Inace naziv teme plastika Vs. metal je bez veze. Nismo nista poredili.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, a prica je u tome kako napraviti izuzetno jak trup.
Opet da se vratimo na bitnu stavku odnosa tezina : eksploatacija.
Pa onda na poredjenje oko nabavne cene, rada, kasnijeg odrzavanja, opreme, estetskog izgleda, popravki u havarijama, starenja, investicija, prevoza. Tu igra ulogu i intezitet korišćenja, izloženost vremenu, spretnost i informisanost vlasnika, ekonomske mogućnosti vlasnika u redovnom održavanju itd.
A uvek cemo doci oko podele tipa da li je bolji spricer pola pola il' 30%.
Drvo u brodogradnji je i dalje neminovnost. Oplemenjeno epoksidom je čudo. Zamislite jedrilicu od 12m izradjenu od 4 sloja furnira, slepljenog epoksidom, kako plovi pod punim jedrima po Atlantiku. Jeza za mnoge, nedostizan san za mnoge. Takva jedrilica lako pobedjuje mnoge druge u istoj klasi, izradjene od drugih materijala. Pad sa talasa od 6m i ne oseća, posada oseća. Ali šta raditi sa takvom lepoticom. Kome je pokazivati, kako je odrzavati. A jos nije ni bela.
U konceptu brzina je pobeda, kompoziti, bilo ugljenik, bilo kevlar, su neprikosnoveni. Ali kome to ovde treba. Koga je briga za jarbol od 20m koji moze da nosi jedan covek.
Realno je i odmeriti nacin kupovine camca, jer iako se oporavljamo od ratovima iscrpljene i upropašćene nacije, postoje ljudi željni boravka na čamcu. Ali tu ulogu igraju cene diktirane od preprodavaca uvozne ponude ili starih vlasnika, koji se sećaju koliko je nekada nešto plaćeno. Domaći proizvodjači su još uvek minorno zastupljeni ponudom, ali i obeshrabreni zahtevima kupaca.
A mi kao i dalje raspravljamo šta je ili da li je, tvrdje jače ili je jače tvrdje.
Tu je espreso u pravu da bi trebalo da gledamo šta se radi u komšiluku. A oni opet kopiraju Italijane, a ovi diktiraju svetu linije, pa sve dodje do nekog petog na koga se ugledamo i od koga kupujemo.
Duga priča.