Autor Tema: Blizu smo ...  (Pročitano 8348 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #15 poslato: 14, 05, 2010, 22:19:40 posle podne »
Vlajko ovako pise :
Vršna snaga (Wp)  120w
Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A
Napon otvorenog kruga(Voc) 21,4 V
Maksimalni napon sistema 1000v

u pravu si ne moze i napon i amperaza... ako se redno vezu onda ce samo da skoci napon a amperaza ostaje ista ...

ali ako se vezu paralelno amperaza skace ...znaci 21Ah defininitivno ... da racunamo da moze da puni 13 -15 sati dnevno i da u proseku puni recimo 13 ampera (sumrak , jutro nize u toku dana na maximumu) ... ipak ce napuniti sve zavisi kako ce ta duletova elektronika da dize spusta napon...

4 panela vezana paralelno :

Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

4 panela vezana redno:

Napon za max.snagu (Vmp) 17,45   x 4 = 69.8 V
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A

Primeti da ako izmnožiš napon i struju u oba slučaja dobiješ oko 480 W što je sasvim logično pošto imaš četiri panela od po 120 W. Kako god da ih vežeš, ti i dalje imaš 4 x 120 W ili 480 W. To ti je maksimalna snaga kojom raspolažeš i to je jedina snaga sa kojom raspolažeš.

Ako sad staviš neku elektroniku koja može da diže ili spušta napon kako god hoćeš (i zaboraviš na gubitke u toj elektronici), onda možeš da generalizuješ celu priču i možeš da kažeš: "imam napon i imam struju takvu da kad ih pomnožim dobijem 480W". Ako hoćeš da dobiješ napon od 80 V, onda maksimalna struja koju ti ta elektronika može dati je 480/80 ili 6 A. Ako hoćeš da dobiješ napon od 20 V onda možeš imati struju od 480/20 ili 24 A.

Da bi na 88V dobio 21A (i punio Duletov akomulator) treba ti da raspolažeš sa snagom od najmanje 88 x 21 = 1850 W ili petnaest panela od 120 W.

Ukoliko ti uspeš da sa 4 panela od 120W napuniš bateriju od 80V, 200Ah (cca 16000 Wh) za jedan dan, to će biti prvi put posle Higsovog bozona da je utvrđeno narušavanje zakona o održanju energije.


Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #16 poslato: 14, 05, 2010, 22:38:45 posle podne »
Dule,nemoj tako!!Poceo je da postuje pravila!Registrovao camac,ima i dozvolu za pecanje!E sad jos da registruje auto,bilo bi mnogo!! :lol: :police:
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #17 poslato: 14, 05, 2010, 23:06:24 posle podne »
vlajko sad ne razumem ...

ja bre sa ovim jednim punim 4 x 70ah akumulatore ukupno 240ah, od kada je panel napunio akumulatore (dan ili dva nisam gledao) sve vreme vucem kao potrosnju solar (120w ) ...

e da ovde je greska
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

e sad ako sam te dobro razumeo , morao bih da dignem i voltazu i aperazu da bi punio recimo 80v akumulatore?

dok kod ovih nasih na 12v sve radi kako sam opisao ? (4 x 120w paraleno daju 27 ah za 12v akumulatore )

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #18 poslato: 14, 05, 2010, 23:08:45 posle podne »
a ovi sto me prozivaju za registraciju ....

SVA dokumenta su mi upala u vodu .... posto sam vernik ja mogu samo jedno da zakljucim ...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #19 poslato: 15, 05, 2010, 00:21:14 pre podne »
vlajko sad ne razumem ...

ja bre sa ovim jednim punim 4 x 70ah akumulatore ukupno 240ah, od kada je panel napunio akumulatore (dan ili dva nisam gledao) sve vreme vucem kao potrosnju solar (120w ) ...

e da ovde je greska
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

e sad ako sam te dobro razumeo , morao bih da dignem i voltazu i aperazu da bi punio recimo 80v akumulatore?

dok kod ovih nasih na 12v sve radi kako sam opisao ? (4 x 120w paraleno daju 27 ah za 12v akumulatore )

Samo gledaj energiju (množi napon i struju) i nećeš se prevariti.

A za tvoje akomulatore (na 12 volti), tačno. Paneli to mogu fino da napune/dopune. Ako akomulatore puniš 10 h sa strujom jačine 27 A (a ne 27Ah) onda si dobio 10h * 27A = 270 Ah što je otprilike kapacitet akomulatora.

Za grešku se izvinjavam, editovaću sutra ... sada jedva gledam.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #20 poslato: 15, 05, 2010, 00:23:59 pre podne »
jeap priznajem gresku :) zvuci logicno kad objasnis , znaci za Duleta bismo trebalo prvo da izjednacimo voltazu (redno) pa onda da rokamo amperazu (paralelno ) ?

to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #21 poslato: 15, 05, 2010, 12:03:06 posle podne »
..........
E da, elektromotori su takvi da rade kao agregati kad čamac pogonim vanbrodskim motorima. Znači, dok se čamac kreće akumulatori se pune. A nabaviću i agregat od 8 KW, mada bi i od 4 vršio posao. Da se brže pune baterije kad nema priključka.
........

Dule, da bi elektromotori radili kao agregat nesto mora da ih vrti i to odredjenom (relativno velikom) brzinom. Ako nisu povezani na pogonsku osovinu motora onda verovatno predvidjas da ce elisa svojim prolaskom kroz vodu moci da ih pokrene. Posto su postavljeni preko kopce, budi siguran da ih ne moze mrdnuti s mesta. A i da ih pokrene (zamisli da to moze), oni "potraziju" dodatnu snagu na pogonskim motorima, a to osim povecanja motora (ugradnja motora vece snage), iziskuje i povecanu potrosnju goriva. Energija se ne moze dobiti ni iz cega. Znaci, nije isplativo.

A drugo, agregatom od 8kW neces ubrzati punjenje akumulatora vec ces samo povecati potrosnju goriva za agregat u odnosu na onaj od 4kW. Akumulatori se pune tako sto oni "povlace" onoliko struje koliko im treba da odrze napon a ne tako sto im "guras" struje koliko zelis da bi se brze napunili. Ostatak snage (energije) iz agregata ti propada ako ne ukljucis jos neke potrosace, jer ce on potrositi "neku" kolicinu goriva i ako radi na "prazno" bez potrosaca i ako ima nakacene potrosace (naravno u ovom slucaju malo vise). Zato ti je bolje proracunaj koliki su ti zahtevi za punjenje akumulatora (kad su najprazniji) i nemoj ici na veci agregat jer nemas potrebe da "bacas" energiju a samim tim i gorivo za pogon agregata.

Van mreže MisterTwister

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 142
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #22 poslato: 15, 05, 2010, 15:58:17 posle podne »
Namam veze sa fizikom ali mozda IMAM RESENJE
Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto  :dance:  :dance:  :dance:  nije jeftino al sto kazu englezi sve sto valja to je skupo :))))
Plutam, plivam, ronim, zaranjam, izranjam, nestajem, vraćam se...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #23 poslato: 15, 05, 2010, 21:17:38 posle podne »
to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..

Ukoliko govorimo o 4 panela (=480W) slažem se ... to bi bilo zaista malo. Ali ako se postavi veći broj panela i dođe do oko 2kW onda je to sasvim druga priča ... išao bi kao da ga gura vanbrodski od 10 konja. Nažalost, 2kW panela je oko 10 kvadratnih metara a pitanje je da li na brodu te veličine ima toliko prostora za montažu panela.

Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto 

To tako i radi na velikim brodovima.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #24 poslato: 16, 05, 2010, 11:46:48 pre podne »
Zorter...
pročitaj ovo.
I kopče su skinute tako da ne opterećuju. A elise su i sad na osovinama i kad se vozim i sa najmanjim gasom osovine se vrte. Ne vidim zašto ne bi mogle da pokreću rotor. ..........


Dule, svaka osovina ce se okretati kad preko elise "pustis" vodu, ali samo kad nema opterecenje. Kad ukljicis motor u elektro sistem, ZABORAVI. Nemas tu snagu da bi je pokrenuo cak i bez kopce. Da je tako kao sto mislis, ne bi se gradile brane i ustave da bi se obezbedila snaga (sila) za pokretanje turbina. Rotor ce se na "prazno" lako okretati, ali kad dostignes dovoljno brzine da pocne da "proizvodi" struju, stalni magneti u statoru se ponasaju kao kocnice i da bi se savladale potrebna je SNAGA. Da njih nema, sve bi se vrtelo kao elise na decijoj vrteski od papira. I najmanji vetar pokrece elise na osovini vetrenjace, a kad postavis generator, e tad je potrebna veca brzina i snaga vetra da bi proizvodio struju. Sam znas da ni jedna dinama ni alternator ne mogu da se postave na recni tok da bi proizvele struju ako nema dovoljno brzine vode ili "mase" vode koja bi savladala sile trenja i elektromagnetne "kocnice".
Nisam rekao da je to nemoguce, vec da ti je u tom slucaju, potrebna veca snaga pogonskih motora. A to opet donosi vecu osnovicu za porez, vecu potrosnju goriva...... Da li je onda isplativo preci na elektropogon?
Najisplativije je onako kako si u pocetku zamislio. Motori samo za pogon broda, a akumulatore puniti ili u marini (gde imas struje, naravno) ili preko agregata. A najbrze ces ih puniti preko "pametnog" punjaca koji bi ih napunio za 2-3 sata, a ne preko obicnog punjaca koji bi radio 10-tak sati. Na solarne panele, takodje zaboravi, jer nemas toliko povrsine na Azimutu da bi postavio onoliko panela koliko treba da bi dopunjavali pogonske akumulatore. Na solarne panele mozes samo jedan akumulator da dopunjavas, koji bi recimo koristio samo za svetla i radio na brodu.
« Poslednja izmena: 16, 05, 2010, 11:58:02 pre podne zorter »

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #25 poslato: 16, 05, 2010, 11:54:01 pre podne »
.........
 Manji otpor kretanju daju ako se okreću, makar i sa mukom nego da su blokirane. Nije u pitanju samo to da se dobije energija već da se manje gubi energije koju stvara vanbrodski motor.

Ovo je tacno. Ali ces ovo jednostavnije postici ako osovinu "otkacis" od elektromotora kad ides na vanbrodske. Koristi ili elktromagnetnu lamelu (kopcu > ukljuceno / iskljuceno), ili obican mehanicki štift koji ces izvuci iz osovine aqua drive-a i omoguciti slobodno okretanje elise i osovinskog voda.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #26 poslato: 16, 05, 2010, 13:29:46 posle podne »
Namam veze sa fizikom ali mozda IMAM RESENJE
Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto  :dance:  :dance:  :dance:  nije jeftino al sto kazu englezi sve sto valja to je skupo :))))

@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama
@Mister Twister - tako radi 90% velikih trgovackih brodova, pa i ovaj sa slike koji nije trgovacki


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #27 poslato: 16, 05, 2010, 14:04:55 posle podne »
@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama

Kap, to je konstrukcijski vec sredjena kombinacija jer je poznato kolika je snaga vetra kad pokrene jedrilicu. Znaci ipak je upotrebljena jedna dodatna, spoljna snaga koja ce obezbediti dovoljno snage da pokrene generator.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #28 poslato: 16, 05, 2010, 14:27:41 posle podne »
@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama

Kap, to je konstrukcijski vec sredjena kombinacija jer je poznato kolika je snaga vetra kad pokrene jedrilicu. Znaci ipak je upotrebljena jedna dodatna, spoljna snaga koja ce obezbediti dovoljno snage da pokrene generator.

zorter nema veze sa vetrom nije propeler (vetro generator) vec elisa (hidro generator)
Voda je oko 700-900 puta gusca od vazduha ,

posto ce dule imati dva pogona (vanbrodski i elektro) , kapiram da ce ovaj elektro moci da proizvodi struju kada brod ide na vanbrodske i ono sto je bitno kada stoji na tekucoj vodi ...  uvek se zamislim kada sam na sidru i vidim kojom brzinom se okrece propeler... ok nije to mnogo velika snaga ali nije ni zanemarljiva...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #29 poslato: 16, 05, 2010, 14:43:40 posle podne »
Kap, razumeo sam o cemu govoris. To jeste moguce, ali (uvek ono ALI), vec si rekao, to je male snage. Znaci ne moze se puniti pogonski akumultor vec neki manji (recimo onaj koji pogoni svetla ili neke druge sitne potrosace). Dunav jeste jaci od Save ali nisam siguran da ima dovoljno hidro snage da moze preko elise da pokrene generator. No, treba probati. Nije nemoguce, vec DA LI je isplativo?