Hej ljudi da vas obavestim, nakon par dana vrsljanja po internetu, i citanja svega sto mi je pod ruku o Mercury 4 doslo, vratim se na njega i za pola sata rada je upalio. Radio kao sat, milina mi bila da ga slusam. Na pola kanapa upali, od prve. Radio tako pola minuta, ugasim ga i ponesem na Meleren, jezero koje mi je na par kilometara, a pruza se kroz gotovo celu Svedsku.
Ej, masala, ubacim ga u vodu, upalim, radi kó sat, al´pogledam...ne izbacuje vodu na kontrolni sisak onaj... Sta je ovo, pomislim, sacvekam jos malo mislim dok povuce vodu...al´nista.
Izvadim ga iz vode, skinem donji deo cizme, rastavim pumpu i pogledam na impeler...Iznenadjenje. Impeler iskidan u komade, samlevenih pera, tuzno za pogledati...
E, dakle...ono sto nigde ne pise, a smatram da je vazno reci, jer se pretpostavlja da svi to znaju i da se podrazumeva (ali nije tako, ja sam primer):
a) Impeler se montira tako da su mu zaperci savijeni u kontra stranu od one na koju se okrece osovina koja ga pokrece.
b)Motor se ne pali na suvom, bez prikljucene vode ili uronjen u vodu, ne sme da radi ni malo, jer je i to malo dovoljno da ubije impeler.
Elem, danas mi stize novi impeler...svako se neznanje placa...
Ujedno sam rastavio jedan deo Evinrude 25hp, klipovi su fiksirani u cilindrima, za vikend cu da rastavim sve do poslednjeg sarafcica, pa polako. Ima li neko podatke na koliko se zatezu sarafi koji drze lezajeve oko klipnjace za radilicu, i ostali sarafi unutar motora/ kopji se moraju stazati na odredjenu meru, a ne odokativno.
Pozdrav svima!