Autor Tema: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)  (Pročitano 3941 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3301
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: Progres 4 - modifikovan: produžen, nadogradjena kormilarnica i tvrdi krov
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,40 m
Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« poslato: 29, 05, 2010, 16:38:05 posle podne »
Više puta smo pisali o registraciji plovila i kako se to kod nas radi. Znatiželja mi nije dala mira, pa sam pokušao da saznam kako to rade u drugim zemljama.
Za početak, evo kako to izgleda u Velikoj Britaniji.

U Velikoj Britaniji nautika nije vezana samo za plovidbu morem. Naprotiv, izuzetno je zastupljena i plovidba unutrašnjim vodama, rekama, kanalima i jezerima.
Izuzetno su popularni tzv. "Uzani brodovi" (Narrow Boats) koji su se pojavili u 18-om veku i odlikuje ih velika dužina u odnosu na širinu, pa otuda deluju da su veoma uzani. Najveća dozvoljena širina ovih brodova je do 2,10 m (ovo je uslovljeno širinom kanala), a dužine idu i do 22 m (što je opet uslovljeno dimenzijama mesta na kojima se ovi brodovi mogu okrenuti radi vožnje u suprotnom smeru).



Gotovo sve vode u Velikoj Britaniji poverene su na gazdovanje trima organizacijama od kojih svaka izdaje svoje dozvole.

British Waterways pokriva gotovo sve kanale i reke kao što stu Severn, Trent i Jorkšir Ous.
Ekološka Agencija nadležna je za vode reka Temze, Medveja i Istočne Anglije.
Broads Authority pokriva Norfolk i Safolk Boards.

Kod odredjivanja visine naknade za registraciju uzimaju se u obzir dužina plovila i da li korisnik želi da plovi kanalima i rekama ili samo rekama.

Baš kao i kod registracije vozila, vlasnici plovila su dužni da pruže dokaze da su njihova plovila u skladu sa bezbednosnim standardima i da su osigurana.

Na teritoriji u nadležnosti British Waterways-a plovilo se može registrovati na više načina:

1.   Registracija na 30 dana – Thirty Day Explorer
Na čitavoj teritoriji za koju je ova organizacija nadležna moguće je dobiti dozvolu za plovidbu koja važi za bilo kojih trideset dana u toku godine. Dani ne moraju biti povezani. Korisnik dobije 30 blanko overenih kupona na koje svakog dana kada plovi upiše datum i na taj način poništava kupone dok ih sve ne iskoristi.

2.   Registacija za kanale i reke
Ova dozvola važi za sve vode nad kojima je organizacija nadležna u Engleskoj i Velsu. Za Škotsku važe posebni uslovi.

3.   Registracija samo za reke
Važi za sledeće reke:
•   Avon (Hanham Lock to Bath)
•   Bow Back Rivers
•   Fossdyke & Witham (Torksey to Boston)
•   Lee Navigation (Hertford to Limehouse)
•   Limehouse Cut
•   Ouse and Ure (Goole to Ripon)
•   Severn (Stourport to Gloucester)
•   Soar Navigation (Trent Junction to Leicester)
•   Stort Navigation
•   Tees (Tees Barrage to Low Worsal)
•   Trent (Shardlow-Gainsborough, including the Nottingham & Beeston Canal)
•   Weaver Navigation (Winsford Bridge to Manchester Ship Canal)

Evo koliko bi koštala dozvola tipa 1. (Thirty Day Explorer) na rekama i kanalima (ovo se može uraditi preko interneta):

Podaci o plovilu
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 15.00m
Željena dozvola
•   Vrsta dozvole: Kanali i reke (30 day explorer)
•   Datum početka korišćenja: 01/06/2010
•   Plovilo će pretežno biti na prostoru: Tees Navigation
•   Cena: £137.58

Ili

Podaci o plovilu
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 4.50m
Željena dozvola
•   Vrsta dozvole: Kanali i reke (30 day explorer)
•   Datum početka korišćenja: 01/06/2010
•   Plovilo će pretežno biti na prostoru
•   Cena: £82.05

Broads Authority u regiji Norfolka i Safolka izdaje dve vrste dozvola za plovidbu:
•   Godišnja – kada se plovilo koristi više od 28 dana u godini
•   Privremena – kada se plovilo koristi do 28 dana u godini.

Da bi plovilo dobilo dozvolu mora biti registrovano kod ove organizacije (ova registracija je besplatna) a dozvola i registracija važe godinu dana, od 1. aprila do 31. marta sledeće godine.

Za registraciju potrebno je podneti dokaze da je plovilo osigurano (osim za plovila bez motora, čija je razvijena površina do 6 m2)i potvrdu da plovilo ispunjava bezbednosne standarde.

Trošak izdavanja dozvole može se uplatiti poštanskom uplatnicom, telefonom, kreditnom ili debitnom karticom ili u nekoj od kancelarija ove organizacije.

Ekološka Agencija ima donekle drugačiji sistem registrovanja i oni pri odredjivanju visine naknade množe dužinu sa najvećom širinom plovila, a dobijenu površinu množe sa £15.66 (za 2010. godinu).

Na primer:
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 15.00m
•   Širina plovila:   1.75m
•   Površina:           26.25 m2
•   Cena:     £15.66 x 26.25 = £411.
ili
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 4.50m
•   Širina plovila:   1.75m
•   Površina:          7.85 m2
•   Cena:     £15.66 x 7.85 = £123.32 

Eto tako to rade u Velikoj Britaniji.
Kako Vam se čini?
Ima li razlike u odnosu na ovo što mi imamo?
 
Ako se uzme u obzir da je mesečni prihod u proseku preko 2.500 funti po glavi stanovnika onda bi se dalo zaključiti da kod njih i nije tako skupo voziti se ladjom.
Sve što čoveka zanima može da nadje na internetu i sve može da plati bez da odlazi i čeka u redu na šalterima...



Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1816
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #1 poslato: 29, 05, 2010, 19:47:14 posle podne »
kako god ,pravimo se englezi.Čisto kao informacija , može , ali kakve mi koristi imamo od toga nemam pojma. Mene baš briga za engleze , ja plaćam našu državu

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3301
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: Progres 4 - modifikovan: produžen, nadogradjena kormilarnica i tvrdi krov
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,40 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #2 poslato: 29, 05, 2010, 22:22:05 posle podne »
Iko, namera je bila samo da se pokaže kako su druge zemlje regulisale ovu oblast.
I još nešto može iz datog teksta da se vidi, a to je koliko to košta njih u poredjenju sa tim koliko to košta nas.

Ako ja ovde u Srbiji treba da platim za moj čamac star 30 godina, koji je malo duži od 4,5 m i imam motor od 25 KS, nešto oko 80 funti (koliko i u Engleskoj), pri čemu je prosečna zarada u Srbiji nešto oko 400 funti, a u Engleskoj oko 2.500, onda je jasno koliko nas ovde deru.
Nakon ove računice samo sam još malo učvrstio uverenje da ne treba da žurim sa registracijom.
Sačekaću još malo da vidim šta će doneti očekivane izmene zakona.

Pitam se da li oni koji sa nadležnim ministarstvom pregovaraju o cenama registracije znaju ovakve stvari i gde smo mi u odnosu na ostale?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3301
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: Progres 4 - modifikovan: produžen, nadogradjena kormilarnica i tvrdi krov
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,40 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #3 poslato: 29, 05, 2010, 22:27:18 posle podne »
Evo kako to izgleda u Holandiji.

U zemlji sa preko 4.400 km vodenih puteva statistika kaže da plovilo poseduje 1 od 64 stanovnika Holandije. Na obali dugoj nekih 451 km postoji oko 600 marina.

Nautičari mogu da dodju do dragocenih informacija od značaja za plovidbu u specijalnom vodiču (wateralanakkedn) koji izdaje služba za motoriste, koja izdaje i karte za navigaciju (waterkaarten).

Znanja potrebna nautičarima lako se stiču na nekom od mnogobrojnih kurseva koje organizuju razne škole plovidbe. Dozvole mogu da dobiju osobe starije od 18 godina koje prodju lekrski pregled.

U Holandiji nije potrebno posedovati bilo kakvu specijalnu dozvolu za plovila kraća od 15 m i plovila koja ne mogu da razviju brzinu iznad 20 km/h.
Za plovidbu po Severnom moru nije potrebna nikakva dozvola za rekreativnu plovidbu.

Vlasnici plovila dužih od 15 m  ili bržih od 20 km/h dozvole dobijaju nakon što polože odredjene ispite iz oblasti upravljanja plovilima. Holandska policija redovno kontroliše da li lica koja upravljaju plovilima poseduju dozvole.

Ne postoji obaveza da se registruju mala plovila ali registracija donosi neke koristi. Ploivla koja su brža od 20 km/h obavezno se registruju.

Na velikim rekama, otvorenim morskim kanalima i na obalskim vodama nema ograničenja brzine plovidbe.
Na manjim rekama, kanalima  i jezerima postoje razna ograničenja koja se kreću izmedju 5 i 9 čvorova.
Postoje oblasti u kojima ni visina plovila nije ograničena (ne postoje mostovi ili bilo kakve druge prepreke koje bi ograničavale kretanje jedrilica i sličnih plovila).


U Nemačkoj, vlasnici plovila mogu da biraju da li žele dozvolu za plovidbu rekama, kanlima i jezerima ili po moru ili obe.
Obično u toku jeseni i zime organizuju se kursevi ali i ko nema položen ispit može da dobije privremenu dozvolu koja važi samo u toku odredjenog perioda (za vreme odmora, npr.).
Inače, za plovidbu rekama i drugim unutrašnjim vodama, dozvola je potrebna samo za plovila na motorni pogon sa motorima snažnijim od 5 KS.
Za plovidbu na Bodenskom jezeru važe posebna pravila obzirom da se radi o medjunarodnim vodama.
Inače, dozvola se dobija prilično lako – nakon 10-15 časova teorije i praktičnih vežbi iz upravljanja plovilom, ispit se polaže pred komisijom.
Za jedrilice nije potrebna nikakva dozvola u Nemačkoj.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3301
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: Progres 4 - modifikovan: produžen, nadogradjena kormilarnica i tvrdi krov
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,40 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #4 poslato: 30, 05, 2010, 10:35:27 pre podne »
Iko, namera je bila samo da se pokaže kako su druge zemlje regulisale ovu oblast.
I još nešto može iz datog teksta da se vidi, a to je koliko to košta njih u poredjenju sa tim koliko to košta nas.

Ako ja ovde u Srbiji treba da platim za moj čamac star 30 godina, koji je malo duži od 4,5 m i imam motor od 25 KS, nešto oko 80 funti (koliko i u Engleskoj), pri čemu je prosečna zarada u Srbiji nešto oko 400 funti, a u Engleskoj oko 2.500, onda je jasno koliko nas ovde deru.
Nakon ove računice samo sam još malo učvrstio uverenje da ne treba da žurim sa registracijom.
Sačekaću još malo da vidim šta će doneti očekivane izmene zakona.

Pitam se da li oni koji sa nadležnim ministarstvom pregovaraju o cenama registracije znaju ovakve stvari i gde smo mi u odnosu na ostale?

Upravo sam dobio dodatnu informaciju iz UK!

Gore sam naveo da je prosečni prihod u Velikoj Brtaniji oko 2.500 funti po glavi stanovnika.

Jutros mi je gospodin iz Engleske poslao informaciju da je prema poslednjim podacima njihove statistike prihod jedne prosečne porodice 30.000 funti.
U okolini MIdlandsa i na severu prihod je znatno veći - nešto oko 45.000 funti, što bi značilo da je prihod po glavi negde izmedju 600 i 900 funti mesečno, što je još uvek dosta više nego kod nas ali ostaje činjenica da je kod nas namet na plovila skuplji i to dosta skuplji nego za jednog prosečnog Britanca.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 14686
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #5 poslato: 08, 06, 2010, 17:20:41 posle podne »
Jutros mi je gospodin iz Engleske poslao informaciju da je prema poslednjim podacima njihove statistike prihod jedne prosečne porodice 30.000 funti. U okolini MIdlandsa i na severu prihod je znatno veći - nešto oko 45.000 funti...

"Sta im vrede pare kad ne znaju da zive ko mi"  :suicide:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3301
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: Progres 4 - modifikovan: produžen, nadogradjena kormilarnica i tvrdi krov
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,40 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - reakcije na poslednje izmene zakona
« Odgovor #6 poslato: 15, 01, 2011, 20:23:22 posle podne »
Nedavno usvojene izmene zakona o porezima počinju da izazivaju i nove komentare.

Evo, ovaj sam danas pročitao:



I čamci oporezovani kao luksuz
15. januar 2011. | 14:47 | Izvor: Politika


Beograd -- Porez na luksuz, koji je dosad plaćan za plovila čiji motori imaju više od deset konjskih snaga, ubuduće će dužiti sve čamce.


Taj namet, koji je vlada zavela pre dve godine pravdajući ga nuždom punjenja budžeta koji je pojela kriza, ukinut je za mobilne telefone.

Gubitak tog prihoda, međutim, teško da će biti nadoknađen proširenjem baze obveznika među vlasnicima čamaca.

Oni su već i zbog prethodnog kriterijuma duženja masovno izbegavali da se registruju, za šta im je bila neophodna potvrda o izmirenom porezu, a sada će evidencija u lučkoj kapetaniji sigurno biti još praznija.

U konačnom ishodu, moguće je da će država namaći još manje para nego što je ranije dobijala od čamdžija dok će bezbednost na rekama biti neizvesnija, jer uslov za registraciju čamca je da on bude podvrgnut tehničkom pregledu. Ako na „generalku” ne budu primorani, možda će vlasnici čamaca da se uzdaju u svoje majstorske veštine i tako uštede novac umesto da plovilo, uz honorar, predaju stručnim institucijama.

Ironično, obuhvatanje svih čamaca ovim porezom ispravlja jednu nelogičnost, ali tako što produbljuje opštu čudnovatost zakona. Jedrilice koje se ne bi postidele ni u lukama Azurne obale mogu imati slabije motore od deset konjskih snaga, koliki je ranije bio minimum da bi plovilo bilo oporezovano, pa one nisu bile obavezne da plate, dok su mnoge domaće šiklje, malo bolje od plutajućih konzervi, opremljene jačim mašinama.

Ispalo bi da će novim kriterijumom vlada uspeti da zavuče ruku u džep vlasnika istinski luksuznih plovila. Ali, većina njih je registrovana u Delaveru i državama koje brodovima i jahtama ne naplaćuju nikakve takse. Pravo pitanje za Ministarstvo finansija, koje su nezvanično postavljali i stručnjaci iz ustanova zaduženih za reke, jeste zašto se ne oporezuje vrednost plovila umesto snaga motora.

Revolt vlasnika čamaca zbog toga je odmah srozao procenat registracije. Prošle sezone je i u odnosu na prethodnu broj prijava potonuo za dodatnih 30 odsto.

"Već ranije su se ljudi dovijali, registrovali čamce u Pančevu, gde barem nema gradske takse, ili potpuno odustajali od prijavljivanja. Sada može biti samo još gore. Ili se niko neće registrovati, ili ćemo svi početi da primenjujemo trik usavršen prošle godine. Ja tebi, tobože, prodam motor, potpišemo ugovor da sve bude kako zakon traži, a ti na motor bez vozila nemaš nikakvu taksu. Onda registrujem čamac bez motora, za šta takođe nema poreza, i od tebe 'pozajmljujem' motor", objašnjava vlasnik jedne beogradske marine.


Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2898
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #7 poslato: 15, 01, 2011, 20:33:25 posle podne »
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 585
  • Pol: Muškarac
  • Zvoni, kucanje ne radi
  • Brod tip: Bayliner 2556 fly
  • Marina: Savska oaza
  • Veličina: 25 ft
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #8 poslato: 15, 01, 2011, 20:49:11 posle podne »
Neverovatno mossi, kakva koincidencija...al i moja zena ce postati   vecinski vlasnik mog Marinera.... :)

Van mreže eni blue

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 339
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #9 poslato: 15, 01, 2011, 21:19:41 posle podne »
Za razliku od vas dvojice moj motor ide u vlasnistvo sinu, pa ce mi valjda pozajmiti kada krenem na reku :tenk:

Van mreže Zoran Marinković

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 868
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #10 poslato: 15, 01, 2011, 21:54:22 posle podne »
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:

Neverovatno mossi, kakva koincidencija...al i moja zena ce postati   vecinski vlasnik mog Marinera.... :)

Kad su nam već žene i naši vlasnici (da ne kažem robovlasnici..) manje više što bi pisali motre na njihovo ime, ne menja se suština...

 :lol: :lol: :agree:
Deda Zoran

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1467
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #11 poslato: 15, 01, 2011, 21:55:54 posle podne »
  :heat: Jedna informacija ako može...moj čamac je dugačak 5,9 met. ,motor nije upisan u plovidbenu,a registrovan je u Smederevu.koliko će me koštati produženje reg. po novin propisima?  :stop:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 14686
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #12 poslato: 16, 01, 2011, 00:21:13 pre podne »
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:

khm mossi.... mali savet .... neka tvoja firma postane vlasnik tvog camca ... onda nema dodatnih poreza i zezanja i sve je legalno , samo je potrebno doregistrovati firmu za recimo nauticki turizam ... a to kosta recimo 2000 dinara, ja sam dao vec nalog advokatu da odradi papirologiju ....  po novom zakonu firme koje koriste camce i brodove za privrednu delatnost nemoraju da pacaju porez...

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1467
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #13 poslato: 16, 01, 2011, 18:45:38 posle podne »
  :heat: Jedna informacija ako može...moj čamac je dugačak 5,9 met. ,motor nije upisan u plovidbenu,a registrovan je u Smederevu.koliko će me koštati produženje reg. po novin propisima?  :stop:
  :muslim-man: jeli moguće da niko nezna odgovor?Ističe mi reg. u martu ,pa čisto informativno...
« Poslednja izmena: 16, 01, 2011, 19:18:56 posle podne njegos68 »

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2804
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
« Odgovor #14 poslato: 16, 01, 2011, 18:49:54 posle podne »
cisto informativno da te pitam: a zasto bi registrovao u srbiji nesto sto vozis u crnoj gori?