Autor Tema: Хидро-крила  (Pročitano 10851 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Хидро-крила
« poslato: 13, 07, 2010, 00:26:22 pre podne »
Doel Fin je ime za hidro-krila odnosno ekstenziju koja se lako montira na anti-kavitacijsku ploču te djeluje kao hidro-krilo koje kontroliše mlaz. Za razvoj ovog korisnog proizvoda zaslužna je američka firma Davis Instruments, koja ova hidro krila proizvodi i razvija već 30 godina.
   Zanimljiv je podatak da ovaj proizvod smanjuje potrošnju goriva i do 30, a uz to stabilizuje brod i omogućuje glisiranje kod manjih brzina što je izuzetno bitno skijašima i ostalima koji vuku kojekakve naprave.
   Doel Fin se sastoji od 2 hidro-krila oblikovana od vrlo čvrste plastike čija montaža zahtjeva svega 15-tak minuta vremena i ne previše alata i znanja. Svako od ovih hidro-krila djeluje zasebno povećavajući stabilnost u plovidbi, a posebno u uslovima lošeg vremena. Jedna od karakteristika je i činjenica da Doel Fin drži pramac broda nisko i to cijelo vrijeme pa je na taj način lakše kontrolisati vožnju iz sjedećeg položaja. Još jedan podatak je i to da ova hidro-krila povećavaju i brzinu pri istom broju okretaja.
   Ugradnja Doel Fina ide na sve vanbrodske motore jače od 5 KS, a također i na Z noge i koristan je kako za male glisere i gumenjake tako i za velike kruzere.
   I da na kraju spomenem cijenu koja se kreće od 32-50 $ za original proizvod, a ukoliko vam odgovara zamjenski proizvod ( Lalizas ), a cijene  tog proizvoda kreću se od 15-30 E.
Извор:www.naucat
« Poslednja izmena: 18, 12, 2010, 22:42:38 posle podne Профа »
Профа

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16678
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #1 poslato: 13, 07, 2010, 00:34:29 pre podne »
ja sam se razmisljao da stavim na moju Yamahu 8 hp na ribu ... ali nikako da cujem od nekoga da ima i da je zadovoljan

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 586
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #2 poslato: 13, 07, 2010, 06:49:57 pre podne »
Večita tema, bilo je o ovome i ranije, neko kaže radi neko kaže ne radi. Valjda zavisi od kombinacije čamac-motor. Ko će znati ako se ne proba. Samo mi nije jasno kako može imati efekta na deplasmansku vožnju? LOgično gledano ako povećava brzinu, recimo max, onda povećava i obrtaje motora, jel tako, pa treba paziti da motor ne udje u crveno. Trebalo bi da radi tako što izdiže čamac iz vode nešto više nego obično, manji otpor vode veća brzina pa i otuda i veći obrtaji. Ili radi na principu da smanjuje luftiranje elise tako da vezduh ne dolazi u kontakt sa elisom pa otuda i nešto veća brzina, ko će znati. Cena od 50e nije toliko strašna ali šta ako nema efekta :-/ bačene pare! Gde ima da se kupi kod nas?

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #3 poslato: 13, 07, 2010, 08:01:58 pre podne »
Pojave se tu i tamo u nautičkim radnjama, ali o ovim cenama možemo uglavnom sanjati.
Kad se naši trgovci ugrade, onda platiš jeftinu Lalizasovu kopiju 50-60 evra, a za bilo koji Hydrofoil sa imenom te 'ladno oderu sa 100 evrića!

Naravno, Hydrofoil funkcioniše samo na gliserima, tako što povećava površinu oslanjanja na kavitacionoj ploči motora, time se povećava efekat podizanja, smanjuje oplakana površina korita pri glisiranju, čime se smanjuje otpor, a time i potrošnja, a dobija se i nešto veća brzina. Efekti dosta ovise o tipu i veličini korita i o pravilnom trimu.
Česte su zablude oko Hydrofoila, kao i negativni komentari, zato što ljudi uglavnom očekuju čuda.
Osnovni prigovor mnogih je da nema smanjenja potrošnje, a pritom potrošnju mere na sat. :taunt:
Motor troši koliko troši, tu Hydrofoil ne menja ništa, ali kroz veću brzinu se dobija niža potrošnja po pređenom kilometru.
I jasno, ako celo vreme voziš punim gasom, neke primetne uštede baš i neće biti.

Ipak, za nekoga ko se dosta vozi, uložene pare će vratiti kroz manju potrošnju za 1-2 sezone. Ako znamo da plinski uređaji na autima postaju isplativi tek nakon 4-5 godina, a masovno se ugrađuju, onda Hydrofoil nije loša investicija.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6670
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #4 poslato: 13, 07, 2010, 08:03:40 pre podne »
Ovo je veoma zanimljivo za sve nas.

Bilo bi dobro kada bismo imali medju nama nekog stručnjaka za hidrodinamiku, jer verujem da se samo o tome radi.

Naime, postavljanje ovih krilaca samo po sebi ne bi moglo da utiče na povećanje broja obrataja motora. Obrtaji su posledica količine gasa i mehaničkih prenosa (valjda sam ovo dobro rekao?).

Mislim da se radi o strujanju vode u području u kojem se elisa obrće i dodatak krilaca bi, po mom mišljenju, mogao samo da na neki način vrši usmeravanje vode i spreči povlačenje vazduha, pa na taj način dolazi do poboljšanja performansi, povećanja brzine i smanjenja utroška goriva.

E, sad - ako je stvarno tačno da se dobrim izborom krilaca (verujem da je tu važan odnos uglova i površina sa karakteristikama elise) može uštedeti do 30% goriva i povećati brzina, kako to da do sada proizvodjači motora nisu došli na ideju da kavitacionu ploču urade sa izmenjenom geometrijom?

No, ovo su samo moja razmišljanja zasnovana na elementarnom poznavanju fizike fluida, pa bi bilo dobro da nam komentar da neko ko je stručnjak za ovu oblast.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #5 poslato: 13, 07, 2010, 08:11:54 pre podne »
Hydrofoil je zamena ili bolje rečeno dopuna za električno ili hidraulično pokretane trim tabove, koje možete videti na svakom boljem gliseru.
Mana Hydrofoila je upravo to što nema promenjljiv ugao, već se montira u neki kompromisni optimalni položaj.
Zato negde donosi više, a negde manje prednosti.
Mana trim .tabova je cena, dobri sistemi koštaju od 300 evra pa na više.

Do povećanja broja obrtaja motora dolazi zbog smanjenja otpora, pa motor lakše gura i postiže više maksimalne obrtaje i veću maksimalnu brzinu - ali tada, kao što rekoh zaboravite na veliku štednju. 
Štednja se ostvaruje upravo suprotno, na srednjem gasu će čamac, zbog manjeg otpora, lakše održavati brzinu, pa će motor za održavanje te brzine trebati manje snage i manje obrtaja- što dovodi do manje potrošnje.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 586
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #6 poslato: 13, 07, 2010, 09:00:58 pre podne »
1975 Evinrude 50hp running with hydrofoil
čovek kaže da je izgubio na brzini ali bobio je lakđi start

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3113
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #7 poslato: 13, 07, 2010, 09:23:49 pre podne »
Sve zavisi od korita, baren tako je u mom slučaju.
Na prvom čamcu je efekat bio dosta veći, ali tamo je i krmena daska bila vertikalna sa vodom.
Na drugom, koji je koncepcijski sasvim drugačiji, ne primećuje se tolika razlika, koliko se stalno vraćamo na problem: hroničan nedostatak konja.  :diablo:
U prvom slučaju efekat je bio više nego pozitivan.
Povećala se brzina, smanjila se ventilacija! EXTRA.

Znači, samo proba, a to nije baš uvek ni jeftino ni uspešno.

Moj model sam kupio preko interneta u Cabelasu (USA) i izašao me je sa svim dažbinama oko 50-55e.

Van mreže BeoMarine

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 99
  • Pol: Muškarac
  • Miro
    • BeoMarine Nautička oprema
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #8 poslato: 13, 07, 2010, 10:37:59 pre podne »
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP
Beomarine nautička oprema, za više informacija marketing@beomarine.rs    www.beomarine.rs
011/312-15-52;  312-15-53

Van mreže ronac

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 915
  • Pol: Muškarac
  • Vucedolski vuk
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #9 poslato: 13, 07, 2010, 10:59:04 pre podne »
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP

Pa ovo i nije tako skupo ,samo dali radi? :good:

Ja bi da probam na Hondu 25 i Big foot-a :new_russian:
Lisica je najmudrija životinja, ali je njenih koža najviše na prodaju!

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3113
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #10 poslato: 13, 07, 2010, 11:19:34 pre podne »
Pa organizujte PROMO - TEST vožnju!  :good:

 :drinks:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #11 poslato: 13, 07, 2010, 11:38:15 pre podne »
Izuzetno mi je drago što sam demantovan po pitanju cena, konkurencija ipak čini svoje!
Bravo za BeoMarine! :good:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 586
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #12 poslato: 13, 07, 2010, 12:28:30 posle podne »
Hidro Stabilizator za vanbrodske motore do 50 i preko 50 HP
Evo ja dajem svoj motor da se proba! Ko je uz mene?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16678
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #13 poslato: 14, 07, 2010, 11:24:14 pre podne »
Beo Marine ajde vidite da li moze da se uradi taj test ... mislim da bi sa jednom hidro foilom 4-50 mogli da napravimo dobre testove... Ja licno razmisljam da pazarim al mi glupo da bacim lovu ako ne radi ...

Ako ste za mogli bismo da zakazemo jedan dan za test ...

Koliko vidim za sada su zainteresovani:

Ronac
Vuk
Kapetan (RIB Yamaha 8HP brzina 25km/h  prosek uzvodno nizvodno )

A verujem da ce biti jos zainteresovanih u toku i posle testova, jer cena nije velika

meni bi naprimer znacilo da mi prosek bude 27 km i vise...i da naravno lakse izglisiram ... Mozda da na licu mesta uradimo merenja brzine , i brzine pocetka glisiranja...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро-крила
« Odgovor #14 poslato: 14, 07, 2010, 11:39:37 pre podne »
Evo, i ja sam zainteresovan.
Nadam se da su svi zainteresovani svesni da montaža hydrofoila zahteva bušenje kavitacione ploče na vašem motoru.
Ako vam se ne dopadne, posle vam ostaju 4 rupe za uspomenu na test.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"