ej Kep ovde ću da ti dam odgovor i sa teme o poliesterskim smolama.
Kao prvo, kad ste kupovali plan za koji ste materijal kupili plan, zapravo koji materijal i koja konstrukcija su u pitanju? Razumem ja da vi imate cutting files, ali mora da ima neki razmak za rebra, bilo da su ona deo konstrukcije ili da su samo privremenog karaktera. Vidim da pominješ u poslednjem postu prebacivanje na metal. Ako je plan za metalni čamac, neće biti baš lako da se prepravi za drvo, sendvič ili poliester, imaće manji gaz, tj. drugačiji podvodni deo pa će mu biti izmenjeni stabilitet i hidrodinamičnost. Trbalo bi da se zna gde mu je težište i tu dodati potreban balast, do originalne težine, pazeći da ne dobije nategu ili pretegu, tj. da mu vodena linija ostane horizontalna.
Ako dobro rezonujem, pošto ti je to test čamac za veći brod, radi ga u tehnologiji kojom nameravas da radiš veći brod, tako ćeš steći dragoceno iskustvo, verujem da i ti već tako misliš, ali onda treba da razgovaramo o tom većem brodu i njegovoj materijalizaciji.
Uopšteno govoreći materijalizaciju odrađuje namena i uslovi korišćenja, pa tek onda cena gradnje i održavanja trupa. Lagano plovilo je većinom prednost, ali može biti i mana, npr. za motorne deplasmance težina nije od tolike važnosti...
Airex je super materijal, ali mislim da je gradnja s njim vrlo skupa, tj. mislim da treba imati jak razlog da bi se s njim radilo.
Ako radiš od drveta ili špera koristi onda epoksid, lično ne bih išao na varijantu šper plastificiran poliesterom iz više razloga. Prvo poliester je slabiji adheziv i treba koristiti dobar prajmer da bi mu se poboljšala adhezija za drvo (mora da izdrži napone smicanja koji će da se jave između špera i poliestera) i zbog male otpornosti na osmozu treba da se premaže epoksidnim premazom. Ako konstruktivnu čvrstinu treba da mu daje ta stakloplastika, onda će ona verovatno morati da se radi iz više slojeva, što znači više posla i veća težina trupa.
Ono jezgro od dva sloja špera što pominješ, obavezno ćeš morati da lepiš epoksidom. Ja bih ga plastificirao spolja i iznutra epoksidom, naravno sa platnima. To bi bila moja preporuka. U ovom slučaju jezgro od špera bi mu davalo dodatnu otpornost na udar i probijanje trupa i na zamor materijala. Tu se sada javlja problem kvaliteta špera. On svakako treba da bude vodootporan (aw100), e sad ako želiš laganiji trup mozeš da koristiš nekonstruktivni šper tj. od Okumea, tada bi on predstavljao jezgro u pavom smislu reči i tada bi morao da dodaš više slojeva platna, a ako radiš od konstruktivnog špera, recimo breza, tada bi ti za plastifikaciju bio bovoljan samo po jedan sloj od oko 200g platna gde bi on imao ulogu zaštite oplate od špera. Za ovo poslednje smatram da bi ti bilo najbolje što se tiče odnosa cena kvalitet.