Мислим да је ово тема која заслужује пажњу из простог разлога што у њој наутичари износе своја искуства о том шта је стварно потребно.То питање је и мене мучило пре 15 година када сам почео у сопственој режији да градим чамац са кабином.Дакле ве корито, две кабине вц, кормиларница, задња палуба, вода струја, мотор 60 коња,з нога,и њему све што је потребно за 15-то дневни боравак ван марине.Да ли је све то потребно питам се сада када укупно проведем 20 дана на њему (посао-кућа-посао) а за одржавање и обскрбу дам толико да бих слободно могао и да изнајмим један такав за то време.Финасијски несклад између онога што дам и онога колико проведем на њему је све већи и већи а током година овај тренд само расте никако не опада.Проблеми одржавања је посебна прича,почевши од регистрације,преко извлачења фарбања ,точења горива до провијанта.Сложићемо се да сваки излазак на воду без неког значајнијег сипања горива кошта између 3-4000 хиљаде динара.И тако из викенда у викенд.Због тога бих посаветовао сваког ко улази у наутику и набавку пловила да све добро стави на папир и израчуна шта ће дати а шта добити и према томе да изабере пловило.