Autor Tema: BARRACUDA 18  (Pročitano 25282 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #15 poslato: 09, 06, 2010, 12:29:14 posle podne »
Foam core ima u ponudi Ivan iz Epotecha: www.epotech.rs

Van mreže hallamiti

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 303
  • Pol: Muškarac
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #16 poslato: 09, 06, 2010, 12:39:13 posle podne »
jel ima negde napravljen(sklopljen) ovaj gliser...trazio na googleu i ne mogah da nadjem .....imas neki link kako izgleda zavrsen?

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #17 poslato: 09, 06, 2010, 12:56:13 posle podne »
Kap, posteno sam se namucio citajuci vise nego detaljan opis izrade Yastoga...od tebe ne ocekujem nista manje :)...znam da ne moram tebi da napominjem ali proprati svaku fazu fotkama...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #18 poslato: 09, 06, 2010, 13:31:18 posle podne »
to i planiram  :good: a prvo i osnovno stivo je perin yastog, dok sam ga citao kao neko ko nema nameru da pravi tim postupkom camac bilo mi je malo dosadno priznajem... ali sada kada sam usao u problematiku vidim da je pera odradio lavovski deo posla  :good:

generalno hocu da prodjem sperku i metal da bih znao kako cu da pravim veliki brod

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #19 poslato: 10, 06, 2010, 02:49:54 pre podne »
Kapetane, gde ti to planiras da radis?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #20 poslato: 10, 06, 2010, 07:49:01 pre podne »
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu

Van mreže drazeta

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 139
  • Pol: Muškarac
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #21 poslato: 10, 06, 2010, 18:40:58 posle podne »
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu
Jel u Borci?
ploviti se mora

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #22 poslato: 11, 06, 2010, 15:30:01 posle podne »
imam neku garazu ovecu kod keve pa bih za pocetak tu
Jel u Borci?

borca je za veci brod :) ostavio sam 20 x 5 metara na placu samo za tu svrhu :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #23 poslato: 11, 06, 2010, 23:44:30 posle podne »
evo je jedna slika iz delftshipa


Van mreže misaf

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #24 poslato: 16, 06, 2010, 08:59:43 pre podne »
Kap od cega je oplata predviđena u projektu? Koji je tip - način konstrukcije i od čega? Da li je predviđeno plastificiranje sa platnom?
Airex prodaju u GINI-ju, takođe i poliester, gel, platna, punioce, aditive i ostalo za poliesteraše. Moguće da bi Airex možda imao za prodaju i Pajnik, s obzirom da piše na njihovom sajtu da ga upotrebljavaju za izradu mikrotonera. Traži Airex R63, jer se on upotrebljava za izradu trupova, jer ima i drugih vrsta. S obzirom da je gliser gledaj da bude što veće zapreminske težine, ukoliko uopšte kod nas može da se bira. Za druge konstruktivne penaste materijale (Herex, Divinycell, Klegecell, Airlite, Corecell) sumnjam da mogu da se nađu u Srbiji. Generalno, svi su ljuto skupi i amaterska izrada sa njima je relativno skupa jer moraju imati oba površinska sloja jer je to sandwich. Ako hoćeš mast i hleba onda uradiš od špera i plastificiraš spolja.
Ako će te da radite sa penastim jezgrom onda je najbolje da ravne površine radite iz  ploča - velikih komada, a savijene i izvijene delove sa trakama. Mada u ponudi ima i materijala zarezanih sa jedne strane, za savijanje u jednoj ravni, zarezanih unakrst za savijanja u dve ravni i obostrano zarezanih za komplikovanije površine. Osim toga Airex je termo formabilan, tako da se može savijati - oblikovati grejanjem. Ako će te da radite od poliestera možete da koristite ploče od tvrde poliuretanske pene, jevtinije su, ali ne znam gde mogu da se nabave. Možda ovi što prave kalupe na cnc-ima znaju, jer ih koriste za to.
Nije mi bre jasno kako to da plan nema skoro nijednu kotu???

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #25 poslato: 16, 06, 2010, 09:55:11 pre podne »
"tvrda poliuretanska pena " ? Jel ima neko trgovacko ime ?
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #26 poslato: 16, 06, 2010, 10:13:14 pre podne »

    Pur pena.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže misaf

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #27 poslato: 16, 06, 2010, 13:11:44 posle podne »
Ne znam neko komercijalno ime za tvrdu pur penu, ali znam da se može kupovati u različitim zapreminskim težinama, što ujedno odgovara i čvrstini, ima je u težinama od 50ak do, mislim, oko 200kg. Ona se kao dvokomponentna tečnost izliva u velike kalupe u kojima ekspandira  pod kontrolisanim uslovima, nakon čega se reže i prodaje u vidu u tabli ili blokova. Ne može se koristiti sa epoksijem jer je topi, za to je nisam koristio pa i ne znam gde može da se nabavi. Pur pena je vrlo mekana i ne može se koristiti za jezgro sendviča, niti pur pena koju koriste frigo majstori, jer je još mekša. Uopšteno, mislim da se, zbog malo slabijih mehaničkih karakteristika ona ne koristi u podvodnim delovima trupa, gde se obično radi pun laminat ili se upotrebljava neko od savremenijih penastih jezgara, npr.Airex R63

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #28 poslato: 16, 06, 2010, 15:44:39 posle podne »
miso jednu jedinu kotu smo nasli :( ovo su cutting files ... sto ce resi precrtas to na metal i rezes... slicne stvari ima i bruce roberts...  Impuls se namucio posteno dok nije sve uspeo da prebaci u komp ...

aj da vidim sta kaze impuls ali se meni ovaj airex svidja ...

Van mreže misaf

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
Odg: BARRACUDA 18
« Odgovor #29 poslato: 16, 06, 2010, 23:33:09 posle podne »
ej Kep ovde ću da ti dam odgovor i sa teme o poliesterskim smolama.
Kao prvo, kad ste kupovali plan za koji ste materijal kupili plan, zapravo koji materijal i koja konstrukcija su u pitanju? Razumem ja da vi imate cutting files, ali  mora da ima neki razmak za rebra, bilo da su ona deo konstrukcije ili da su samo privremenog karaktera. Vidim da pominješ u poslednjem postu prebacivanje na metal. Ako je plan za metalni čamac, neće biti baš lako da se prepravi za drvo, sendvič ili poliester, imaće manji gaz, tj. drugačiji podvodni deo pa će mu biti izmenjeni stabilitet i hidrodinamičnost.  Trbalo bi da se zna gde mu je težište i tu dodati potreban balast, do originalne težine, pazeći da ne dobije nategu ili pretegu, tj. da mu vodena linija ostane horizontalna.
Ako dobro rezonujem, pošto ti je to test čamac za veći brod, radi ga u tehnologiji kojom nameravas da radiš veći brod, tako ćeš steći dragoceno iskustvo, verujem da i ti već tako misliš, ali onda treba da razgovaramo o tom većem brodu i njegovoj materijalizaciji.
Uopšteno govoreći materijalizaciju odrađuje namena i uslovi korišćenja, pa tek onda cena gradnje i održavanja trupa. Lagano plovilo  je većinom prednost, ali može biti i mana, npr. za motorne deplasmance težina nije od tolike važnosti...
Airex je super materijal, ali mislim da je gradnja s njim vrlo skupa, tj. mislim da treba imati jak razlog da bi se s njim radilo.
Ako radiš od drveta ili špera koristi onda epoksid, lično ne bih išao na varijantu šper plastificiran poliesterom iz više razloga. Prvo poliester je slabiji adheziv i treba koristiti dobar prajmer da bi mu se poboljšala adhezija za drvo (mora da izdrži napone smicanja koji će da se jave između špera i poliestera) i zbog male otpornosti na osmozu treba da se premaže epoksidnim premazom. Ako konstruktivnu  čvrstinu treba da mu daje ta stakloplastika, onda će ona verovatno morati da se radi iz više slojeva, što znači više posla i veća težina trupa.
Ono jezgro od dva sloja špera što pominješ, obavezno ćeš morati da lepiš epoksidom. Ja bih ga plastificirao spolja i iznutra epoksidom, naravno sa platnima. To bi bila moja preporuka. U ovom slučaju jezgro od špera bi mu davalo dodatnu otpornost na udar i probijanje trupa i na zamor materijala. Tu se sada javlja problem kvaliteta špera. On svakako treba da bude vodootporan (aw100), e sad ako želiš laganiji trup mozeš da koristiš nekonstruktivni šper tj. od Okumea, tada bi on predstavljao jezgro u pavom smislu reči i tada bi morao da dodaš više slojeva platna, a ako radiš od konstruktivnog špera, recimo breza, tada bi ti za plastifikaciju bio bovoljan samo po jedan sloj od oko 200g platna gde bi on imao ulogu zaštite oplate od špera. Za ovo poslednje smatram da bi ti bilo najbolje što se tiče odnosa cena kvalitet.