Pojave se tu i tamo u nautičkim radnjama, ali o ovim cenama možemo uglavnom sanjati.
Kad se naši trgovci ugrade, onda platiš jeftinu Lalizasovu kopiju 50-60 evra, a za bilo koji Hydrofoil sa imenom te 'ladno oderu sa 100 evrića!
Naravno, Hydrofoil funkcioniše samo na gliserima, tako što povećava površinu oslanjanja na kavitacionoj ploči motora, time se povećava efekat podizanja, smanjuje oplakana površina korita pri glisiranju, čime se smanjuje otpor, a time i potrošnja, a dobija se i nešto veća brzina. Efekti dosta ovise o tipu i veličini korita i o pravilnom trimu.
Česte su zablude oko Hydrofoila, kao i negativni komentari, zato što ljudi uglavnom očekuju čuda.
Osnovni prigovor mnogih je da nema smanjenja potrošnje, a pritom potrošnju mere na sat. :taunt:
Motor troši koliko troši, tu Hydrofoil ne menja ništa, ali kroz veću brzinu se dobija niža potrošnja po pređenom kilometru.
I jasno, ako celo vreme voziš punim gasom, neke primetne uštede baš i neće biti.
Ipak, za nekoga ko se dosta vozi, uložene pare će vratiti kroz manju potrošnju za 1-2 sezone. Ako znamo da plinski uređaji na autima postaju isplativi tek nakon 4-5 godina, a masovno se ugrađuju, onda Hydrofoil nije loša investicija.