Autor Tema: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA  (Pročitano 22503 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« poslato: 23, 06, 2010, 00:11:40 pre podne »
Malo je naporno citati na forumu .... najbolje je da se skine odavde i odstampa a onda natenane...

http://www.mojaladja.com/zakon/Nacrt.ZAKON.O.BEZBEDNOSTI.PLOVIDBE.U.LUKAMA.I.UNUTRASNJIM.VODAMA.doc

eto da se neki put i mi pitamo za misljenje  :good:

Skipper svaka cast  :good:

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #1 poslato: 23, 06, 2010, 00:20:28 pre podne »
Malo je naporno citati na forumu .... najbolje je da se skine odavde i odstampa a onda natenane...

http://www.mojaladja.com/zakon/Nacrt.ZAKON.O.BEZBEDNOSTI.PLOVIDBE.U.LUKAMA.I.UNUTRASNJIM.VODAMA.doc

eto da se neki put i mi pitamo za misljenje  :good:

Skipper svaka cast  :good:

 :good: :good: :good:
Профа

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #2 poslato: 23, 06, 2010, 00:22:51 pre podne »
Nisam stigao da pročitam čitav tekst ali obratite pažnju na sledeće:

38)   „чамац” је пловило, осим тегљача и потискивача, без обзира на његову дужину и запремину, регистровано за пловидбу на унутрашњим водама, чија дужина трупа износи мање од 20 метара и чији је производ дужине, ширине и максималног газа мањи од запремине од 100 м³, а које превози највише 12 лица;

40)   „глисер” је врста чамца који помоћу сопственог погонског уређаја глисира по површини воде;

Pravi se razlika izmedju čamca i glisera iako gotovo svaki čamac sa dovoljno jakim motorom može da izglisira.
Da lije to tako bilo regulisano i ranije?
Da li je ovo neka novina?
Da li se spremaju različite takse i porezi na čamce i glisere?
Zar naše dozvole za upravljača nisu validne za plovila do 15 m?

Treba ovo pažljivo pročitati - ja sam na brzinu samo početak. Ostalo ću kad se vratim kući.
Hvala Skiperu što nam je omogućio da vidimo šta se priprema, mada ne znam koliko ćemo moći svojim pitanjima i predlozima da utičemo na konačni sadržaj teksta zakona.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #3 poslato: 23, 06, 2010, 01:26:12 pre podne »
preumoran sam ali sam uspeo da procitam i prokomentarisem prvih 100 clanova ..

evo ih moji komentari ...


Citam polako pa mi upala jedna stvar u oci …

1.

12)   „пловило Европске уније” је пловило који има државну припадност једне од држава чланица Европске уније и намену према прописима државе у којој је регистровано;

Ja bih ako moze da udje u zakon i posebna vrsta plovila pod nazivom
12) b ) “Пловило породице Шијан ” је пловило које  има државну припадност неке од следећих држава Вишњичка кнежевина, Велико Карабурмски калифат или Дорћолска демократска краљевина.
Nadam se da u daljem tekstu zakona ima neka dobra definicija zasto se ovim plovilima daju specijalne privilegije
2.
Definicija ove dve tacke
30)   „јахта”
38)   „чамац”

Nedefinisana je jasna podela ove dve kategorije, mozda u ostatku texta ima nesto pametnije...

3.
53)   „путник” је свако лице на пловилу, осим деце млађе од једне године, лица запослених на пловилу у било ком својству и чланова њихове породице;

Da li to znaci da mi treba dozvola za prevoz putnika ako povedem kuma samnom na pecanje ?
Cemu ova odrednica za decu ispod 1 godine ?

4.
67)   „стање опијености”
Skipper proveri da li se bas ovako oznacava stepen alkoholisanosti u krvi „0,3 g/kg“ , mozda bi trebalo izjednaciti sa automobilima, mislim da je tamo 0,5 ... (koliko mu dodje promil da li je to g/kg ? )

I.   БЕЗБЕДНОСТ ПЛОВИДБЕ
Mislim da bi kapetanija trebala da izda definiciju u kojim uslovima se zabranjuje plovidba, ujedno moraju da obznane te uslove. A ukoliko dodje do zabrane navesti iz kojih razloga da se ne bi desavalo kao ovaj zadnji put da bele ladje plove a mi cekicamo ...

Члан 37.
Употреба VHF и UHF радио-станица је дозвољена само у сврху осигурања безбедности пловидбе као и за комуникацију са надлежним лучким капетанијама, Лучком управом и бродарствима.


Svidja mi se  ...  ako se lepo citira ne treba mi dozola za radio stanicu ako je koristim u bezbedonosne svrhe ... ali samo ako se lpo citira:)

Clan 48
... Радио-станица може радити само на додељеним фреквенцијама осим у случају емитовања знакова опасности, као и позива, порука и саопштења која се емитују у случају опасности за пловило, као и у случају елементарних непогода, спасавања људских живота и у другим сличним случајевима када је дозвољена употреба и друге фреквенције под условом да се ради на начин који је најпогоднији да радио-станица оствари задатак у вези са отклањањем опасности.

...
Sta ovo tacno znaci ? Ko dodeljuje frekvencije ? Proizvodjac ili neki nadlezni organ kod nas?
Da li to znaci da po slovu zakona ne mogu da zovem na 88 kanalu ili bilo kom drugom?
Trebalo bi definisati sta su dedeljene frekvencije...

Члан 39.
 Stav 2
2) да се на пловилу налази члан посаде који поседује сведочанство о оспособљености за употребу радара

Privatni camci su vec poceli da kupuju radare, sa ovom stavkom svi oni postaju nelegalni, osim ako nisu u vojsci polagali kurs za radaristi ili kako se to vec zove...  Da li ima ijedna institucija koja daje casove iz „Radarstva“...  ne znam cini mi se da pravimo zakonski clan koji unapred znamo da ce biti krsen... E da sve bi bilo ok da nisu naveli plovilo vec da su rekli brod .
Ujedno isti clan
Пловила велике брзине морају да користе радар за време пловидбе.

Znaci Saletov zeka mora da ima radar... mora ono plovila a se preimenuje u brod ili sta vec

Clan 48
... Пловила Европске уније могу да плове на водним путевима из става 1, 2. и 3. овог члана без ограничења.


Ma daj... Sramota... ima li ova drzava imalo „drzavnosti“ u sebi ?  I to bez ogranicenja... eeeee braco mila.... Turci vratite se sve vam je oprosteno...

Clan 50
Bruka i monopol... pa ako ovo usvojimo svi oko nas ce to isto uraditi

Clan 51

Podrzavam, ali ... tako nesto ne bi trebalo dozvoliti u zemlji koja je u vrhu po korupciji ... Vec vidim masne provizije a sve u skladu sa nacionalnim interesom...

Clan 53
Svidja mi se .. sta je to “дневника бродског отпада.“

Clan 54
:) ovo sam uvek voleo i pridrzavao se , lep gest , stim da mislim da ima propisano gde koja ide... pa mozda i to ponovo uneti u zakon..

Clan 55
Da slazem se ... ali ... tu treba ceo podzakonski akt.. Ne pise cak da ako se ne pridrzava toga snositi konsekvence ?!

Clan 64
Gde se dobija strucno zvanje Locman ? Jel to opet trcimo pred rudu ?

Clan 68
Nije uredu prema kapetanu ako ga locman nasuce...

Clan 69
Mislim da se ni ovaj clan ne moze postovati posto vecina camaca sada ima odvod sanitarne vode direktno u reku... Treba promenito plovila u brodove...
Clan 71
Ako usvoje zakon i ovu tasku 69, zvacu kapetaniju svaki put kada povucem vodu u wc-u ... evo svecano obecavam...

Clan 72
Ko i kako moze da izmeri kolicinu ulja u kaljuzi ?

Clan 75
Bravo !!!

Clan 78

U medjunarodnim vodama pronalazac je vlasnik sta je sa nasim zakonom ? Vidim da postoje uslovi kada drzava Srbija postaje vlasnik , ali da li je moguce da neki put vlasnik postane i pronalazac ?



sutra ostatak

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #4 poslato: 23, 06, 2010, 08:09:39 pre podne »
Nisam stigao da pročitam čitav tekst ali obratite pažnju na sledeće:

38)   „чамац” је пловило, осим тегљача и потискивача, без обзира на његову дужину и запремину, регистровано за пловидбу на унутрашњим водама, чија дужина трупа износи мање од 20 метара и чији је производ дужине, ширине и максималног газа мањи од запремине од 100 м³, а које превози највише 12 лица;

40)   „глисер” је врста чамца који помоћу сопственог погонског уређаја глисира по површини воде;

Pravi se razlika izmedju čamca i glisera iako gotovo svaki čamac sa dovoljno jakim motorom može da izglisira.
Da lije to tako bilo regulisano i ranije?
Da li je ovo neka novina?
Da li se spremaju različite takse i porezi na čamce i glisere?
Zar naše dozvole za upravljača nisu validne za plovila do 15 m?

Treba ovo pažljivo pročitati - ja sam na brzinu samo početak. Ostalo ću kad se vratim kući.
Hvala Skiperu što nam je omogućio da vidimo šta se priprema, mada ne znam koliko ćemo moći svojim pitanjima i predlozima da utičemo na konačni sadržaj teksta zakona.

Svidja mi se nova definicija camca, po starom zakonu je definisan kao plovilo duzine do 15m, sirine do 3m i 15 t deplasmana. Nislim da je ovo kvalitetnije.
Gliser je takodje dobro definisan kao vrsta camca. Ne moze svaki camac da izglisira. Moguce je da ovim novim zakonom hoce da naprave jasnu definiciju luksuza. Da se konacno zna sta je jahta, sta je gliser, a sta je camac.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #5 poslato: 23, 06, 2010, 09:23:30 pre podne »
Clan 48
... Пловила Европске уније могу да плове на водним путевима из става 1, 2. и 3. овог члана без ограничења.


Ako ovo znaci da mogu da hajcaju kako hoce po nasem delu Dunava nije dobro!Oni ionako,prebrzo voze kod nas(pouzdana informacija iz LK Beograd) pa moze da se desi da nase camce skidamo sa vrba!Kada se oni Bugarasi-pede..i raspale bice svasta.Vrlo cesta je pojava da oni nocu voze brzo preko svake mere a svedok sam da su me nebrojeno puta probudili ogromni talasi!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #6 poslato: 23, 06, 2010, 09:28:30 pre podne »
Ovaj deo oko opijenosti mi deluje isuvise strogo :police: :shout: :telephone:

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #7 poslato: 23, 06, 2010, 14:38:25 posle podne »

Hvala Skiperu što nam je omogućio da vidimo šta se priprema, mada ne znam koliko ćemo moći svojim pitanjima i predlozima da utičemo na konačni sadržaj teksta zakona.

Zakon je jos u fazi izrade, tako da ce i ispravke biti najverovatnije moguce. Ipak sve pohvale sto je ovaj nacrt Zakona dospeo na nase strane dugujemo nasem drugu IBOGIJU.



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #8 poslato: 23, 06, 2010, 20:15:52 posle podne »
IBOGI menjaj ono za EU ovo ostalo uz mene izmene moze da prodje ... ili ako ne menjas trzi reciprotite ima tamo u textu stavka valjda "uzajamnost"

preimenuj one delove iz plovila u brodove i onda funkcionise kako treba

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #9 poslato: 23, 06, 2010, 21:52:40 posle podne »
procitah ga do kraja ... preskocio sam deo o brodovima posto to nas nekaci a i ne razumem problematiku ... evo jos nekih zapazanja pa ce IBOGI to natenane :)



Члан 123.
Ja bih uveo i knjizicu za pranje tankova gde i kad je prao a pogotovo tu knjizicu uporedjivati sa teretom koji nosi ...

Члан 131.
Ko vrsi to bazdarenje ? Vidim da ce biti potrebno i za camce...

Члан 180.
Финансијска средства потребна за успостављање и функционисање RIS-а обезбеђују се у буџету Републике Србије, од наплате услуга RIS-а које нису у функцији безбедности пловидбе и из других извора.

Znaci mi cemo biti jedna od retkih zemalja ciji RIS nece biti javno dobro ....  ili sam ja to pogresno skapirao ?


Члан 184.

Eto opet komplikujemo ... Svojevremeno sam uvezao neki SONY profesionalni rekorder, posto je bio prvi u srbiji EI NIS je davao misljenje ... Sto izmisljamo toplu vodu i pustamo monopol ? Dajte standard koji sadrzi nacin prenosa podataka kao i minimalne potrebne podatke i milina....

Члан 232.
Slazem se apsolutno.

Члан 266 - 269.

Citam ove clanove i sve se odnosi na nase drzavljane ? Ispada da stranac moze da radi sta hoce ????

Члан 286.
Apsolutno nije uredu primenjivati zakon retroaktivno ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #10 poslato: 23, 06, 2010, 21:54:47 posle podne »
generalno komentari ...

1 Poltronstvo prema EU i prema strancima
2 RIS - sramota i bruka...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #11 poslato: 24, 06, 2010, 08:27:30 pre podne »
generalno komentari ...

1 Poltronstvo prema EU i prema strancima



cccccc, nema ništa od toga, samo ne čitate do kraja.

Члан 296.
   Овај закон ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику РС“, осим одредби чл. 48. став 4. и 50. став 4. које ступају на снагу даном пријема Републике Србије у пуноправно чланство Европске уније.

Tek kada pristupimo Evropskoj uniji, plovila iz EU će dobiti ravnopravan status sa domaćim plovilima.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #12 poslato: 24, 06, 2010, 08:35:38 pre podne »
Ovo je interesantno za sve koji imaju radio stanicu

Члан 120.
Пловило које има радио-уређај дужно је да води радио-дневник.
Изузетно од одредбе става 1. овог члана, радио-дневник није дужан да води чамац за спасавање који припада броду.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže IBOGI

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • Beograd - Veliko Gradiste
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #13 poslato: 24, 06, 2010, 10:53:54 pre podne »
Postovani prijatelji.

Kao sto sam i obecao prvi ste u Srbiji (kao gradjani) dobili nacrt novog zakona. Svaka vasa sugestija mi je veoma bitna i dobrodosla. Drago mi je da ima toliko interesovanja i konstruktivnih predloga.

Ako ovaj nacrt uporedite sa zakonima drzava u okruzenju ( Rumunija, Bugarska, Madjarska, Hrvatska...) videcete da je bilo dosta COPY - PASTE. Tako nesto je neminovno jer je opredeljenje drzave Srbije i njenih gradjana (bar tako kazu) da se ubrzano prikljuce EU.

Nakon usvajanja ovog zakona ocekuje nas Zakon o ekologiji. Vec unapred znam da vise necemo moci da pristajemo na ade kako hocemo jer ce to biti strogo kaznjivo zbog uznemiravanja ptica i zivotinja. Pravljenje talasa u blizini stanista ptica i zivotinja kaznjavace se takodje rigorozno.

Dobro je uvesti red na rekama, zastiti floru i faunu, sve je dobro ALI sedeti u autu i na udaljenosti od 20 metara od obale gledati reku, kao sto sam licno video da rade u Nemackoj, je za mene veoma tesko prihvatljivo.

Robotizacija ponasanja ljudi, po ugledu na Orvelov sistem se u Zapadnoj Evropi veoma uspesno sprovodi, a nacin sprovodjenja je KAZNJAVANJE i samo KAZNJAVANJE.

Ali, sta je tu je. Bice tesko uz nas mentalitet. Mentalitet ljudi koji vole da popiju, skuvaju riblju corbu, okrenu prasence na adi ili uz obalu, jednostavno ljudi koji vole NEPOSREDNO da se druze, a ne VIRTUELNO.

Vec sam postao nostalgican za starim vremenima koja jos nisu stara ali sticajem okolnosti znam da ce tako biti.

Hvala svima na bilo kakvim sugestijama. Ovo je u interesu svih nas koji volimo boravak na vodi i kojima je VODA STIL ZIVLJENJA. Pokusacu na sve nacine da pojedini clanovi Zakona stupe na snagu nakon ulaska u EU.

Hvala jos jednom.
Beograd - Veliko Gradiste, Dunav spaja, a ja izmedju

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ZAKON O BEZBEDNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I UNUTRASNJIM VODAMA
« Odgovor #14 poslato: 24, 06, 2010, 12:28:21 posle podne »
ziv ti nama bio :) a sto se tice pristajanja na ade veruj mi nacicemo nacin pa makar se svi uclanili u ekoloska udruzneja i svaki dan pravili akciju ciscenja terena ....  :lol:

sad kad razmislim pa to vec radimo ... em sto pokupimo nase smece nego neki put pokupimo i smece onih koji su pre nas bili

sto se tice copy paste , slazem se... ja za evropu nisam al ocito je da cemo da udjemo , pa kad vec ulazimo da ne radimo dva puta isti zakon... mozda je pametno odmah ga prilagoditi evropskim zakonima...

da napomeneom svima pa ko shvati :) EVROPA TRAZI da imamo zakone koji su u skladu sa njihovim , a postovanje tih zakona je na nama... znaci kako smo pod turcima tako cemo pod evropom ...