41:19 posle podne »
Ako mogu da uskočim sa svojim komentarom ... ja ovde vidim dva sistema:

Prvi je hidrofoil koji se vidi na slici koju je postavio BeoMarine i koja liče na avionska krila. Hidrofoil uvek generiše vertikalni potisak i obzirom gde je postavljen, podiže krmu. To može imati za efekat da čamac lakše izglisira, na manjoj brzini nego bez krilaca. Ukoliko je korito takvo da se pramac jako izdiže neposredno pre glisiranja, onda će efekat krilaca biti izraženiji. Kod deplasmanca ovo nema nikakve svrhe stavljati na motor.

Drugi sistem je ovo što je postavio mossi. To mi više liči na nešto što usmerava protok vode preko elise ali sam uveren da neće imati nikakav efekat na podizanje krme. Ovo bi moglo imati uticaj i na deplasmanski režim plovidbe.

Bez obzira na njihov oblik i izgled ( to je do dizajnera), oba Hydrofoila imaju istu funkciju i izazivaju isti efekat, tj. olakšavaju izglisiravanje. Mislim da bi se iznenadio kada bi Mossijev hydrofoil testirali uporedo sa ovim iz Lalizasa.
Poprilično sam siguran da bi Mossijev ( SE 200, ako se ne varam) imao bolje rezultate.


U pravu si što se jednog tiče- hydrofoil nema smisla stavljati na deplasmance.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #21 poslato: 16, 07, 2010, 17:19:32 posle podne »
Našao sam na netu dobar opis funkcije i namene hydrofoila, stvarno nisu svi isti niti za istu namenu.

Fins are designed for different purposes! There are hydro foils like the Doel-Fin which (like airfoils) create lift and provide stability, especially when engine is elevated and there are hydro spoilers, with turned down trailing edges which create some drag but help bring down the bow of a stern heavy boat and are best at improving hole shot. The hydrofoils should increase performance and economy when engine trim/height allows fin to ride at or slightly above water's surface at speed. The hydrospoilers tend to decrease top speed and economy but if bringing the bow down and hole shot are prime objectives they are just the ticket.

Kratak indirektan prevod:
Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.
Hydro spojleri, kako ih nazivaju, imaju oborene ivice na dole, čime pomažu izglisiravanju i stabilnosti na nemirnom moru/reci. Pogodni su za brodove sa teškom krmom, jer obaraju pramac na dole, ali zato dovode do gubitka na max. brzini i ekonomiji.

Mislim da je upravo to razlog mnoštva oprečnih iskustava sa ovim stabilizatorima. Ljudi u neznanju kupe pogrešan model, i dobiju pogrešan efekat. Ono što je definitivno, nijedan model nema efekta za deplasmance.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #22 poslato: 16, 07, 2010, 17:49:21 posle podne »
Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.

e to mi treba !

beomarine kad ce test imamo li neki datum ?

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #23 poslato: 16, 07, 2010, 18:20:47 posle podne »
probao sam i povecao max brzinu sa 51 km/h na 53 km/h
Koji model? Osim max brzine jel bilo i još nekih poboljšanja ili možda negativnih efekata?

Van mreže bokilidragon

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 1
  • www.mojaladja.com
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #24 poslato: 06, 07, 2012, 15:13:23 posle podne »
Dobar dan svima.Imam jedan veliki problem kupio sam jamahu 20 konja i hidroprofil SE200 koji je ok za taj motor.E sada sam promenio motor kupio sam tohatsu 50 konja.Zanima me da li ja mogu da stavim ta hidro-krila na motor od 50 konj.U specifikaciji pise da su krila za motore do 40 konja a preko je SE300.Stabi se desili ako bih stavio SE200 na motor od 50konja?Hvala

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #25 poslato: 06, 07, 2012, 16:36:10 posle podne »
Pretpostavljam da će osnovna prepreka biti fizička veličina samog Hydrofoila, tj. da li je otvor dovoljno širok da sedne na kavitacionu ploču većeg motora, sa širim "vratom".
Ako uspeš da ga namontiraš na taj Tohatsu, onda je sve ok. Zbog manjeg krila, efekat će možda biti manje izražen, ali sigurno će biti koristan.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #26 poslato: 06, 07, 2012, 16:57:46 posle podne »
kolega kupio tiger shark s motorom tohatsu 30 ks...imao na motoru ta krila....nedavno mjerili i brzinu i potrosnju...s njima ili bez njih isto...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #27 poslato: 10, 07, 2012, 10:32:15 pre podne »
kolega kupio tiger shark s motorom tohatsu 30 ks...imao na motoru ta krila....nedavno mjerili i brzinu i potrosnju...s njima ili bez njih isto...

a jel brze izglisira?

ujedno jel moze neki paetniji camac u test ipak tiger sark nije nesto merodavan u kombinaciji sa tim motorom ...